miksi nykyään käytetään niin paljon masennuslääkkeitä, etenkin nuoret naiset?

Vierailija

mitä uskotte olevan syy tähän? Itse uskon että nykyään ei jakseta taistella tarpeeksi, tai heti kun tulee takapakkia elämässä niin lekuriin ja pillereitä kouraan. Ennen ei ehkä ajateltu niin paljon vastoinkäymisiä vaan oli pakko tsempata ja jaksaa.

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Miksei siihen pahaan oloon ja masennukseen auta pätkän vertaa se pieni nyytti, jota kuvitteli rakastavansa eniten maailmassa? Miksi vain haluaa, että sitä lasta ei olisikaan? Selitäpä se, kun olet niin saatanan fiksu.

Vierailija

minulla oli kaksi lasta ja mies intissä. Yksin piti pärjätä sairastelevien ja valvottavien pienten kanssa. Tyttäreni ei ole " vahva" . Edellä kirjoitettiinkin, etteivät nykyään tytöt kestä vastoinkäymisiä. Mielestäni pitää paikkansa. Aina saa olla selvittelemässä ja auttamassa arkisissa asioissa jo täysi-ikäistä. Koen suurta epäonnistumista kasvattajana :(

Vierailija

täysin ennennäkemättömät paineet.

Ennen riitti, että hoiti kodin ja lapset. Nykyään pitää niiden lisäksi pärjätä uralla ja olla kaunis, hoidettu ja hoikka.

Käytännössä ura kuitenkin typistyy pätkätöihin ja fysiikka rapistuu väsymyksen alla, joten unelmat ja todellisuus eivät oikein kohtaa.

Vierailija

ennen kuin teilaatte tätä lapsiteoriaani, ottakaa huomioon, että olemme vasta ensimmäinen laji ja siitä vasta toinen sukupolvi miljoonien vuosien evoluutiossa, joka voi määritellä montako lasta haluaa.

Moni ei halua yhtään, vaikka ei edes voi tietää millaista lapsen kanssa on, ja että äitiys on meissä sisäänrakennettu juttu.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

en ymmärrä moista tautia. ei pidä tehdä lasta jos on altis masentumaan. sen huomaa jo ennen vauvan hankkimista missä kunnossa hermot on. siis älkää tehkö lapsia pöhköt...

Vierailija

jos voisin elää kiireettömästi ilman rahahuolia ja voisin asua talvet jossain missä aurinko paistaa. Mutta mun on vaan tehtävä töitä ja juostava tukka putkella... Meillä on masennusta myös suvussa. Omat vanhempani vaan kärvistelevät eivätkä syö lääkkeitä. Minusta on varmaan enemmän hyötyä lääkkeitä syövänä työkykyisenä yksilönä kuin jatkuvasti sairaslomalla olevana tai työkyvyttömyyseläkeläisenä.

Vierailija

en ymmärrä moista tautia. ei pidä tehdä lasta jos on altis masentumaan. sen huomaa jo ennen vauvan hankkimista missä kunnossa hermot on. siis älkää tehkö lapsia pöhköt...

Vierailija

Se on ihan kukkua että yhteiskunta meiltä mitään vaatisi. Itse me luulemme niin ja asetamme itsellemme kaikenlaisia vaatimuksia kun pelkäämme tarttua itse oman elämämme ohjaksiin...

Vierailija

Käytännössä ura kuitenkin typistyy pätkätöihin ja fysiikka rapistuu väsymyksen alla, joten unelmat ja todellisuus eivät oikein kohtaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat