Tammisaaren synnytysosasto

Vierailija

Kertokaa mitä kokemuksia teillä on tammisaaren synnytysosastosta. kiitos

Kommentit (7)

Vierailija

jossa suositaan "kodinomaista" synnytystä, ja jonne pääsee vain jos takana "normaali", riskitön raskaus? Lähellä Helsinkiä kuitenkin. En ole vielä itse edes raskaana, mutta mietin että ehkä synnyttäisin mieluummin jossain pienessä "pesässä" kuin suuressa laitoksessa...

Vierailija

Sinne pääsee jos on normaali ja ongelmaton raskaus takana. Mutta esim. liian lihavat eivät sinne pääse, ja tämä ei edes ole vitsi.

Vierailija

pieni pesä on kyllä tuo tammisaari juuri - haikaranpesään on kovat 'pääsyrajoitteet', tammisaari on perinteisin luomupaikka, jossa ns. kodinomaiset olosuhteet ja oma rauha hyvinkin, mutta sinne kyllä pääsee ns. ongelmatapauksetkin (kuten itse suunnitellussa sektiossa) ellei ole sellaisesta riskisynnyttämisestä kysymys, joka sit koko pääkaupunkiseudulla ohjataan aina naistenklinikalle (joka onkin sit oikein massatuotantohautomo - peräti 6 ihmistä voi olla samassa huoneessa lapsineen).

Vierailija

kaksi synnytystä takana, ensimmäinen oli tammisaari ja toinen kätilöopisto, haikaranpesä. Tammisaareen ei menty kun oli muutettu kauemmas ko.sairaalasta ja esikoisen hoito olisi ollut hankala sit järjestää.

Sairaalassa ihana osaava ja auttava henkilökunta, osasto pieni, kun olin itse meillä oli KAIKILLA oma huone (= ei muita synnyttäjiä samassa), mulla oli suunniteltu sektio ja saatiin silti perhehuone, opastus monipuolista lapsenhoitoon, apua aina saatavilla ja ruokaa kanssa myös miehelle (!) eli ei tarviinnut nälissään kärvistellä kuten kättärillä synnytyksen jälkeen aamua odotella, imetystuki hyvä, menetelmät luonnonmukaisia tukevia, mutta kaiken avun sai mitä halusi itse ottaa ja käyttää, oloni olo kaiken aikaa huippu hyvä ja luottavainen. Lääkärit ammattitaitoisia (meillä perätila ihan vimetingassa tapahtui) ja metodit ystävällisiä myös toipumisen kannalta. En tiedä miten parhaiten kehuisin paikkaa - jos vielä synnyttäisin, sinne menisin en muualle enää 'suostuisi' menemäään. Pahus kun haluavat sen sulkea!!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat