Teitkö gradun kotona vai kirjoititko kirjastossa tms.

Vierailija

Maanantaina alkaa mulla gradun väsääminen. Pohja-aineisto on kerätty keväällä.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Oikiksessa esim. ei tarvitse tehdä varsinaista tutkimusta, joten selviää 1-2 kk. Tein itse kauppiksen gradua työpäivinä laskettuna ehkä 1-1,5 kk.

Vierailija

Hommasin tarvittavat tietokannatkin kotikoneelle. Silloin meillä oli onneksi erillinen tietokonehuone. Se oli oikeastaan sen vuoden ajan mun graduhuone: aineistot ja luonnokset ja kirjat ja paperit pitkin lattioita omassa järjestyksessäni. Sinne pääsi rauhaan väsäämään.

Vierailija

Ysillä oli oikein luksus-yksityiskirjasto kotona ;)

Meidän kaksiossa ei kahden eri tahtia nukkuvan pienen lapsen kanssa olisi tullut aivotyöstä yhtään mitään.

Vierailija

Tai siis solussa, mutta oma rauha oli kuitenkin, eikä ketään huippuhyvää seuralaista. Nyt ei varmaan moinen enää onnistuisi, kun on mies ja lapsi.

Vierailija

Esim. jos aikoo vakavasti tieteelliselle uralle. Tällöin gradu saattaa olla jo aika vaativa työ, josta ei muutamalla kuukaudella selviä.

Vierailija

lähdemateriaali saattaa olla tosi vaikealukuista (vanhaa käsialaa, haperoa paperia, vanhahtavaa muotoa jostain vieraasta kielestä...), jolloin jo materiaalin kokoamisessa vierähtää useampi kuukausi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat