Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan kunnon palkkaa! Mille alalle?

Vierailija

Ajattelin lähteä vielä vähän opiskelemaan lisää, mutta haluan tehdä taloudellisesti hyvän valinnan... Mikä olisi sellainen ala, jossa maksetaan reilusti? Tietysti töitä saa aina rahan eteen tehdä ja paljon, mutta toisilla aloilla korvauskin työtunnista on isompi.

Nyt tienaan 3400 ja se ei todellakaan riitä!

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Vai kehno palkka akateemiselle. Höpö höpö. Tai sitten mä tunnen ihan vääränlaisia akateemisia. Tuttavapiirissä on mm. proviisoria, biokemistiä ja jos jonkinlaista insinööriä (DI) ja harva heistä tienaa " edes" 3400 euroa. Yhden palkka on 3600 euroa, mutta hän on " päällikkötasolla" . Mä aloitin just uudessa työpaikassa (koulutus DI) ja olen onnesta soikeana, kun saan palkkaa 3200 e.

Eli alkuperäiselle neuvoksi: muuta ulkomaille :)

Vierailija:

Lainaus:

Mutta silti se on kehno palkka akateemiselle, niinkuin on sinunkin.

Vierailija

toki varmaan poikkeuksiakin on. Jostain kumman syystä niillä on aina käsitys että kunnon pomo on v-mäinen. Kokemusta asiasta löytyy kyllä.

Vierailija

mulle riittää 1500 ihan hyvin. Eri asia tietenki jos ei ois miestä, jonka kans maksetaan melkein kaikki puokkiin. Ja tiiäkkö ettei se koulutus takaa että saisit töitä..joudut ehkä vaihtamaan paikkakuntaakin jos haluat johonki korkeasti koulutettuun hommaan. Ja sitäpaitsi minun mies saa parempaa palkkaa pelkällä ammattikoulupohjalla ku sen ex, joka oli insinööri :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat