Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~Koulunpenkillä kuumeilevat~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mä alotin meille tällasen komeen pinon, tänne voi sitten aina purkaa tuntojaan ja vaihdella ajatuksia ja vaikka mitä :) Onnea muuten Emilialle, kun oot onnistunu saamaan miehen mukaan toimintaan! Ens viikolla sitten vaan keräätte kaken rohkeutenne ja käytte koittamaan onneanne ;) TSEMPPIÄ vaan kovasti!

Mä viä tätä omaa tilannettani kertaan sen verran, että mulla mies ei ole jarruna, vaan välillä lähinnä päinvastoin :D Syy on ihan mun itteni, kun aattelin venytellä vauvanyritysprosessin aloittamista tonne ens keväälle asti, jotta mahdollisesti voisin ehtiä saada sh-lopputyön valmiiksi sitten ennen pienen syntymää :) Koulua kuitenkin jäisi jäljelle vielä sen vuoden verran, mikä mun mielestä taas olis yksinomaan hyvä asia. " Turvallista" .

Tosiaan ihan ensimmäistäni tässä kuumeilen. Tällä hetkellä siis täysin lapseton tytteli. Onko kaikilla muilla kyse jo toisen tai kolmannen kuumeilusta? :)

Tämä painuu nyt tästä lukemaan tuoretta Vauva-lehteä (yllättäen)! Kirjotelkaahan aatoksianne tänne!

Kommentit (7)

Vierailija

meillä on samat suunnitelmat kun aiemminkin, että vuoden päästä jätettäisiin EHKÄ ehkäisy pois... saa nähdä miten käy.. mies aina sanoo että " katotaan sitten vuoden 2008 elokuussa mikä on tilanne" , jos kaikki on hyvin niin sitten.... toisaalta houkuttaa sekin ajatus, että jos jaksais odottaa pitkään niin suorittais opinnot ensin loppuun... mut kun ne kestää vielä sen neljä vuotta!!! hirveen pitkä aika... välillä mulla käy mielessä sellanenkin ajatus, että menis töihin (kun mulla on jo ammatti) ja hankkis vauvan niin pärjättäisiin paremmin, mutta en halua tunnollisena ihmisenä keskeyttää opintoja... kun tälle polulle oon lähtenyt niin eiköhän sillekin joku hyvä syy ole.. no.. tälläistä tällä kertaa.... niin ja kyllä mä ihan tosissani haluan sen ammatin mitä nyt opiskelen, kun sitten saa ihan töikseen hoitaa vauvoja..=)

Vierailija

Onnea tosiaan yritysluvan saaneelle (unohdin jo nickin)! Siitä se lähtee! Tai no, meillä tärppäsi esikoinen ekasta kierrosta, joten ei ehditty kauan " yrittää" . Sen sijaan ehdin kuumeilla silloinkin useamman kuukauden jo tällä puolella :)

Meillä siis kuumeilua ainakin sinne lokakuulle saakka. Se työnsaanti on mulla aika epävarma, mutta tämä tietty työ olisi opintojen ja tulevaisuuden kannalta niin tärkeä, että sen vuoksi olisin valmis lykkäämään vauvahaaveita. Mutta jos en saa vihreää valoa potentiaaliselta työnantajalta, sitten jää tämä vähäinenkin ehkäisy pois käytöstä. En rupea jarruttelemaan vauvan tuloa minkään epämääräisten jossittelujen toivossa.

Miten te muut joilla on jo lapsia, saitteko raskausaikana hyvin opiskeltua? Itselläni jäi 90% kursseista kesken, kun selkä ei kestänyt 1,5h istumista kovalla penkillä...

Kandi

Vierailija

Hola!

Jaahas, koulu se tekee tuloaan vaan. Kuinkas teillä muilla alkaa koulu? Täällä Turussa alkaa tossa 27.8. Millä fiiliksillä menossa itse kukin? Mä odottelen sitä jo kovasti, mun mielestä on aina hauskaa mennä kouluun taas. Se ajatus siitä KOULUN ALUSTA on jotenkin kutkuttava, lieneekö jotain kummia jäänteitä jostain ala-asteelta, jollon se usein oli oikeestikin aika mainiota..? :) Kuitenkin, kyllä sitä sitten parin ekan viikon jälkeen pudotaan rytinällä alas, kun niskassa painaa opn-työ + muut kivat pikku kirjalliset työt. Ja syyskuun loppupuolella alkaa seittemän viikon harjoittelu.. Hurjaa.

Vaan, kun koulu pitää kiireisenä, niin ei ees kerkiä niin kauheesti mitään vauveleita miettiä... ;) Ja se taas meinaa sitä, että syksy menee ihan hujauksessa, ja pian on sitten jo kevät - JA YRITYS :D (Huom. Talvea ei oteta lukuun lainkaan :D)

Nooh... Toiveajattelua... Kyllä se vauva-ajatus kuitenkin kaiken aikaa on mukana, oli tekemistä tai ei... :) Pitää mielen vireänä!

Vierailija

Kuulumisia..

tulin kirjotteleen tuosta koulun alkamisesta eli mulla alkaa myöskin 27. päivä koulu ja ihan ensimmäinen luokka vasta.. mutta kyllä toi vauvakuume on vienyt voiton, et oon sitä enemmän miettinyt :O No ihan hyvä niin ei toi koulun aloittaminen kerkee niin jännittään ;)

Eli meillähän mies suostu toisen yritykseen vaikkakin ei mikään paras vaihe oo, kun mun koulu vasta alkaa, mut koska ois...... Joten ensimmäinen yrityskerta takana ja perjantaina testailen (kun sinne asti malttaisin), et onko tärpännyt. Aattelin et sit kerkee sulatteleen viikonlopun ylitse vauva-ajatusta jos on tärpänny ja keskittyä sit kouluun! No katsoo nyt koska sit tärppää ees..

Että semmosia mietteitä täällä.. No pientä paniikkia siis kummallakin suunnalla, et onko tärpännyt ja koulun alku jännittää!

Nyt vihdoin ulos tuon pikkupoitsun kera. MOI

Emmuli

Vierailija

Koulun alkua tässä kovasti odotellaan. Mulla alkaakin koulu jo huomenissa, joten ei tarvii enää kauaa odotella.

Vauvan teko on jo aloitettu ja ovista olen yrittänyt bongailla.... Hieman vaikeaa tuo näyttää olevan ja peitto onkin heilunut tosi useasti varmuuden vuoksi. Saa nähdä miten tässä ekassa yrityksessa nyt sitten käy... Kyllä jännittää aika tavalla. Koulu on kyl myös mielessä ja ihan hyvä et saakin vähän suunnattua ajatuksia muuallekin. Meillä on tulossa aika tiukka syksy, opiskeltavaa on hirmuisesti.

Mutta aika näyttää mitä tästä tulee, vauvelia kovasti toivotaan! Tsemppiä myös teille muille, onko kukaan teistä aloitellut nyt yrityksiä tai kenties olisiko kukaan teistä jo testausvaiheessa....????

JP79

Vierailija

Voi hienoa, onnea kovasti teille, jotka jo olette päässeet tosihommiin!!!! :D Ihan mahtavaa, mä pidän kaikkii mahdollisii peukkui pystys teille molemmille, jotta tärppäis jo pian!! :) Meijän yritykset alkaa vasta ens keväänä, että mä ehin jännittää tota koulun alkua ihan tarpeeks tässä nyt :) On vähän toistaseks toi vauvakuume tehny tilaa muille asioille, kun ollaan muuttamassa kullan kanssa täs kuukauden sisään ja tosiaan kohta on tiedossa harjoittelu, joka aina vie kaiken huomion muulta elämältä... :) Että ehkä mä jätän palstailun tältä erää ja palailen astioille, kun kuume yllättää taas oikeinkin vahvana! Kaikille hyvää jatkoa :) Ja kerran vielä ONNEA!

Vierailija

hyvä että toiset osaa vielä ajatella mikä olisi " järkevä" ajankohta hankkia lapsi, niinkuin kissaeläin tuossa suunnitteli. itselläni on ajatuskyky sumentunut jo aika pahasti, ainoa mitä ajattelen on se että toivoisin vauvan sellaiseen väliin etten joutuisi jättämään lukukautta kesken, eli joko kesälle tai sitten tammi-helmi vauva.

harkitsen jopa sitä että jos osuu johonkin hyvään saumaan syntymä niin olisin vain yhden lukukauden poissa koulusta, kuulostaa varmaan monista karulta kun useimmat puhuvat aina vuodesta, mutta jotenkin uskon että meillä toimisi.

mä kyllä haluaisin sen vauvan vaikka heti...tai siis lähtöluvan jolloin voisi tähdätä vauvaa ensi kesälle...opintojen kannalta ei taida olla järkevää, vaikka enpä osaa sanoa onko mikään väli toista parempi.

taas päästelin suustani jotain vauva-aiheeseen liittyen ja melkein hermostuin kun mies ei ollut kovin vastaanottavainen, voisihan siitä nyt minun mieliksi edes jutella jos minäkin olen valmis kunnioittamaan hänen toiveitaan enkä kokoajan kysele että " miksei jo nyt" ym.ym.

meillä on siis numero kolmonen kuumeilun alla...aiemmat kaksi on jotenkin jo äidin silmissä isoja lapsia. tuntuvat taas entistä isommilta kun tänään lähti vanha pinnis uuteen kotiin ettei pyöri nilkoissa...

vaavi saa sitten ihan uuden että äippä pääsee shoppailemaan=)

Uusimmat

Suosituimmat