Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri (kotiäiti) ostaa aina einesruokaa

Vierailija

Lihapullia, kalapuikkoja, hernekeittoa, pitsoja, valmiita keittoja... Ja sitten vielä jaksaa kehuskella " uhrautumisestaan" kotona. Minä sentään teen lämpimän ruuan aina työpäivän päälle.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Meillä mieskin tulee kotiin syömään lounaan ja illalla töiden jälkeen tietty tarvitaan taas koko perheelle ruokaa.

Pari vuotta yritin kuvitella, että jotenkin pystyisin taikomaan joka päivä kaksi lämmintä ateriaa koko perheelle. Sitten totesin, että tehtävä mahdoton. Päätin, että on aivan riittävän hyvä saavutus, jos kerran päivässä teen kunnon ruuan ja toinen kerta on jotain valmiimpaa einestä tai mäkkäriä.

Tän myönnytyksen myötä oon jaksanut paljon paremmin ja pysynyt tyytyväisempänä. Lapset on 1- ja 3-vuotiaat, jotka ei vielä toimi ihan itsenäisesti. Lapsetkin saavat nyt parempaa hoitoa. Kaikki on onnellisempia ja minä huokaisen helpotuksesta, että nykyisin on olemassa tällaisia helpottavia juttuja kuten einekset. Ennen aikaan kahvin keittokin tarkoitti sitä, että laitettiin hellaan tulet ja haettiin kaivosta vettä. Eikä mua haittaa yhtään, että nykyään on kahvinkeittimet.

Vierailija

koetan valita niitä vaihdellen. Makaronilaatikkoa, hernekeittoa, lihapetrunasoselaatikkoa, pitsaa.....

Hyvä että edes jaksetaan töiden ja lasten päiväkodista haun jälkeen roudata kaupasta einekset kotiin.

Ollaan töissä molemmat vanhemmat ja kotoa poissa 7-17,30 tai 7-18.00 arkisin. Aikaan kuuluu työmatkat ja lasten vieminen samalla matkatta päiväkoteihin,... Illalla kun tulla kotiin niin ruoka pitää olla HETI lapsille (=2-5 min), siinä ei ehdi tehdä mitään muuta. Sitten iltatoimet, kone pyykkiä ja iltasatiu ja KOKO perhe nukkumaan.

THAT,S ALL ARKI SIIS....

t. insinööri-äiti

Vierailija

Olisihan se toisaan joskus rentouttavampaa pyöriä keittiössä ja olla keskittyvinään ns. " tärkeämpiin" tehtäviin, kuten ruuan laittoon.

Jos ap tekee joka päivä ruokaa yhdessä (alle kouluikäisten) lasten kanssa, niin suuri hatunnosto hänelle! :)

Vierailija

pyöräyttää päivässä kahdet lämpimät ateriat ja leipoo leivät sekä isännän kaffepullat siihen päälle. Siinä sivussa äiti myös silittää kaiken alushousuista lähtien ja mankeloi lakanat kahteen kertaan.

Illalla pitää lapset viedä pianotunneille, lätkäharkkoihin, muskariin, satujumppaan ja itsekin pitää ehtiä vielä kuntosalille, että isäntä tykkää kattella.

Vessapaperirullat säästetään, että voidaan askarella päivisin lasten kanssa noita-akkoja ja joulupukkeja.

Syksyllä sienestetään ja marjastetaan ja keitellään lapsille makoisat hillot ja mehut. Lapsille pitää tietysti talveksi neuloa kivat villavaatteet sinne Reimatecien alle.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat