Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni pienipalkkainen ihminen käyttää vaan merkkivaatteita, en ymmärrä

Vierailija

mikä siinä niin hienoa on. Itse olen hyvätuloinen mutta en todellakaan aina osta merkkiä varsinkaan koko ajan kasvaville lapsille, enkä itsellenikään.

Tekisi mieli joskus sanoa hänelle, koska pihisttä mm. ruoasta, lasten harrastuksista jne, että mitä hän oikein yrittää todistaa?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

eivät mun mielestä ole edes merkkivaatteita. tavis kamaa ne on joita minäkin pienipalkkainen ostan. tai määrittele pienipalkkainen?

Vierailija

(olen tainnut katsella liikaa sitä himoshoppaajat-ohjelmaa...)

Olisiko ostelu jonkin muun kompensaatiota?

Ostelu ja merkkivaatteet auttavat naista ahdistuksen/masennuksen käsittelyssä, kun muita keinoja ei ole?

Vierailija

+ ei käytä lahjaksi saamia leluja tai muita vaatteita jos ne ei ole merkkiä. Se inhottaa kun itse näkee vaivaa ja ostaa jotain kivaa ja ihan laadukasta muttei parasta merkkiä niin sitä ei käytetä vaikka ovat toivoneet esim. korviksia, tai shortseja tms.

Vierailija

Onko se niin kauheaa, jos ystäväsi haluaa panostaa lastensa vaatteisiin, vaikka se olisikin jostain muusta pois? Itseäni ärsytti aina koulussa, kun luokan suosituimmilla oli hienoja vaatteita ja minulla jotain kulahtaneita halppisvaatteita. Itsekin olen päättänyt, että vaikka muuten pitäisi pihtailla, niin lapsemme saavat kulkea aina siisteissä vaatteissa ja kengissä. Huonoa itsetuntoahan se osoittaa, mutta mitä sitten. Ole parempi ystävä ja lopeta kyräily. Sen kyllä huomaa nokan asennosta.

Vierailija

Muutenhan se olisikin ihan sama, mihin rahansa käyttää. Kyllä ruoka nyt pitäisi olla prioriteeteissä etusijalla, etenkin kun on lapsia.

itselläni on taas hyvinkin varakkaita ystäviä, jotka eivät sen sijaan satsaa pukeutumiseen lähes lainkaan. Lapset näyttävät ryysyläisiltä. Kodit sen sijaan ovat vimpan päälle. Kyse taitaa olla erilaisista arvostuksista, siitä, mitä kukin pitää tärkeänä.

Vierailija

Minun mielestäni ystäväsi tomii järkevästi. Köyhän kannattaa ostaa laatua. Itsekin ostan vain muutamia vaatteita, mutta aina laadukkaita (ja tarjouksesta). Yleensä ne kestävät hyvin ja näyttävät hyvältä pitempään, ei tosin aina.

Vierailija

Joten kun korostin pienipalkkaisuutta niin näin todella on ja kirppikseltä onkin järkevää ostaa, mutta hän ei edes harkitse.

Ja edelleen pointti on siinä, että lapset ovat usein nälissään ja virikkeitä vailla ja äiti elää jossain fantasiamaailmassa, eikä edes vietä lapsien kanssa aikaa. Koska pyöräily ja uiminen ei kalliita harrastuksia ole mutten halua ottaa vieraan uimataidottomia mukaamme koska omani jo osaa uida.

ap

Vierailija

Mullakin on paljon merkkivaatteita, mutta vain pari on kaupan tiskiltä ostettu suoraan. Varsinkin ebayn vaatteet myyn hetkenpäästä voitolla huutonetissä, pidän niitä itse ehkä puolisen vuotta, kunnes kyllästyn ja itse asiassa olen saanut näin ilmaiset merkkivaatteet puoleksi vuodeksi. :)

Vierailija

Pukeudun keskitasoisesti miniituloin. Mistään tärkeästä ei siis tarvitse tinkiä. Voin kyllä pitää nimettömiäkin laadukkaita vaatteita, mitään rytkyjä en, kutsuttiin niitä miksi tahansa.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Minun mielestäni ystäväsi tomii järkevästi. Köyhän kannattaa ostaa laatua. Itsekin ostan vain muutamia vaatteita, mutta aina laadukkaita (ja tarjouksesta). Yleensä ne kestävät hyvin ja näyttävät hyvältä pitempään, ei tosin aina.

En sano, että olen erityisen köyhä, koska työssäkäyvä ihminen olen, mutta keskipalkkainen kuitenkin. Ja lähes aina kun ostan vaatetta, ostan merkkiä. Ei mitään kalleinta, mutta esimerkiksi Esprit, Puma, Mexx ja Inwear on laajasti edustettuna kaapissa. En halua ostaa vaatteita esimerkiksi H&M:stä, koska parin pesun jälkeen näyttävät nuhjuisilta, saumat kiertää jne... Lastenvaatteita ostan kuitenkin, koska niiden ei tarvitse niin pitkään kestääkään kun lapset kerran kasvavat. Yleensä kuitenkin on paljon taloudellisempaa ostaa pari hyvää kuin monta huonoa...

Mutta sitten minulla on myös tuttava, joka on oikeasti melko rahaton (3:n lapsen kouluttamaton kotiäiti + pienipalkkainen isä) ja hän ostaa todella paljon merkkivaatetta ja nimenomaan sellaista viimeisen muodin huutoa, joka myös menee yhdessä kaudessa vanhanaikaiseksi... Sitä en oikein ymmärrä. Vaatetta ostetaan kalliilla velaksi ja puolen vuoden päästä ei enää käytetä kun ostetaan sellaista mallia, joka ei ole ajatonta nähnytkään. :o/ Mutta ei se minulta toki pois ole, mutta tämän suhteen ymmärrän kyllä ap:n kannan...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat