Kommentteja 30v juhlien tarjottavista

Vierailija

Vieraita tulossa parikymmentä (kavereitamme) ja juhlat ovat kotona. Ihan tavisbileet siis. Lautaset ja mukit kertakäyttöisiä. Sään salliessa mahdollisimman paljon pihalla.

Suurimman osan tarjottavista aion ainakin osaksi väsätä itse. Juomapuoleen panostamme enemmän. Grillimme on liian pieni tälle joukolle.

Juhlat alkavat klo 16 ja todennäköisesti jatkuvat pitkälle aamuyöhön.

Pikkuisen olen suunnitellut tarjoiluja tähän tapaan:

Alkumalja (kuohuviini/Pommac)

Ruoka:

Jotain helposti valmistuvaa ja simppelisti tarjottavaa (ei keittoa).

Esim. kanakiusaus/pastavuoka tms. (tiedän on arkinen)

Paria-kolmea sorttia salaattia + patonkia

Juomaksi viinejä/olut/siideri/alkoholiton vaihtoehto

Kahvi:

Marenkikakkua, jossa tuoreita marjoja+ jäätelöä/kermavaahtoa

(paikkakunnaltamme saa ihania valmiita marenkikakkupohjia)

Pipareita

+avec (eli konjakki/Baileys)

Iltapala:

Erilaisia piirakoita (esim. kinkku-paprika, tonnikala, feta-basilika-tomaatti)

Hedelmiä (esim. viinirypäleet, melonipalat jne)

Juustoja + suolaisia keksejä

Juomaksi boolia, viinejä, siideriä, olutta, lonkeroa, alkoholittomat. Pöytiin erilaisia maustettuja pähkinöitä.

Miltä kuulostaa? Ehdotuksia? Vinkkejä? kokemuksia? Hyviä booliohjeita?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Astioita kyllä löytyisi koko jengille ja ihan samaa sarjaakin vielä. Ajattelin vaan päästä mahdollisimman helpolla ja vähän nauttia juhlista itsekin. Kahvikupit voisivat kyllä olla " aidot" ja ruokailuvälineet. Sään salliessa ruokailu puutarhassa.

Ap

Vierailija

Minusta marenkipohjainen kakku kuullostaa erinomaiselta. En ole koskaan kuullutkaan, ettei joku tykkää marengista. Jos ei joku tykkää, syököön sitten pipareita.

Hyvät tarjoilut siis. Hauskat juhlat!

Vierailija

En ole ihan varma, onko kala-allergisia tulossa. Kasvissyöjiä ei ole. Voisin tehdä vaikka kanakiusauksen sille kaveriks. Meidän piirin miehet syö innolla kanaakin ja salaatteja ;)

Ap

Vierailija

Iltapalaksi ihan pasteijoita ja hedelmäsalaattia sekä sipsejä.

Jos kerta ihmiset ovat kovin juovuksissa, ei heille hirveästi maistu.

ps. miksi kertakäyttö astia!?

Itse laitan lasiin ja lautaseen samanlaisen tarran joten ei mene sekaisin.

Jos et itse omista niin paljon astioita nin lainaa kaverilta, kuullostaa pahalle tuhlaukselle noi kertakäyttöastiat!

Vierailija

Tee ihan normaali sokerikakkupohja, leikkaa että tulee kaksi osaa, lastaa päälle ja väliin kermaa, tuoreita kauden marjoja (mustaherukat?) ja .. kostuta maidolla ja laita jotakin sopivaa kastiketta sisään pohjan päälle. Tulee komea kakku tuoreista marjoista.

wokit ovat hyviä ja täyttävämpiä. Ainakaan ei ole niin arkinen kuin pastalaatikko? olisiko mitään? paljon kasviksia.. lohko isoiksi tuoreita kasviksia myös mukaan.. paprikaa, sipulia.. kanaa? joku hyvä fondi. Muuten hyvän kuuloista. koristele piiraat tuoreilla yrteillä!

Vierailija

sekin kuulostaa ihan oivalta vaihtoehdolta ja melko helpolta. Löytyykö reseptiä, linkkiä?

Perunat + kastike ei nyt oikein jostain syystä nappaa.

Meidän kaverit kyllä humalapäissään syövät lähes kaiken minkä käsiinsä saavat ;) ja laulavat.

Juhlat on sekä minun että miehen.

Ap

Vierailija

Ruokaa ja juomaa tuntuu olevan ihan riittävästi. Tuoksi pääruuaksi ehdoton paellaa. Se on helppo ruoka isolle bilejoukolle ja kuitenkin hivenen juhlavampi kuin joku perunakiusaus! :-)

Vierailija

Lisätään ostoslistaan.

Ideana oli, ettei kenenkään tarttis OPM tuoda. Boolia meillä tarjotaan muiden juomien lisäksi jo vähän ammatinkin puolesta.

Onko tuo marenkikakku yliampuvaa/ällömakeaa?

Ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat