Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUHTIKUISET 08, haluaako kukaan kirjotella täällä?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen käynyt katselemassa niitä yhteisön sivuja, mutta minusta tuntuvat jotenkin vaikeilta?!?

Tai ehkä en osaa käyttää sitä. Lähinnä se, että pitää koko ajan klikkäille eri ikkunoita auki, jotta viestit näkee. Täällä kun on niin kivan selkeitä nämä pinot.

Esikoistani odottaessa kirjoittelin täällä ja se tuntui ihan hyvältä.

Haluaako kukaan muu kirjoitella täällä?

mam80

Sivut

Kommentit (65)

Vierailija

Tein tänään plussan ja kun olin niin innoissani asiasta, niin piti tulla täällä käymään :) Esikoinen on synt.2006 ja nyt siis sisarus tulollaan, joka on aivan ihanaa.

Toivottavasti ei iske aivan karmea pahoinvointi, koska viimeksi olin kuukauden saikulla pedissä. Pahoinvointia oli muistaakseni rv:lla 7-13. Sitä en kaipaa yhtän...

Täytyy tästä mennä fiilisteleen ja katsomaan taas testiä ;)

Vierailija

Heippa!

Uskaltaiskohan sitä jo liittyä tänne joukkoon mukaan... Niin jos mukaan huolitte ;-)

Viikoista ja lasketusta ajasta ei mitään tietoa, mutta todennäköisesti on menossa kuudes rv. (tai sitten viides tai jo seitsemäs). Tiistaina tein vahvan plussatestin (ja vielä eilen varmistukseksi, joka myös tod. vahva -> heti pamahti viivat " näyttöön" ). Vajaa kolme viikkoa sitten tein negan, joten jossain siinä välissä mennään :-o Kierto ollu epäsäännöllistä kierukan oton jälkeen, joten siksipä en varmaksi osaa LA:ta laskeskella, mutta varmaan tuonne maaliskuun loppuun - huhtikuun alkuun osuisi...jos nyt vauvelin alku mukana pysynee tai edes sellainen onkaan masussa kasvamassa...

Mulla siis myös hyvin epätodellinen olo koko raskauden suhteen, että onko siellä kumminkaan oikeasti mitään. Ajattelin myös, että varailen maanantaina aikaa yksityiselle alkuraskauden ultraan, josko sitten selkiytyisi mahdollinen LA ja mahdollisesti oma olotilakin hiukan (jos siis vauvelin allu löytyisi).

Niin siis täällä kirjoittelee 27-v. 09/05 syntyneen pojan äippä Hämeestä.

Mikäs tuo toinen yhteisö on, josta ollut puhetta? Myös se kiinnostaisi, vaikka ehkä täällä voisin alkaa enemmän kirjottelemaan ;-) Jotenkin tuntuu nyt, että voisi kaipailla enemmän tällaista " yhteisöllisyyttä" nyt kuin ekassa raskaudessa... :-)

Vierailija

Tänä aamuna testi näytti plussaa ja huhtikuun alulla 11.4 omien laskujen mukaan olis sittan la. Olo on vielä epätodellinen vaikka toivottu onkin kolmas olisi nyt tulossa isoveikat -00 ja -02. Mutta hiljaisuudessa tätä vielä tässä odottelen pidemmälle ennekuin kenellekään kerrotaan.

Vierailija

käyn täällä, vaikka käyn myös tuolla suljetussa yhteisössäkin.

Mulla eka neuvola jo ma 20.8. eli sillon rv 7+4. Laskettuaika on 3.4. Täällä on nykyisin käytäntönä, että rv 9-10 neuvolalääkäri tekee ultran, joten siitä syystä ensimmäinen neuvola on noin aikaisin. Kahdesta aiemmasta lapsesta olen käynyt ekassa neuvolassa rv 9+. Sinänsä tylsä tämä neuvolakeikka nyt sitten, kun ei voi edes sydänääniä kuunnella, mutta onneksi sitä sitten pääsee kohta jo ultraan ihastelemaan. Toivottavasti on pienellä kaikki hyvin!

Itse haluan olla kuitenkin luottavaisin mielin. Meillä rankat pari vuotta takana. On ollut lähipiirissä kaikenlaista, sairautta ja muuta ja viime vuonna miehenikin sairastui syöpään. Hänet onneksi saatiin hoidettua hyvin terveeksi ja kaikki on nyt hyvin. Haluan siis uskoa, että nyt on tarkoitus tapahtua jotain hyvääkin meille. Toivottavasti asia on näin. Minusta on myös ihanaa, että laskettuaika on veljeni syntymäpäivä. Kiva kertoa asia sitten hänelle. Hän niin rakastaa lapsiamme. :)

Vierailija

...vai onko kaikki poistuneet jo tonne yhteisöön?

musta tää on vaan niin helppo, voi aina käydä nopeesti vilkasemassa onko tullu uusia viestejä. :)

keksittäiskö pinolle joku kiva nimi? ehdotuksia?

Vierailija

eli nyt olen onnistunut perumaan mieheni jäsenyyden (sitä ennen todella liitin hänet sinne tietämättäni!), tekemään hänelle uuden hakemuksen (jälleen tietämättäni!) ja hakemaan myös itselleni jäsenyyttä.

miten tää voi olla näin vaikeeta, miten?! eihän siinä nyt mistään ydinfysiikasta kyse ole. mikä geeni multa puuttuu, etten tajua tota systeemiä?

no, nyt siellä on sitten kahdelle eri VadelmaMamalle hakemukset (VadelmaMama1 ja _VadelmaMama_), tämä ihan M@m@-3x:lle tiedoksi, jos satut täällä käväisemään. ;) poistan sitten sen mun miehen jäsenyyden taas, kun saan ne hyväksyntäviestit sieltä.

mukavaa kun on uusia ihmisiä tullut pinoon! se mua viime päivinä vaivannut mieto etova olo on sekin hävinnyt. joten nyt ei oo sitten minkäänlaisia oireita. odotan ihan tosi paljon, että masu alkais jo näkyä ja potkut tuntua ja kaikkea. jotenkin esikoista odottaessa en uskaltanut nauttia raskaudesta, kun koko ajan pelotti, että joku menee vikaan. nyt on ihan eri fiilis. :)

mukavaa viikkoa kaikille! t. VadelmaMama

Vierailija

Ei varmaan tuossa tilanteessa paljon sanat auta, mutta toivotan kuitenkin jaksamista sulle!

Mulla kun oli helmikuussa km, niin mieslääkäri sanoi mulle asian paljastuttua: " että tää on nyt semoinen, mikä täytyy tehdä uudelleen" .

En tiedä miksi se oli silloin jotenkin tuntui lohduttavalta lauseelta.

Vierailija

Olipa ikäviä uutisia, mam80 ja Gelee. Voimia ja jaksamista teille! Ja mam80 sinä se olit vielä tämän listan alullepanija ja kokoon huhuilija... Toivottavasti palaatte odottajien puolelle pian.

Oma olo on ollut eilen kamala. Mikään ei ole pysynyt sisällä ja tuli vaan maattua sängyssä ja juostua välillä vessaan. Tänään onneksi oli parempi päivä ja pahoinvointi pysyi vai kuvotuksena. Neuvolaan olen menossa ekan kerran elokuun lopulla.

Vierailija

Täällä ilmoittautuisi mukaan myös yksi uusi ihminen :) Plussasin tuossa maanantaina ja kolmatta tässä nyt sitten (kai!) odotellaan. Edelliset syntyneet 02 ja 05. Laskettu aika ehkä 11.4, mutta tuo kierto on ollut todella epäsäännöllinen, niin enpä oikein varmaksi tiedä. Ultraan olen menossa vasta tuolla ihan elokuun lopussa yksityiselle ja sitten vasta varaan neuvola-ajan, jos kaikki silloin kunnossa:) Täällä myös aika epätodellinen fiilis. Onnea kaikille odotukseen!

Vierailija

mulla etovaa oloa, muita oireita ei sitten olekaan... yhtään ei ole sen todellisempi olo tän raskauden suhteen vieläkään.

soittelin neuvola-aikaa eilen, ja oli jotenkin niin nihkeä se neuvolantäti. " aaai, sä oot vasta noin alussa. justko teit positiivisen testin?" -tyyliin, esikoista odottaessa se silloinen th ihan onnitteli ja muuta, mikä tuntui tosi mukavalta. :/ no. toivotaan että se on mukava kuitenkin. ajan sain elokuun loppupuolelle.

onko täällä ihmiset jo käyneet niissä varhaisultrissa? munkin tekis mieli mennä, kun on niin epäuskoinen olo, mutta ehkä mä koitan vaan sinnitellä...

t. VadelmaMama, rv 4+6 tai sitten jo 5+0 tai jotain, en jaksa nyt kaivaa kalenteria esille... ;)

Vierailija

Poika syntynyt 04 ja nyt menkat pari päivää myöhässä. Testi plussaa, mutta hailakka sellainen. Ensimmäisestä pläjähti kunnon plussa aikoinaan. No ultrassa se viimeistään selviää onko siellä mahassa ketään. LA. 14.4.08

Vierailija

Eilen uskaltauduin tekemään testin, kun menkat olivat kuusi päivää myöhässä, ja plussaahan se näytti :) Laskettu aika on omien laskujen mukaan 11.4. Esikoispoika on 11-kuinen, joten ykkösen ja kakkosen ikäeroksi tulee reilut 1,5 vuotta.

On vielä vähän epätodellinen olo raskauden suhteen kuten monilla muillakin. Oireita ei juuri ole vatsan pientä nippailua lukuun ottamatta. Esikoisesta muistan, että tässä vaiheessa rinnat olivat tosi kipeät, mutta nyt tuntuvat ihan normaaleilta.

Jaksuja huhtikuisista poistuneille.

ronjaruu (oisko rv 5+0?)

Vierailija

Hei!

Hyppään tänne puolelle, kun viikolla sain sen odotetun plussan. Eka yrityksellä tärppäs, jote kauan en tuolla kuumeilijoiden puolella ehtinyt vanhentua....

Kerrotaanpa täälläkin hieman itsestään... eli ollaan 29 + 34 v. miehen kanssa ja meiltä löytyy kaksi vuotias poika. Viikolla tein kolme testiä (kaksi haamuviivaa ja sitten kolmannella kerralla saatiin kunnon viiva).

Todella epätodellinen olo, ei minkäänlaisia raskausoireita, tosin ei ollut mitään kummempaa ekankaan kohdalla, pientä pahoinvointia noin 10 rv:lla, mutta ei muuta. Mutta ehkä siellä sitten on elämää :) Vielä en ole varannut neuvolaan aikaa, pitäis varmaan ens viikolla varailla. Viikkoja noin 5+5.

Itse saatan ajanpuuttesta johtuen kirjoitella harvakseltaan, mutta yritän välillä kommentoidakin!!!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat