Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa, onko tää masennusta? (pitkä juttu)

Vierailija

Ahdistuneen tunteenpurkaus luvassa, toivottavasti joku jaksaa lukea ajatuksen kanssa ja pohtia kanssani mistä on kyse.

Nykytilanne on se, että olen lähes jatkuvasti väsynyt, olo on vetämätön, pinna on kireällä, mielenkiinnoton, tuskastun kovista äänistä, tunnen itseni uupuneeksi ja täysin riittämättömäksi. Meillä on kaksi alle kouluikästä lasta, jotka eivät kuitenkaan enää siinä iässä ole että valvottaisivat öisin tms, joten väsymykseni ei ainakaan semmoisista syistä johdu. Olen opiskelija ja mieheni käy töissä, lapset päivähoidossa.

Lasten kanssa oli aiemmin tosi raskasta kun valvottivat ja sairastivat jatkuvasti. Sitä kesti yhteensä n. neljä vuotta ja vaikka olinkin väsynyt, jaksoin nauttia lapsista ja ylipäänsä elämästä.

Nykyään kun lapset päästävät jo helpommalla, opiskelen mieleistäni alaa, mies on kaikkea mitä vaan voi toivoa ja elämän pitäisi muutenkin olla kaikin puolin mallillaan, en osaakaan nauttia tästä vaikka miten kovasti haluaisin. Väsymys/uupumus vie huipun elämän parhaasta ajasta.

Tietyllä tavalla olen hyvin kiltti ihminen, mikä ei varmaan hyväksi ole. Patoan vihantunteita sisälleni, koska en halua riidellä ja rähjätä. En oikein osaa edes tyhjentää päätäni puhumalla. Sitten joskus tulee kuppi täyteen ja puhun (huudan) suuni puhtaaksi pahoittaen jonkun mielen, minkä otan lopulta hyvin raskaasti ja tunnen syyllisyyttä siitä että sillä tavalla menin sanomaan.

Ylipäänsä poden jatkuvasti syyllisyyttä jostain, eniten varmaan siitä etten ole lapsilleni sellainen äiti kuin haluaisin olla, enhän mä haluaisi jatkuvasti huutaa ja nalkuttaa, mutta kun hermot on jatkuvasti niin kireällä ettei paljon muuhun kykene. Toki meillä on myös hauskaa yhdessä enkä ole pelkästään kamala äiti, mutta ihan liian usein olen pahalla tuulella ja uskon lasten kärsivän siitä.