Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vahinkoraskaus ja miehen raivo

Vierailija

Raskaus on ihan aluillaan, yllätyskolmonen olisi tulossa. Mies on niin raivona, ettei ole puhunut mulle kahteen päivään. Stressiä on, kun molemmilla on vaativat työt ja kaksi alle kouluikäistä lasta. Aborttiin en ole missään nimessä valmis, vaikka mies sitä heti ensimmäiseksi ehdotti. Kakkosen vauva-aika oli koliikkeineen ja allergioineen tosi rankka ja silloin lyötiin lukkoon päätös, että lapsiluku on täynnä. Mutta joku päätti puolestamme toisin... Miten ulos tästä umpikujasta?

Kommentit (12)

Vierailija

Meillä oli kolme lasta, kun ylläri nelonen ilmoitti tulostaan hän oli tällainen kierukkavauva. Meillä kans mies huusi alussa, että tuosta hankkiudut kyllä eroon tai hän häipyy. Minua tietenkin suututti, koska en katsonut olevani varsinaisesti syyllinen. Viimein reuhaamiseen kyllästyneenä kysyin ukolta pakkaatko itse vai autanko. tähän loppui räkytys, ei silti vielä kysynyt tai puhunut mielellään raskaudesta. Viimein kun olin seitsemännellä kuulla mies tuli eräänä päivänä töistä seitsemän paikkaisella tila-autolla ja tuumasi vähän aralla äänellä, että hänestä meille tarvittiin tällainen, jotta kaikki mahdutaan kyytiin. Tulkitsin tämän vähän kömpelöksi anteeksi pyynnöksi.

Nyt poika harjoittelee ensiaskeleita ja on varsinainen isän kullanmuru, eikä mies kai muistakkaan ettei vauvaa halunnut.

Vierailija

Joku muu päätti että meille on vauva tarkoitettu juuri nyt.

Ja terkka epäili pillereiden pettäneen mun stressistä ja huonosta olosta jota kärsin kun mies oli armeijassa. Se yksinäisyys teki mulle todella heikon olon ja töissä oli stressiä päällä.

Mutta tossapa toi kolmivuotias mennä lompottaa, päivääkään en oo katunut.

Kaikkeen on aina jokin tarkoitus.

Vierailija

mutta ehkäisy on kyllä kahden asia, ettekä ole ensimmäisiä joilla ehkäisy pettää.

Terveiseni ovat, että jos TO-DELLA-KAAN ei olisi saanut tulle kolmatta raskautta, niin olisi itsekin ottanut vasektomian. Ja sulla ne pillerit tai sterilisaatio myös. Eli ehkäisy molemmilla. Miehelläsi on kasvun paikka.

Vierailija

Ymmärrän hyvin, että mies on raivoissaan. Meillä on kolme lasta ja mies ei ehdottomastikaan halua lisää (en minäkään) ja jos vahinko kävisi niin varmasti täällä olisi samanlaista kuin teillä nyt... Eli mies olisi käärmeissään.

Tilanne on kyllä vaikea... Jos olet jotenkin itse aiheuttanut vahingon niin silloin miehen on syytäkin olla raivoissaan, mutta jos vahinko on tapahtunut sinusta riippumattomista syistä niin tarvitset tukea myös mieheltäsi. Samassa veneessähän te keikutte...

Niin tai näin, niin rohkaisevana sanana sanon, että vahinkoraskaudestakin voi tulla ihan odotettu vauva. Siskoni tuli vahingossa raskaaksi ja sen tuloksena syntyi heidän neljäs lapsensa. Alkujärkytys heillä oli kova! Uusiksi meni siskoni työkuviot, auto piti hommata jne. He hakivat apua jo raskausaikana kun heistä tuntui, että voimatkaan eivät riittäisi neljänteen lapseen. Kyllä ne vaan nyt näyttävät riittävän. :-)

Tsemppiä teille!!!

Uusimmat

Suosituimmat