Olipa " kiva" mennä töihin hoitovapaan jälkeen. Sijaiseni ollut tosi reipas ja pidetty työntekijä.

Vierailija

Olipa todella mieltä ylentävä töihinpaluu. Kaikki työpaikallani kehuivat sijaistani ja harmittelivat, kun hän joutui lähtemään. Soittelivat ja tekstailivat hänelle tänäänkin pitkin päivää. Minusta hän ei nyt vaikuttanut ammatillisesti mitenkään huippuosaavalta, mutta hän on puhelias ja iloinen, joten varmasti pidetty työntekijä.

Kyllä minutkin otettiin ihan hyvin vastaan, mutta ymmärrätte varmaan, miltä tuollainen hehkutus tuntui. Muutenkin on vähän epävarma olo, kun on ollut yli vuoden pois töistä, niin kyllä vähän paska fiilis tuosta tuli. Melkeenpä tekis mieli jäädä taas kotiin, niin saisivat sen " huipputyypin" takasin. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (13)

Vierailija

Minun työtehtäviäni äitiysloman aikana hoitanut jatkoi niissä hommissa ja pomo " tuskaili" , mitä keksisi minulle. Loppujen lopuksi löysi huippuhomman, ainakin uran kannalta, vaikkei ura nyt siinä vaiheessa ollut mitenkään kauheasti unelmissa.

Ja tietysti tätä työtäni jatkanutta kehuttiin hirveästi.

Vierailija

mutta aikanaan kun töihin palaan, olen ollut kotona 5,5v. Saa nähdä miten otetaan vastaan. Firma on jo nyt laajentunut puolella, joten puolet työntekijöistä on mulle uusia tuttavuuksia. Vanhat työkaverit kyllä pyytelevät mua jo nyt töihin. Ja pomo hehkuttaa kahvipöydässä, kuinka on hienoa, kun " p" hoitaa itse lapset eikä vie päiväkotiin (kuten neljä muuta äitiä töistä on tehnyt heti äitiysvapaan jälkeen).

Silti jotenkin kauhistuttaa ajatus töihinpaluusta. Tietokoneohjelmat on kehittyneet tänä aikana ja joudun opettelemaan uusiksi niiden käytön. Mutta aika näyttää.

Voin vain kuvitella, kuinka ap:n on hankala palata, kun sijaista noin kaipaillaan. Mutta ajan kanssa varmaan se oma vanha paikka löytyy.

Vierailija

Sijainen oli tumpelo ja hänen työsuhdettaan ei jatkettu koko vanhempainvapaani ajaksi. Tosin tämä sijainen oli ehtinyt selittää vuolaasti kuinka työni on ilmeidsesti loppumassa, kun hänen sijaisuuttaan ei jatkettu... :D

Vierailija

Jotkut tekee sijaisuuksia jotkut ei. Jos on noin ihana tyyppi niin miks sitten ei ole vakinaistettu. Itse en viittis tehdä mitään mamma sijaisuuksia. Tietäähän sen miten niissä käy.

Vierailija

Onneksi se on ohimenevää, usko vain! Olet pari kuukautta remmissä mukana eikä kukaan kohta muistakaan sijaistasi. Minulla oli tasan samat fiilikset kun palasin hoitovapaalta töihin ja niitä tietenkin vielä lisää se, että itse on poissaolon jälkeen hieman epävarma osaamisestaan - kunnes taas kaikki muistuu mieleen ja oppii uudet kuviot mitä on tullut poissaolon aikana. Häntä pystyyn vaan!

Vierailija

Tuli heti parempi fiilis. Uskon ja toivon myös, että työt alkaa taas sujua ja tämä sijainen unohtua, kunhan aikaa kuluu. Tässähän on vasta viikko takana, joten eiköhän tämä tästä :-) -ap

Vierailija

Tein vielä pahan virheen ennen äitiyslomalle jääntiäni jonka kaikki vielä varmasti muistavat.

Sijaiseni on myös aivan ihana josta kaikki pitävät.

Mutta työpaikka on kuitenkin minun ja kun se on vakituinen niin minkä sille mahtavat!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat