Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä haluaisit ostaa suomalaisesta nettikaupasta lapsille?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen kauan harkinnut lastenvaateiden myynnistä ja live kauppaa en tässä elämänvaiheessa pysty perustamaan. Nettikauppaa pystyisin hoitamaan (tiedän niitä aukeaa kuin sieniä sateella ja sulkeutuu samaa tahtia)...No mutta riskit on pienet ja saisin korotonta rahaa että pääsisin alkuun. Nyt olen pähkäillyt, että mitä kuluttajat haluaisi ostaa suomalaisesta nettikaupasta?!? Ihan puhun sitten uusista mallistoista, en mistään vanhoista ihme eristä. Päässä on jo ajatuksia kaikista minun suosikki vaatemerkeistä lapsille, mutta taas kerran olisi kiva kuulla teidän ajatuksia :)

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

ja lisäksi merkeistä tuli mieleen Ra-Re ja Replay & Sons vähän isommille pojille ja Maresen vaatteita ei taida saada Suomesta. Muita hyviä merkkejä, joita ulkomailta ostan nettikaupoista (aikaisemmin mainittujen Timberlandin etc.) lisäksi IKKS, Miniman, Catimini. Ja laadukkaita kenkiäkin voisi olla, ja ei pelkästään sisävaatetta.

Monessa nettikaupassa on vaatteita vauvoille, mutta isommille on todella vaikea löytää mieluisia, varsinkaan jos tuo Retro-reino look ei enää jaksa innostaa.

Kannattaa tsekata millaiset sopimukset merkkien maahantuojilla on. Eniten saisit ehkä kannattavuutta, jos saisit jonkun merkin edustuksen Suomessa, jolloin voisit myös myydä samaa merkkiä muille kauppiaille.

Itsekin olen aika ajoin haaveillut omasta nettikaupasta, mutta toistaiseksi pysyttelen nykyisessä työssäni.

Vierailija

Pojille kivoja trikoo-/velourhousuja resorilahkeilla koosta 92 cm eteenpäin. Kun farkut tai puuvilla housut ovat aika epäkäytännölliset pienellä lapsella hoidossa (ikää nyt 1v2kk) mutta isokokoinen poika ei mahdu enään " babypuolen" vaatteisiin =(

Tämä ei varsinaisesti kuulu tähän mutta Naturinon kenkiähän saa tilattua ulkoimailta jossa ovat yleensä hieman edullisempia kuin suomessa. www.mytoys.de ja www.ajabajakids.com

Vierailija

Kiitos linkistä ja kommentista.

Tuosta tulikin idea, että olisiko muilla joitain vakkari nettikauppoja? Josta olet tilannut useammin ja mikä saa sinut tilaamaan sieltä? Kaupan plussat ja miinukset?

Vierailija

Pitää kartottaa asioita. Vinkkejä otan mielelläni vielä vastaan. Itse olen kanssa miettinyt noita ulkovaatteita ja kenkiä. Kenkien suhteen en vaan tiedä kuinka postimyynti onnistuu? Palautukset kun pitäisi postikulujen takia saada minimiin ;)

Nyt kuuluu sen verran kova älämölö alakerrasta, että jatkan myöhemmin! Laittakaa ihmeessä omia ajatuksianne tulemaan.

Vierailija

Kunnon talvikenkiä, saappaita ja juhlakenkiä kaipaisin. Vaatepuolelta esim. Lenne, Benetton, Esprit... Ei mitään retrojuttuja! Reiman vaatteita ei myöskään meille tule, koska laatu on nykyään niin surkeaa. Lennen ja Jonathanin haalarit ja asusteet ovat meidän mieleen. Sitten myös vaatetta isommille, eli ainakin 140 cm asti.

Vierailija

Oletko tilannut kenkiä tai muuta tuolta mytoys.de:stä? hittolainen kun ei kieli eikä pää taivu saksan kielelle niin tuntuupa tilaaminen hankalalle:/

siihen asti pääsin että sain tuotteita lisättyä sinne ostoskoriin mutta siihen se jämähtikin *grrr miksei voi olla englantia*!

Eli neuvoisko joku tietäväinen miten tuolta kyseisestä puljusta saa tilattua mitään? ja paljonko on toimituskulut tänne kotimaahan?

Kiitti!!

Vierailija

Nyt en enää jaksa asiaan paneutua ts tilausta väkrätä mutta huomenna sitten uusin voimin;) ja voi ollakin että kyselen vielä jotakin tilaamiseen liittyen, tosin tanskalaisesta putiikista sain kyllä tilattua ongelmitta.

Hyvää yötä!

Vierailija

- GAP

- Gymboree

- Ralph Lauren

- Kalvin Clein

Niitä saa jenkeistä melko edullisesti, kaiken ei tarvitse edes olla tämän kauden tuotteita. Suomessa menisi varmasti vähän vanhemmatkin kaupaksi. Noista merkeistä ainut mitä myydään Suomessa tällä hetkellä on Ralph Lauren.

Varmasti saat menemään Ellet ja Timberlandit jne.... jos hinta on vähän halvempi kuin muilla.

Samoin hyvä liikeidea olisi ostaa esim vanhempaa malllistoa halvalla ja myydä sitä myöskin halvalla.

Vierailija

sekä Naturinon kenkiä. Näitä tosiaan tuntuu moni muukin kaipailevan. Minä ostan kyllä ulkomailtakin, mutta pitää hyppiä n:ssä eri kaupassa löytääkseen tarvitsemansa. No, on toki ihan ymmärrettävää, että valtavan valikoiman pitäminen on aika vaikeaa... Olisi myös tosi kätevää, jos asusteita (Reima ja muitakin) saisi kaikissa väreissä yhdestä paikasta.

Sisävaatteista tykkään Oililysta, Mimpistä, Jottumista, Catiminista... Näitä saa melko huonosti näistä Helsingin kaupoista, mutta ulkomailta toki. Hinnat vain ovat jotain järkkyä, joten en tiedä, olisiko kotimainen nettikauppa kauhean kannattavaa... Itse ainakin hyödynnän noissa mieluiten alet. :)

Vierailija

Maailmassa on niin paljon kauniita vaatteita ja valmistajia. Nyt tuntuu nuo trikoo hirvitykset jyräävän ja niitä myyviä nettikauppoja sinkoilee. Noissakin olen vaan huomannut, että ne saa niin paljon halvemmalla tilattua suoraan Tanskasta yms. Etenkin nyt aleaikaan...Suomi puodit alentaa ihan vähän ja pyörittää samoja riepuja kaudesta toiseen mukana. Toisaalta Suomen markkinat on huonot ja silmät auki pitävä ihminen huomaa äkkiä, ettei täällä kauheesti pukeutumiseen panosteta. Vaate on vaate...oli se ostettu 10vuotta sitten tahi äskettäin...kuhan nyt suurinpiirtein on kangas tallella ;)

Suomen markkinat on kuitenkin niin pienet, että maahantuojatkin taitaa saada tuotteet valmistajilta aika huonoon hintaan, kun ei voi pelata paljousalejen kanssa...

Ai niin Australiassa on kivoja vaatemerkkejä. On vaan niin suolaisen hintaisia, että ei taida Suomessa kukaan ostaa.

Vierailija

joista tulee ehkä turhankin usein tilattua ja sivuilla käytyä:

http://www.josephm.com/ - Burberrya ja Timberlandia, ehkä enemmän valikoimaa tytöille. Ystävällinen ja nopea palvelu ja tilauksen mukana tulee aina jotain pientä extraa, kauniisti pakattu. Miinuksena se, että sivuilla välillä näkyy tuotteita jotka ovat jo loppuneet. Toinen miinus on se, että on hurjan kalliita, mutta niin ihania vaatteita. Ja täältäkin puuttuu ne haalarit ja sadeasut ja kenkistä tosi nihkeet valikoimat

kolmas suosikkini on saksalainen: http://www.die-bunte-kuh.de

Hyvä palvelu, mutta sivut vain saksaksi, mutta Ilse vastaa aina englanniksi kun kyselen jotain. Valikoimassa myös isompien poikien vaatteita, mutta luultavasti pieniä eriä myynnissä koska useammat koot myydään tosi nopeasti loppuun. Kauniita ja hyviä vaatteita, mm. Timberland, RL, Hilfiger, Marco Polo ja Vingino. Toimitusaika n. 1 viikko. Plussaa on se, että voi maksaa luottokorttien lisäksi myös paypalin kautta. Miinusta tuo, että koot loppuvat nopeasti.

Vierailija

Naturino olisi täälläkin kovassa huudossa :). Kenkien palautuksia voisi toki minimoida, jos ostajat malttaisivat mitata lastensa jalat etukäteen. Tällöin uusissakin kenkämerkeissä löytyisi helpommin oikea koko.

Itse olen todennut todella hyväksi tavaksi kenkien hankinnassa seuraavan: piirrän lasten jalan kuvat paperille ja hankin kaupasta sopivan pohjallisen käynti- ja kasvuvaroineen. Pohjallisen kanssa sitten ostoksille. Itse pohjallinen tulee sitten vaikka kumisaappaisiin tai muihin kenkiin hyötykäyttöön. Mutta pointti oli siis... Pohjallisen/jalan kuvan mittaaminenhan on helppoa ja jos kengistä ilmoitettaisiin kengännumeron lisäksi senttikoko, kenkien ostaminen olisi varsin helppoa. Toki mallista pitäisi tietää, millainen lesti on kyseessä - kapea, normaali vai leveä. Toisilla kenkämerkeillä löytyy netistäkin sellainen mittataulukko, jonka voi printata ja sen mukaan sitten valita sopivan koon.

Meille on hankittu useat kengät isovanhempien reissuilta pohjallisen avulla ja kaikki ovat olleet sopivia. Toki olemme antaneet vinkkiä kenkämerkeistä, mitä kannattaa katsella...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat