miks mä en vaan voi olla onnellinen?

Vierailija

kaikki asiat on hyvin. on mies ja 2 ihanaa lasta 2v ja 3kk joita rakastan kaikkia todella paljon ja siinähän se ongelma onkin. mietin kokoajan josko jompikumpi lapsistani on jotenkin sairas tai jos miehelleni sattuu jotain. olen sen takia ahdistunut ja omissa maailmoisani kun pohdin ja mietin kokoajan miten kauheaa olisi menettää joku heistä.

nyt olen saanut päähäni että vanhemmalla lapsellani on varmaan leukemia kun on ollut nyt kuukaudenverran flunssassa ja mustelmia jaloissa. mies yrittää rauhoitella ja sanoa että no höpö höpö mutta minä en saa asiaa päästäni.

inhoan itseäni kun kokoajan " keksin" jotain stressin aihetta itselleni.

Kommentit (7)

Vierailija

en osaa tai pysty ajatella edes kunnolla. hosotan menemään ja kerään kauheita ajatuksia ja kauhukuvia päähäni siitä jos jotain pahaa tapatuu.

päiväpäivältä tuntuu että olo vain pahenee ja mielikuvat että jotain pahaa tapahtuu.

-ap-

Vierailija

Itse pidin itseäni ihan sekopäänä, mutta lääkkeeksi määrättiin vain lepoa. Ihminen voi olla aika pihalla, jos on vaikka pitkään jäänyt unet vähiin, ja silti se on ihan normaalia.

Itselläni auttoi kaikenlainen itsehoitokirjallisuus, esim. Hellsten sekä asioiden kirjoittaminen ja lukeminen ääneen muille. Suurin apu oli rukouspiiristä. Jos et ole uskossa, kannattaa etsiä jotain vastaavaa nuorille naisille tarkoitettua ryhmää.

Tsemppiä!

Vierailija

että pidin kaikki vihat, pelot ja ahdistukset 30 vuotta sisälläni ja sitten stressaavan elämäntilanteen yhteydessä kaikki tukahdetut tunteet vaan paukahti ihme harhoina. Jopas oli!

Hyvä neuvo on tuo tunteiden kohtaaminen pelkoja päin -asenteella. Itsellläni ei ollut aiemmin kuin kaksi tunnetta, hyvä ja paha olo, mutta nyt opettelen kuulostelemaan itseäni - miltä minusta tuntuu juuri nyt? Sallin itselleni hermostumiset, kateuden tunteet, ahdistuksen, pelot, siis koko tunneskaalan. Pikku hiljaa opin tunnistamaan ihan uusia tunteita.

Minäkin pakenin ennen näitä tunteitani suorittamiseen ja on huojentavaa, että piti pysähtyä ja alkaa elää inhimillistä elämää kaikkine tunteineen.

Vierailija

Istu alas kokeile sellaista että sallit niiden ajatusten tulla ja koeta nähdä niiden " taakse" . Jospa vaikka löytäisit alta jonkun toisen tunteen tai asian joka vaivaa sua. Hyväksy että sulla on sellaisia tunteita. Ja jos et voi hyväksyä, hyväksy se että et hyväksy että sulla on sellaisia tunteita.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat