Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi MUIDEN on niin vaikea hyväksyä, että emme tavoittele materiaa?

Vierailija

Mielestäni meillä on kaikki hyvin: terveet lapset, kiva asoasunto hyvien liikenneyhteyksien varrella (ei tarvitse autoa), miehellä mieluinen, joskaan ei isopalkkainen työ, minä viihdyn vielä pari vuotta kotiäitinä... Kaverit ja sukulaiset stressaavat kuitenkin meitä koko ajan oman asunnon hankkimisella ja minulle on voivoteltu miniäitiysrahasta ym. Emme mielestäni edes ole köyhiä: vaatteisiin ja ruokaan riittävät asumisen jälkeen hyvin rahat ja välillä pääsemme jonnekin huvittelemaan. Emmekö saisi olla tyytyväisiä tähän?

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

he eivät ole tyytyväisiä omaan elämäänsä. Jos ihminen on itseensä tyytyväinen, eo hänen tarvitse puuttua toisten elämien " epäkohtiin"

Vierailija

kuultiin muutamalta vanhemmalta sukulaiselta onnitteluja ja kommentteja tyyliin " hyvä kun saatte elämäänne kuntoon" . Me oltiin ihan " täh" , oma kämppä on tietty kiva, muttei meidän elämä hirveästi muuttunut vuokra-asuntoajoista. Tää oli vain tällä hetkellä taloudellisesti meistä fiksu ratkaisu, ei meillä vuokralla asuminen ollut mikään merkki mistään ongelmista. Ja miksi olisi ollut, kun vuokra-asunto oli kiva ja tosi halpa, joten ei meillä ollut kiire sieltä pois.

Vierailija

Ilmeisesti miehesi on rakentanut talon, koska teillä on noin vähän velkaa. En ikinä edes kehtaisi ajatella, että " jossain minun on joustettava" , jos saisin asua omassa talossa. Sanot varmaan riidan tullen miehellisikin, että SINÄ halusit tätä taloa, en minä. Ei meillä ainakaan ole vara mihinkään ulkomaanmatkoihn, vaikka meillä ei olekaan omaa taloa. Tuskin se miehesi rakensi taloa itsekkäästi itselleen, vaan koko perheellenne yhteiseksi kodiksi. Tule vaan asumaan vuokralle (kolmio 800¿) ettei tarvitse asua tuollaisissa puitteissa. Taidat olla oikeasti sellainen tyyppi, joka ei jousta mistään, ja esität koko ajan marttyyria. Anteeksi katkera tilitys, mutta ihmisten kiittämättömyys on niiiiiiiiiin rasittavaa.

Vierailija:

Lainaus:

Itse asuisin mielelläni mukavassa vuokra tai aso asunnossa mieluummin kuin tässä meidän uudessa talossa. Miehelle talo oli maailman tärkein asia ja hän on toki sen eteen paljon töitä tehnytkin ja vastuuta kantanut joten jossain oli minun joustettava.

Mulle olis kelvannut ihan hyvin vaikka aso kämppä kunhan ei olisi tätä kaikkea asuntovelkaa joka kokoajan vaivaa mieltä. Kaikki on periaatteessa hienoa on 200m2 talo, 2 auton tallirakennus, 2 autoa (onneksi velattomia!), ihan kiva piha jne jne mutta se 160 000e laina estää tekemästä jotain mukavaa turhuutta kuten esim etelän matkoja tms

Vierailija

ehdittehän te sitten miettiä vaikka asumisia tms uudestaan muutaman vuoden päästä, jos siltä tuntuu.

En mä olisi periaatteessa halunnut nyt ostaa taloa (siis ostettiin), kun tiedossa on, että jo parin vuoden päästä olen ainakin vuoden äitiyslomalla.

Vierailija

Te osaatte elää omannäköistänne elämää ja olla siinä omassa ainutlaatuisessa elämässänne tyytyväisiä. Muiden mielestä teidän pitäisi elää jotain ihme keskivertokuvitelmaelämää, jonka malli on otettu naistenlehdistä/telkkarista ties mistä. Olkaa onnellisia siitä, että osaatte olla onnellisia! :-)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

minä kyllä haluaisin lapsilleni omistusasunnon ja tiettyä kunniahimoa esimerkiksi opintojen ja työn suhteen.

Kyllä minulla olisi pettymys, jos valitsisivat tuollaisen elämäntyylin. Tuo on niin kädestä suuhun elämistä, että se asettaa myös sukulaisille paineita.

Vierailija

Itse asuisin mielelläni mukavassa vuokra tai aso asunnossa mieluummin kuin tässä meidän uudessa talossa. Miehelle talo oli maailman tärkein asia ja hän on toki sen eteen paljon töitä tehnytkin ja vastuuta kantanut joten jossain oli minun joustettava.

Mulle olis kelvannut ihan hyvin vaikka aso kämppä kunhan ei olisi tätä kaikkea asuntovelkaa joka kokoajan vaivaa mieltä. Kaikki on periaatteessa hienoa on 200m2 talo, 2 auton tallirakennus, 2 autoa (onneksi velattomia!), ihan kiva piha jne jne mutta se 160 000e laina estää tekemästä jotain mukavaa turhuutta kuten esim etelän matkoja tms

Vierailija

Materialistit juoskoot rahan perässä, mutta antakoot he myös muiden elää omalla tavallaan. Ilmeisesti tavaran ja omaisuuden haaliminen on kuitenkin se normi ja hyve tässä yhteiskunnassa, johon jokaisen oletetaan pyrkivän.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat