Mitkä kolme kirjaa olet viimeksi lukenut huviksesi?

Vierailija

Työhön tai opiskeluun liittyviä "pakollisia" luettavia ei lasketa!

Minkä kouluarvosanan annat lukemillesi kirjoille ja miksi?

Sivut

Kommentit (59)

Vierailija

Marjane Satrapi: Persepolis - iranilainen lapsuuteni ja Persepolis 2

arvosana 9.

Baby-blues -sarjakuvasarjan viimeisin - hyviä kaikki!

Hannu Väisänen: Vanikan palat (ei sarjakuva, vaikka kuvataiteilijan kirja onkin) 8

Keltikangas-Järvisen Temperamentti, nyt menossa Temperamentti ja koulumenestys - hyvää, osittain tuttua asiaa

Vierailija

kaksi viimeistä muistan, luen valtavasti, mutta nyt on ollut hiljaiseloa.

Marian Keyes Sushia vasta-alkajille 8/10. Mukavaa hömppää, toiseen kertaan luin jo.

Maarit Verronen: Karsintavaihe 7.5/10. Hurja tulevaisuudenkuvaus.

Vierailija

* Aika hyvä tarina. Hauskaa ja kepeän viihdyttävää luettavaa.

Anja Snellman: Lemmikkikaupan tytöt 9 Jännittävä tarina, osin järkyttäväkin

Vierailija

Ensimmäinen kesä 9+++, samoista syistä ja pilkistävästä elämänilosta.

Näiden jälkeen ajattelin lukea Ilman suuria suruja.

Vaikea siirtyä hömppään noiden kirjojen jälkeen. Antoivat ajattelemisen aiheita paljon.

Vierailija

Stieg Larsen: Pilvilinna, joka romahti. Täysi 10.

Brian Greene: The Elegant Universe. Populaarifysiikkaa, 8.

John Connolly: The Reapers, 9. Ei parasta Connollya, mutta Connolly on aina hyvä.

Vierailija

Juha Itkonen: Huolimattomia unelmia

9/10. Nauroin ääneen kun luin sitä muumimaailma juttua!

Lasi maitoa kiitos (kirjailijaa en muista)

8/10. Aivan järkkyä tekstiä, kertoo siis ihmiskaupasta.

Mika Waltari: appelsiininsiemen

7/10. Ihan osuvaa tekstiä nuoruudesta.

Vierailija

mutta viimeksi luin john O´ farrelin terviesiä perheestä. Oli ihan hauska eli 6. Ja sitä ennen Donald McCaigin Rhetin. Jos Tuulenviemää olis 10 ja Scarlett 6 niin tää olis sitten ehkä 8.

Vierailija

-Samuel Richardson: Pamela naimisissa (Pamela or virtue rewaeded-klassikon toinen suomennettu osa)

-A. Järnefeld: Isänmaa

-Toni Morrison: Minun kansani, minun rakkaani (uudestaan)

Nyt aloitin Jari Tervon "Sukuni tarinan"

Kuten näkyy, luen aika laidasta laitaan.

Vierailija

Aikanaan itse pidin Stalinin lehmiä ihan huippukirjana, mutta puhdistus menee kyllä siitäkin ohi paremmuudessa. Osallistun mielenosoitukseesi :-)

27

Vierailija

Ja voi, miten kadehdin sitä yhtä, joka oli lukenut vain hyviä kirjoja. Joskus, kun olen itse onnistunut valitsemaan hyvän sarjan, alan jo etukäteen surra sitä hetkeä, kun vuorossa on täyteromaani, joka ei jaksa lentää.

Seuraavaksi luen täällä paljon kehutun uuden Sofi Oksasen, jonka ostin jo viikkoja sitten; olen ansainnut järisyttävän lukukokemuksen!

Omani:

Anna-Leena Härkönen: Ei kiitos 6,5

Musta käsittely oli vähän turhan kepeää enkä pitänyt lopun avoimuudesta. Teksti tosi helppolukuista, kyllä se ammattilainen on ja lauseensa osaa muodostaa.

Outi Pakkanen: Talvimies 7

Ihan varmaa Pakkasta, simppeli ja näpsä pieni dekkari, jossa helsinkiläiset maisemat ja paikkojen spottaaminen antaa mukavan lisän.

Tom Wolfe: Minä olen Charlotte Simmons 8

Tykkäsin etenkin alussa siitä, että kirjaa oli riittävästi, 700 sivua. Amerikkalaisen yliopistomaailman kuvaus oli elävää ja uskottavaa, mutta mitä pidemmälle kirjassa eteni, sitä enemmän alkoi tuntua siltä, että odotukset eivät täyty. Loppujen lopuksi tarina oli aika ohut ja ihmissuhdeverkostot epäuskottavia, kun kaikki sitten näpsästi nivoutuikin yhteen.

Suosittelen bonuksena Lionel Shriveriä proosapuolelta ja dekkareissa jo mainittua Karin Alvtegeniä.

Vierailija

Khaled Hosseinin Kite runner ja Thousand plendid suns

- tykkään kirjailijan tyylistä, tarinat sinänsä aika karuja mutta mielenkiintoisia

kiinalaisen nimenomaavaa kirjailijaa en muista: A concise chinese-english dictionary for lovers

- niin ihanaa kieltä ja hupaisaa luettavaa

Näitähän ei varmaan lasketa mutta

lastenkirjoista Nopoloiden Heinähatun ja Vilttitossun 12 kuuta

- koko perhe fanittaa Nopoloita, aikuisten kiva lukea ja rikasta kieltä, oivaltavia tarinoita

Tatun ja Patun Oudot kojeet

- 3.v:n lemppari tällä hetkellä ja keskimäärin kaksi kertaa viikossa luetaan iltasaduksi (kaksi lasta, valitsevat vuoroiltoina sadun)

Koiramäen lapset ja Näkki

- tätä luettu läpi vuoroiltoina yllämainitun kanssa

Vierailija

Pamelalle 8 +

Isänmaalle 9-

Minun kansalleni 10 (niin kuin aina Morrisonille)

Hyviä olivat kaikki, paitsi tietysti ihan eri tavoilla...

Tervo on varmaan sellainen tasainen, luppoinen seiska

Vierailija

Ilkka Remeksen Nimessä ja veressä, huono, ehkä 7

Remeksen Hiroshima, 7 sekin, olen ihan samaa mieltä että Remeksen kirjat senkuin huononee.

Stieg Larsen, Miehet jotka vihaavat naisia, 10, TODELLA hyvä mielestäni.

Vierailija

Norah Walteria on tullut kirjastosta kannettua lukuisia kappaleita viime aikoina, ovat mieleisiäni 'ihmissuhdedraamoja' joissa selvitetään samalla jotain veretöntä mysteeriä. Arvosana tommonen 8,

Leena Lehtolaisen yksi uusimmista oli niin huono ettei nimi jääänyt edes mieleen. Tapahtui katoaminen ja eläinkokeet oli mukana... selkeä 4-.

G.W. Perrsonia luin yhden, ja sitä aion jatkaa kanssa. Mutta on vähän vaikeaselkoista mulle joskus, kun en tuosta historiasta niin tiedä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat