Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opetatteko lapsillenne ettei kyläpaikossa saa mennä availemaan suljettuja ovia?

Vierailija

Jos tapaatte käytöstavattoman lapsen nin voit olla varma että hän asuu käytöstavattomien vanhempien luona....

Se nyt vaan on kylmä tosiasia.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

On niin rauhallinen eläjä kyseessä. Olisin varmaan opettanut, jos olisi joskus noin tehnyt. Ei kotonakaan mitään ole pois tarvinnut laittaa hänen edestään tai hänen takiaan. Ei ole mennyt ovia turhaan availemaan tai tavaroita koskemaan koskaan. Vieraiden lapset ihmetyttää, kun kaikki koriste esineet ja kukat täytyy pois siirrellä. Kai meillä vain on niin hyvin käyttäytyvä lapsi vaikkei ikää ole kuin 3 v.

Vierailija

Lainaus:

On niin rauhallinen eläjä kyseessä. Olisin varmaan opettanut, jos olisi joskus noin tehnyt. Ei kotonakaan mitään ole pois tarvinnut laittaa hänen edestään tai hänen takiaan. Ei ole mennyt ovia turhaan availemaan tai tavaroita koskemaan koskaan. Vieraiden lapset ihmetyttää, kun kaikki koriste esineet ja kukat täytyy pois siirrellä. Kai meillä vain on niin hyvin käyttäytyvä lapsi vaikkei ikää ole kuin 3 v.

Vierailija

Vaikka meillä on kaksi vilkasta termiittiä, ja touhua riittää. Eivät vaan ole koskaan tunteneet halua mennä tonkimaan toisten kaappeja?

Mutta joo tottakai kieltäisin, jos yrittäisivät.

Vierailija

Mä olen ainakin opettanut niin omille lapsilleni. Ainoa suljettu ovi minkä saa avata on vessan ovi. Minusta on tosi epäkohteliasta availla toisen kotona suljettuja ovia.

Minun mielestäni kyläpaikoissa jos on ovi kiinni niin on tarkoitettu ettei sinne mennä kurkkimaan. Jos voi mennä tai vaikka kurkata mikä huone se on, niin ovi on vähintään raollaan.

Ja ennen kuin joku kysyy onko meillä ovat suljettuina, niin harvoinpa on. Kodinhoitohuoneen ovi saattaa olla kiinni jos siellä pyörii pesukone. Niin ja tietenkin vaatehuoneen ovi on kiinni.

Vierailija

Ja toivon, että meille kylään tulevat vanhemmat ovat sen lapsilleen opettaneet. Jos eivät ole, mä opetan. Kohteliaasti, mutta selkeästi.

Ei siksi, että kaapeissa olisi salailtavaa/ sotkuista, vaan siksi, että niin ei vaan kuulu tehdä.

Vierailija

Kerran järkytyin kun mieheni veli tuli lapsineen käymään ja vanhempi lapsista (tällöin 7v) alkoi heti sisään päästyään penkoa tv-tason ja lipaston laatikoita ja kyselemään tavaroista että mikä mikin on ja miksi se kyseisessä paikassa on. Katsoin tätä kyyneleet silmissä haavi auki, onneksi mies näki ilmeeni ja puuttui tähän. Yksityisyyttäni loukkasi erittäin pahasti tämmöinen! Samalla reissulla näiden mussukoiden isä kantoi jälkikasvunsa ulkovaatteet (talvella, hiekoitusaikaan...) kenkineen kaikkineen OLOHUONEESEEN ja puki heidän sohvalla istuen. Tässä vaiheessa poistuin vessaan enkä tullut sieltä pois ennen kuin tämä porukka oli hoitanut itsensä ulos. Näitä ei ole hirveästi onneksi meillä kylässä näkynyt...

Vierailija

Kerran oven ihan lukkoon ja kun tämä lapsi taas oli taas sinne menossa niin sanoin että mä laitoin sen nyt lukkoon kun aina olet sinne menossa vaikka se ei ole lasten aluetta.

Vierailija

mielestäni!

Mua ärsyttää ihan älyttömästi, kun naapurin lapset saattavat availla meidän keittiön kaappeja tai mun vaatekaappia. Olen kyl heitäkin siitä ojentanut=))

Vierailija

Kerran olin muuten ihan hölmistyny, kun lapsen kaveri meni 4-vuotiaana vanhasta tottumuksesta meidän olohuoneen lelukaapille hakemaan leluja, ja sen äiti rupes sättimään, että ei mennä toisten kaapeille... tajusin sitten sanoa, että Maija tietää, että se on lelukaappi ja sinne saa mennä, eikä se äitikään sitten enää tietysti kieltänyt. Lapsi olis siis ollut meillä useimmiten ilman vanhempia leikkimässä, silloin tällöin vain vanhemmat mukana kylässä.

Vierailija

Näin on mullekin pienenä omat vanhemmat opettaneet.

Kaveri ei lapsilleen näitä ole opettanut. Meillä mennään laatikoille ja kaapeille, teinin huoneeseen vaikka se ei ole kotona ja jääkaapille. Mun mielestä raivostuttavaa. Onneksi en tunne kuin tän yhden perheen lapset, jotka tätä harrastaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat