Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vanhempani jäivät eläkkeelle 62v ja sovittiin että hoitavat 1x vko

Vierailija

lapsia (3 ja 11v) n. 4h. Jotta pääsemme harrastamaan ja syömään kerran viikossa kahden.

Ei taida olla paha rasti. Vanhemmat terveitä mutta ylipainoisia.

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

ja tarvittaessa ottaa myös osaksi viikonloppua yökylään

- meillä molemmilla erittäin raskas työ, joten aika usein tuo ekstra-aika menee yövuoroihin, ylitöihin, asioiden hoitoon tai korkeintaan liikunnan harrastamiseen... on kuitenkin ihanaa, että on myös " optio" kahdestaan olosta esim leffassa ja hyvässä ravintolassa, jos sitä tarvitsee - ja meillä tämä siis lähtee siitä, että mummi haluaa tuntea hyvin lapsenlapsensa, eli hän aina ehdottaa , milloin voisi tulla, ja sitten ilta sovitetaan meidän menoihin sopivaksi

- hyvä järjestely meillä

Vierailija

Isovanhemmat itse ehdottavat tuota. Muutenkin kerran viikossa 4h ei taida olla paha homma. Itse en maksa isovanhemmille jos silloin tällöin hoitavat(=auttavat) lapsia. Eikä isovanhemmille tulisi mieleenkään ottaa maksua parista tunnista, että pääsen esim. lääkäriin.

Mutta tämä siis silloin tällöin, ei joka päivä eikä edes joka viikko.

Vierailija

Maksoin äidilleni aikoinaan (äiti on kuollut nykyisin) matkat, kun tuli

hoitamaan lapsikatrastamme. äiti oli eläkkeellä ja hoiti mielellään lapsiamme, silloin kun lapset olivat sairaita ja niitä ei voinnut vied' ä päiväkotiin ;). Äiti ei suostunut ottamaan muuta maksua.

Vierailija

joten yhteinen aika JA ENNEN KAIKKEA lapsille aika isovanhempien kanssa on todella tervetullutta.

Ihan hölmöä puhua mistää " miksi hankitte lapset" juttuja!

ap

Vierailija

Sehän juuri on sitä parisuhteen hoitamista, jonka avulla esimerkiksi ehkäistään aika monta turhaakin avioeroa tässä maassa. Ja miksi eivät lapsenlapset saisi viettää arvokasta aikaa isovanhempiensa kanssa? Minusta ap:n tilanne on ihanteellinen! Sekä lasten, isovanhempien että vanhempien kannalta. Joka muuta väittää on kateellinen:-)

Vierailija

+ eronnut veljeni asuu heillä ja kun tapaa lapsiaan tapaa siellä ja monesti itse menee kavereiden kanssa.

Että silleen..

Omat lapseni ovat jäänyt ihan paitsioon ja siksi vanhempani eläkkeelle jäämisestä niin ilahtuivatkin kun heillä on nyt enemmän aikaa myös meidän perheelle! Mikä on hienoa!

+ Minä aina autan heitä, neuvon talousasioissa, tietsikoissa, olen jopa hoitanut toista vanhempaani kotona sairaalan sijasta kun hän ei sinne halunnut jäädä. 2 viikkoa hoisin häntä, että puolin ja toisin meillä..

ap

Vierailija

mutta ostan mummolle kaikenlaista. Puhelimen, digiboksin, ruokakasseja, lehtiä yms.

Kyllä se on ihan hyvä päästä jonnekin välillä. Ja ap:llä on jo isot lapset!

Vierailija

Ehkäpä sitten aikanaan omat lapset ja lapsenlapset jaksavat ehkä just ja just raahautua tapaamaan isovanhempia, mutta eivät halua auttaa esim. siivoamisessa tai kaupassa käynnissä. Muusta nyt puhumattakaan.

Suomessa on kyllä todella TODELLA hämärtynyt käsite lähimmäisenrakkaus ja omasta perheestä huolehtiminen. Vaan onneksi omassa perheessä on ihan toinen meininki, ja toivottavasti sen saa aikanaan välitettyä omillekin lapsille.

Vierailija:

Lainaus:

Entä jos he kyllä haluavat tavata lapsenlapsia, mutta eivät hoitaa näitä? Miten sitten suu pannaan?

Vierailija

Katsopas lasten ikiä, 3 ja 11 v. Vanhemmat ovat todella jo ehtineet viettää heidän kanssaan antoisan hetken jos toisenkin -antaa nyt pariskunnan välillä tehdä muutakin. Ja tuskin on PAKKO joka viikko tätä juttua toteuttaa, jos kaikki osapuolet eivät sitä tahdo.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat