Tarviiko 3v rattaita?

Vierailija

Autoa ei ole.

Poika jaksaisi kyllä kävellä mutta kun kukaan ei jaksa juosta perässä...

Usein nukkuu rattaissa päiväunet jos ollaan liikkeellä.

Kommentit (9)

Vierailija

Ei ollut hyttiä, joten sai ottaa tirsat niissä.

Mies on meillä väliin matkatyössä ja tuo 4v ei kyllä jaksa kävellä talvella kirjastoon tai kauppaan, että kyllä meillä vielä tarvitaan!

Vierailija

Meillä on noin 30 minuutin kävelymatka hoitopaikkaan ja lähtö on aamulla klo 7.00. 30 minuutti riittää kävelyyn juuri ja juuri joten temppuilevaa lasta en voi jäädä odottelemaan, siksi hoitoon mennään aina rattailla. Kaupunkireissuilla ei rattaita käytetä eikä muutenkaan ulkoilussa. Lapsi jaksaa kävellä todella pitkiä matkoja, mutta nuo aamut menevät kyllä pilalle, jos lapsi on huonolla tuulella ja tekee stopin kävelyyn.

Vierailija

mun neljä vee poika kulkee rattaissa.

Esikoista kuljetin rattaissa 5-6 vee asti.

Päiväkotiin 2,5 km matkaa, jota lapsi ei jaksa kävellä aamulla 6.30-7,00. Meillä ei ole autoa. Kyllä meillä 4 vee kävelee pitkiä matkoja ja on urheilullinen. Kuiteski päiväkotiin lapsi on vietävä säällä kuin säällä ja vaikka lapsi olisi millaisella päällä... siis se mieliala kun lapsella vaihtelee, oma tahto kävellä tai maata maassa kiukkupuuskassa... Talvella Emmaljungan pyörät eivät juutu lumeen, ja rattailla pääsee. Jos lapsi haluaa, niin kävelee itse ja työnnän vaunuja aamuin illoin vieressä. En jaksa kantaa 26,4 kiloista 4 vee pitkää poikaani... sitä 2,5 kilometriä.....

nim. rattaissa niin pitkään kuin vain voi...

Vierailija

Jotkut pärjää ilmankin toiset tarvitsee pitempäänkin. Yksi hyvä syy pitää lasta rattaissa on mielestäni se että lapsi on vilkas, eikä lasta pysty esim kaupungilla pitämään aisoissa. Parempi rattaissa kun auton alla.

Vierailija

Olen yh, ja isä ei kuvioissa. Autoa ei ole, ja lapsi vuoropäiväkodissa yli kolmen kilsan päässä, julkiset ei liiku meillepäin enää iltaisin kun pääsen töistä. Mun mielestä olis kohtuutonta vaatia, että lähdemme päiväkotimatkalle yli tuntia ennen hoidon alkua, vain siksi että lapsi kävelisi itse koko matkan, vielä kohtuuttomampaa, että lapsi joutuisi väsyneenä hoitopäivän jälkeen iltayhdeksän jälkeen kävelemään sen kolme kilsaa kotiin. Kesällä tosin pyöräilemme, mutta talvella...

Tämän lisäksi, lapsi istuu rattaissa usein osan kauppamatkoista, ja paluumatkalla rattaissa kulkee myös ostoksia. Ja: nämä rataslenkit on toistaiseksi mun ainoa " henkireikä" ja tuulettautumiskeino, kun aika ei anna myöten harrastuksille (eikä lasta raaski enää hoitopäivien lisäksi viedä muualle hoitoon). Ja joskus käytän rattaita ihan vaan helpottaakseni omaa hommaani :) minä syntinen. Lapsi kyllä käveleekin paljon, mutta rattaat on silti usein käytössä... vielä ainakin vuoden, toivon.

Vierailija

Välillä käveli nätisti vieressä eli ei ollut ilmeisesti vilkasta sorttia, välillä vanhemmat työnsivät. Vanhemmat olivat aika vanhoja (päälle nelikymppisiä) ja heillä oli teini mukanaan myös. Tuli mieleen, että olisko tyttö pikkusen hemmoteltu iltatähti.

Vierailija

mutta kun tässä on sekin että olen aina katsonut kieroon isoja kersoja rattaissa ja nyt pitääkin myöntää olleensa tietämätön...=)

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat