Jos ei olisi taloudellisesti pakko niin kävisitkö töissä?

Vierailija

Mulla ei ole vakityötä mihin palata, joutuisin tekemään osapäivätyötä matalapalkka hoitoalalla. Toinen vaihtoehto on jäädä kotiin tehdä täällä enemmän, harrastaa, viedä lapsia harrastuksiin ja säästää kun tekisin enemmän itse jne.

Meillä siis nettotulot lapsilisineen: 3800e ja asumiseen menee 800e, muita kovia kuluja ei ole.

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Kun lapset pärjäävät itsekseen perustavn varmasti kahvilan tai lounaspaikan koska olen taita ruoantekijä, sosiaalinen ja osaan (kiitos kotivuosien ja vastuullisen nuoruuden takia) hyvä järjestelemään asioita.

Vapaaehtoistyö isoäitini osastolla ja lasten parissa tällä hetkellä riittää oman perheen lisäksi.

ap

Vierailija

tai pikemminkin oikea vastaus on käyn.

Teen viikossa 16-22h töitä, neljänä päivänä viikossa. Nautin työstäni. Olin ihan valmis palaamaan töihin heti äitiysloman jälkeen. (Lapsi syntynyt -04)

Palkkani on murto-osa mieheni palkasta, joten sillä ei ole mitään taloudellista merkitystä meille. Tuolla tuntimäärällä saan vähän alle 2000e käteen, joten onhan se ihan kiva oma törsäilyraha ;)

Lapselle on palkattu hoitaja, joten hänellä on yksi luotettava aikuinen lisää isän ja äidin rinnalle.

Hyvin menee ja ollaan kaikki onnellisisa.

Ai niin, lomaa pidän myös ihan paljon eli työ on pikemminkin harrastukseni. Ei kai sillä ole merkitystä, olenko kansalaisopiston harrastepiirissä vai töissä.

Vierailija

Mistä työstä saa 2000 euroa tuolla tuntimäärällä?

Vierailija:

Lainaus:

tai pikemminkin oikea vastaus on käyn.

Teen viikossa 16-22h töitä, neljänä päivänä viikossa. Nautin työstäni. Olin ihan valmis palaamaan töihin heti äitiysloman jälkeen. (Lapsi syntynyt -04)

Palkkani on murto-osa mieheni palkasta, joten sillä ei ole mitään taloudellista merkitystä meille. Tuolla tuntimäärällä saan vähän alle 2000e käteen, joten onhan se ihan kiva oma törsäilyraha ;)

Lapselle on palkattu hoitaja, joten hänellä on yksi luotettava aikuinen lisää isän ja äidin rinnalle.

Hyvin menee ja ollaan kaikki onnellisisa.

Ai niin, lomaa pidän myös ihan paljon eli työ on pikemminkin harrastukseni. Ei kai sillä ole merkitystä, olenko kansalaisopiston harrastepiirissä vai töissä.

Vierailija

Kodinhoito nyt menee ihan selkäytimellä. Mutta jos haluaa paneutua lasten kasvatukseen ja hoitoon (eikä vaan tyyliin kyllä ne kersat siinä sivussa hoituu), niin aivoja kyllä saa ja joutuu käyttämäään. Joka ikäisessä lapsessa on omat haasteensa.

Vierailija

kaipaan oikeesti jo vähän aivoillekin työtä ja keskustelua enemmän muidenkin kuin lasten kanssa. Enkä ole ollu vasta kun vajaa kolme vuotta kotona :S

Mulle kyl kelpais vaikka sellainen osa-aikanen työ, muutama päivä viikossa. Se ei kyllä nykysessä työpaikassa onnistu. Ja siis haluan kuitenkin et työssä on haastetta ja joutuu laittamaan aivosolunsa liikkeelle ;)

Vierailija

kyllä naisen paras paikka on kotona hoitamassa lapsia, kotia ja miehensä tarpeita. Laitta ruuan valmiiksi kun mies tulee kotiin, hoitaa lapsia, kuljettaa lapsia harrastuksiin ja huolehtii koululaisten läksyjen luvussa auttamisesta. Nainen tekee pyykkihuollon, siivouksen jne. Ei siinä rahasta ole kysymys. Aina voi ostaa tarjouksista ruokjaa tai myydä auton, TV:n, tietokoneen yms. korut pois ja hoitaa kotia. Vaihtaa vaikka pinempään asuntoon. Minimitoimeentulo on suomessa ihan hyvä. Se perusturva.....

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat