Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä oikein tarkoittaa, kun sanotaan että, "toimii kuin junan vessa"?

Vierailija

Siis, että ei toimi, vai että toimii oikein hyvin joku asia?

Kommentit (14)

Vierailija

Lainaus:

Miksi keski-ikäisillä ja vanhuksilla on usein isot silmälasit?

Minusta kahdesta syystä: kaksiteholasien takia keski-ikäiset joutuvat hankkimaan isommat linssit (kai), jolloin, silmälasit alkavat näyttää liian isoilta naaman kuihtuessa.

Vierailija

ja minunkin kokemuksien mukaan junan vessat ovat ällöttäviä paikkoja, sotkuisia, tukossa, paperi ja vesi lopussa - eivät siis toimi! Sanonta viittaa siis mielestäni siihen että jokin asia ei useinkaan toimi.

Vierailija

Mahtava palsta! Olen saanut selittää jollekin mahtavan oivallukseni siitä, miksi joillakin keski-ikäisillä ja vanhuksilla on niin isot silmälasit, ja nyt sain vastauksen (jonkun muun esittämään) kysymykseen, jota minäkin olen pohtinut.

Mutta asiaan: tarkoittaako "veljekset kuin ilvekset" sitä, että ihmiset ovat keskenään ihan samanlaisia vai sitä, että he riitelevät keskenään kuin kaksi kiukkuista ilvestä. Vai jotain muuta?

Vierailija

viime lauantaina matkustin IC-junalla. Pönttö oli täynnä kakkaa (siis jonkun muun), vessa ei suostunut vetämään ja haju oli kaamea. Kävin oksennusta pidätellen pissalla. Ja huomasin sen jälkeen, että vettä ei tule hanastakaan. Olin siis jo koskenut kahvoihin, huuhtelunappiin yms... voi YÖK!!!

Uusimmat

Suosituimmat