Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen alkoholistien ymäröimä ja olen itsekin alkanut juomaan

Vierailija

Melkein joka päivä n. 2-4 annosta. Olen huolissani mutta myös ahdistunut. Juuri puhelin soi ja sieltä soitti taas yksi näistä kännisistä, en vastannut. Olen 2 lapsen äiti, ei mulla olisi energiaa kuunella näitten kännisten juttuja. Pahinta on että omat vanhemmat on alkoholisteja.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Haen apua heti maanantaina, etsin viikonlopun aikana numeroita mihin soittaa.

Voimia myös teille saman asian kanssa painijille, meitä on paljon, valitettavasti..

ap

Vierailija

aika lähellä olet alkoholisti kavereitas..mut e´n sua syytä mistää..sulla täytyy olla kotona jotain joka " pakottaa" ottaamaan?mikä on syynä?

Vierailija

ehkä mä olen vaan väsynyt aina hoitamaan kaikkia kun itse en saa mitään tukea mistään.

Täältä oli kyllä tosi tyhmää edes ajatella saavansa mitään raknetavaa keskustelua aiheesta.

ap

Vierailija

En tiedä mitä teen? Kännykkä on auki isovanhempani takia. Olen lopen uupunut kun kaikki haluaa kertoa minulle huolistaa , itsemurha-aikeistaan jne.

En tiedä mitä teen?

Olen todella ahdistunut ja ehkä tuo alkoholi sitten rentouttaa minua ja siksi tulee otettua monena iltana muutama : (

ap

Vierailija

Mutta haluisin osata renoutua muutenkin.

2 kertaa viikossa käyn urheilemssa ja silloin en ota alkoholia.

Harmi etten pääse useammin urheilemaan.

ap

Vierailija

lapsiasi, sillä heille on ihan yks lysti kuka isovanhemmista tai äidin tutuista on juonut ja kuinka paljon, vaan heille jää muistiin vain sinun juomisesi ja sen aiheuttamat seuraukset.

Vierailija

missään ryhmässä, koska se ei ole minulle sopivaa apua riippuvuudestani irtautumiseen, vaan saan yksilöterapiaa ja olen käynyt myös korva-akupunktioissa, mikä on yllättävän hyvä tuki!

Olen samanlainen " juoppu" kuin sinäkin: en juo humalahakuisesti, enkä edes tykkää olla humallassa. En ole fyysisesti riippuvainen alkoholista, mutta minulla on psyykkinen riippuvuus. Haluan oppia hallitsemaan alkoholin käyttöni, koska mielestäni joka viikkoinen alkoholin käyttö on liikaa, juonpa sitten " vain" viikonloppuna tai myös arkisin. Tolaranssini on jo kasvanut.

Asian tiedostaminen on puoli voittoa. Suosittelen sinulle ammattiapua, jso vain paikkakunnallasi on hyvä päihdeklinkikka. Siellä tunnetaan riippuvuuden lait ja meidän kaltaisemme " sivistyneet juopot" . Kyse on kohdallamme suurempien ongelmien ennalta ehkäisystä. Kannattaa hakea apua nyt. Olen käynyt vasta muutaman kerran terapiassa, mutta toivon ja uskon saavani sieltä työkaluja tämän asian käsittelyyn ja tukea muutenkin. Myös minä tahdon löytyy muita rentoutumis- ja mielihyvän saamisekeinoja kuin siideri ja viini. Liikunta onkin oiva keino, mutta se ei yksin riitä.

Yksi juttu minkä tajusin, oli se että juominen johtuu kohdallani ainakin osittain siitä, etten kestä kohdata tiettyjä tunteita. Mitä nämä tunteet ovat, niiden kartoittemiseen auttaa juuri terpia. Kyse on itsensä tuntemisesta. Ja se vaatii rohkeutta.

Voimia sinulle!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat