*** ELOISTEN viikonloppu LA-SU ***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Linkki perjantain pinoon

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10932472&p=1&tmo...

Supistelee sillointällöin ja veristä limaa tullut koko illan..... Taisi se sisätutkimus laitta vauhtia et paikat on sit aamulla kypsemmät. Ihan hyvä niin :o)

Nyt pitäs vähän nukkua et jaksaa huomenna synnyttää ! Nää on haikeita hetkiä : viimeisen kerran tässä elämässä ja tässä olotilassa..... Huomenna illalla meillä saattaa jo olla oma pieni vauveli sylissä :o)

Rapuäiti ja rakas Lahja 39+4 (vajaan 7 tunnin päästä käynnistellään)

ps : onkohan tuo viikonloppupino hyvä idea..... Jos tulee liian pitkä niin jatkakaa uuteen ketjuun ;o) Ihanata viikonloppua kaikille !

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Superisti onnea kaikille synnyttämään jo lähteneille ja siellä ponnisteleville!

Täällä ei tunnu kummempia supistuksia, mutta massu tipahti ihan reippaasti alaspäin eilen ja yläosassa tuntuu nyt pelkkää tyhjää... Luulisi olevan H-hetken lähellä.

Kauhistuttaa vaan nämä alkavat helteet, tänäänkin on NIIN kuuma!! Normaalistihan sitä nautiskelisi onnellisena rannalla, mutta nyt ei meinaa jaksaa edes liikkua. Toivottavasti sairaalassa on hyvä ilmastointi ;)

odottaja-75

Rv 40+5 (la 30.7.)

Vierailija

Kyllä oli vähäuninen yö. Nyt koti hiljenee hetkeksi, joten koetan mennä nukkumaan. Supistelut laantuneet, mutta aina silloin tällöin tulee kipeä supistus.

Niiskupiisku: eikös äitiyspolille vaan marssia suoraan ilman mitään aikoja tai lähetteitä, jos on huolissaan omasta tai vauvan voinnista?

Ajatus sumea eikä kulje..

Mukavan aurinkoista viikonloppua!

Västis

Vierailija

Mukavia merkkejä jo aikas monella. Itsekin tossa jo luulin että tämä viimoinen tulee muihin verrattuna aikaisessa vaiheessa kun kolmena yönä peräkkäin supisteli niin että en pystynyt nukkumaan ja vatsa oli myös löysällä. Vaan sitten homma lopahti ja nyt ei ole enää samalla lailla tullut kipeitä ja säännöllisiä suppareita. Supistelee kyllä mutta kivuttomasti. Menkkajomotusta on kyllä alavatsalla ja limatulpan osia ilmeisesti irtoilee päivittäin. Vaan eihän tuo tarkoita ollenkaan että synnytys olisi lähellä. hyvin voi mennä taas reippaasti yli la:n. Toisaalta saisi jo tulla sillä mulla on alaselkä ihan järjettömän kipeä. Koskaan ei ole näin kipeä ollut. Muuten olo ihan ok eikä kuumuuskaan häiritse.

Neuvolakuulumisia en muistanut viikolla laittaa vaan eipä siellä mitään sen kummempaa. kaikki oli ok. SF-mitta oli tippunut sentillä ja vauvan pää oli kohtalaisen alhaalla mutta ei kiinnittynyt. Seuraavaksi sitten viikon päästä lääkärineuvola tasan rv 39. Toivottavasti ei tarvitse enää mennä.

aliisa ja ylläri rv 37+6

Vierailija

Veto on niin poissa kun olla ja voi. Voimat käsistä ja jaloista aivan poissa, vaikka mitään en ole tänään tehnyt.

Poika heräs kyllä 6.30, sekin väsyttää. Odotan että ruvetaan päiväunille:)

Niiskupiisku: Mulla kun oli raskausmyrkytyksen oireita (verenpaineet ja pilkkuja silmissä ja turvotusta jaloissa ja sormissa, pissa jne.), mulle sanottiin neuvolassa että heti äitipolille jos alkaa pääkipuja. Sainkin sillon parin päivän päähän ajan neuvolakäynnistä äitipolille.

Rohkeesti vaan äitipolille yhteyttä jos siltä tuntuu. Ottivat minut silloin sisään ja olisivat käynnistäneet sillon perjantaina, mutta mulla kerkeskin tulla lapsivedet jo torstaina.

Muuten ei kummempia, olo aika kypsä, mutta eiköhän tämä kohta poksahda:)

Aurinkoista päivää kaikille:)

Iivokki 40+1

Vierailija

olisin saanut nukkua vaikka koko päivän kun poika ollut isovanhempien mökillä,mutta en vaan malta,tai osaa lorvia tuolla sängyn pohjalla.mies hoitaa sen puolen munkin puolesta,hyvä jo klo 12 on pystyssä kun kerrankin saa maata.

eilen olikin oikein 15t työpäivä.porattiin hyllyjä, tauluja ym seinille, laitettiin vihdoinkin vaatehuone kuntoon (jee) ja makuuhuonekaan ei näytä enää varastolta,jokunen pahvilaatikko enää =) =)

ihanaa,mä en ois ikinä uskonut että saadaan tämä asunto kuntoon ennen vauvan syntymää,ja hyvinhän siinä kävi!!!

nyt on sitten vauvalle sänky laitettuna " sivuvaunuksi" mun viereen. tiedän kyllä etten yöimetyksiltä häntä sinnekään asti nosta,mutta jos vaikka alkuyön nukkuisi siellä.

taitaa tulla ihan tylsä loppuodotus kun tekemiset kotona uhkaa loppua, hih.

outoa kyllä että eilen kellonympäri tehtiin " töitä" kuitenkin menin lukuisat kerrat ylös ja alas,kantelin imuria, kannoin kevyitä pahvilaatikoita, ei mitään kipua tai särkyä missään. koko raskausajan mulla on ollut vaivana lukuisat supparit mutta missä ne nyt ovat? hävinneet kokonaan.

ainoat vaivat mitkä tällä hetkellä on ovat väsyneet jalat, pitäisi enemmän nostella niitä pystyyn,ja myöskin venytellä joka päivä, sekä nuo viiltely tuntemukset joitain kertoja päivässä tuolla alakerrassa.

jaahas.saa kattoa mitä helteet tekevät minulle.olen tähän asti sanonut että " mitä kuumempi,sen parempi" mutta voi olla etten enää loppuviikosta hehkuta sen puolesta.kiva olisi kyllä mennä rannalle. meiltä ei ole kamalan pitkä matka merelle (7km),siellä on hyvä olla kun aina käy raikas tuuli,vaikka maalla olisi tuuletonta.

eipä kummempia.poksahtamista odotellen.vaivojen vähyydestä johtuen odottelen varmaan ainakin kaksi viikkoa ihan rauhallisesti,mutta sitten alan jo hermostua,jos ei nyyttiä kuulu =) esikoinen meni siis rv 39+3

neitiniiskunen rv 37+3

Vierailija

Odotan kovasti omaan hetkeä jolloin saisin pienen tuhisijan syliin.

Ennen kun aloin odottamaan toista niin päätin että nautin tästä ihanasta mahasta ja raskaana olosta. kans kummaa samat on fiilikset et tulis jo kuin esikoisesta. on se ihana olla rakaana mut nää vikat viikot kyllä menee hitaasti turvotessa ;)

nyt on luvattu sellasta hellettä et voi veljet,ei meitsiä varten!

viime yönä tuli nukuttua super hyvin. sitä ennen olen heränny joka yö kun supistaa ja vessaan käymään.

suppareita on tullut mukavasti ihan hyvä että valmistautuu pikkuhiljaa.

en tiedä mitää tässä enään kirjoittelis. täytyy mennä nostaa jalat ylös ku tuntuu et turpoo ku istuu vaan.

ankka 38+4

Vierailija

Täällä ei ole helteistä tietoakaan. Lämmintä on kyllä mutta pilvistä. Ja aivan hyvä niin. Illalla paistelin pikkuleipiä ja luutusin lopuksi lattiat. Tänään imuroin autot ja pyyhin sisältä. Vähän puuhastelin vielä pihalla illalla lähdetään tytön kanssa isomummon luo savustamaan kalaa ja ulkoilemaan sinne muutenkin. Kovasti intoa puuhata kaikenlaista. Saa aikaa kulumaan paremmin.

(.) Tänään appiukko sanoi että mun maha on tipahtanut. Ja nyt kun tarkemmin sitä tutkailin niin onhan se laskeutunut.Ehkä ne naksahtelut on liittyneet siihen. Ilmankos onkin vähän helpompaa liikuskelu. Ei paina vielä ainakaan alhaalla mihinkään ja olo on ihan hyvä. Menkkajomotusta ja alaselkäkipuilua on vähän mutta mitään muuta " synnytysoiretta" ei ole. Vauva potkii ja liikkuu onneksi paljon. Tuntuu iltaisin että kyljestä se reittinsä tekee ulos. Vatsa on kyllä toiminut turhankin usein ja hyvin. Ei ainakaan kellään mitään mahatautia ole ollut lähipiirissä. En tiedä mihin liittyy.

Nyt pienet päivälevot niin jaksaa illan sukuloida.

Jokohan täältä pääsee muutamat tositoimiin piakkoin. Suppareita niille joille ne ovat tervetulleita. =) Myös minä jo mielelläni lukeutuisin siihen porukkaan.

Stella rv 38+2 la 18.8.

Vierailija

joops. onnea kaikile nyyttinsä jo saaneille ja joilla suppareita tulee.

mä täällä niitä odottelen taas tai vielä.

eipä ole sen edellisen kättärikäynnin jälkeen pahemmin supistellut.

kaikki jo äimistelee mun masua ja kyselee et no eikös se vieläkään?

on seki rasittavaa. no onhan mul vielä aikaa tohon laskettuunkin päivään. muakin kyl kauhistuttaa nuo helteet et miten toi vointi sit kun nyt on ollut vielä ihan kohtuullinen ilmasto varsinkin raskaana oleville.

lepoa ja runsaasti nesteitä.

onhan se jotenki kiva vielä pyöriä tän masukkaan kans yksissä kun möyryää tuol .

kohta voisi ajatella nukkumistajo jos saa unenpäästä kiinni.

hyviä vointeja kaikille.

varmaan on tämä masu tos mukana viel enskin viikolla.

äippä ja masuasukas 38+5

Vierailija

ONNEA JOMPUTTI POJASTA!

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10942930&p=1&tmo...

( . ) Supistelujahan tässä on ollut taas enemmän tai vähemmän koko yön. Nyt ei kyllä enää harjoittele, vaan on niitä polttoja. Kipu tuntuu selässä ja joskus mahassa. Lyhyitä ovat vielä ja välillä harvakseltaankin. Kävin kokeilemaan nukkumista kahden maissa, kun väliä alkoi olla yli 10 min ja sainkin pari tuntia nukuttua, vaikka supistuksia tuntui unen läpi. Kaurapussi on taas ollut hyvä selässä. Näistä ei nyt tiedä,miten käy. Suihkua kokeilen vasta myöhemmin. Se joko vauhdittaa tai sitten lopettaa. Ensin pitää syödä, uunissa pakastekarjalanpiirakoita.

Nani: oisko viikonloppu hyvä aika synnyttää??

Västis ja Taimi 38+1

Vierailija

niin eihän sitä tiedä jos vierekkäisissä saleissa pakerretaan yhtäaikaa...

Äsken pongasin muuten limatulpan/ sen osan, ei voinut erehtyä. Saas nähä joko, pian...

vauva2006 rv40+1

Vierailija

Molemmilla h-hetki näyttää olevan nyt tänään, meikän ja parin muun laskettuna päivänä. Täällä taas ei kipuja kummempaa. En vie enempää palstatilaa, mutta halusin nyt tsempittää paria rouvaa - ja lähettää terveisiä kaikille muillekin. Täällä lännessä pysytään kasassa taatusti vielä viikko vähintään!

Vitanova rv 40+0 (la nyt)

Vierailija

Menin siis eilen äitipolille kaikenlaiseten kipujen&suppareiden kanssa.Olisisvat käynnistäneet,mutta eipä tuolle alapäässä ollut tapahtunut yhtään mitään!Sain vahvempaa kipulääkettä jota otin yöks eikä se edes auttanut,pää vaan sekasin kun muuten en juuri lääkkeitä käytä :/

Vauva voi kuitenkin hyvin,nyt kokoarvio olikin n.3,5kg sen neljän sijasta,onneksi.Mutta,arvio on aina arvio.Lääkäri oli mukava,sanoi että tule takasin vaikka ilman lähetettä jos vaan tilanne pahenee.

No,tänään ollut tosi kaameita suppareita,ei tietenkään säännöllisiä mutta jatkuvasti.Pienen kävelylenkin tein ja sen seurauksena on pistänyt ilkeästi kylkeen tuntikaupalla.Kuumuuskin ahdistaa.Olisin kyllä niin valmis näkemään tuon masukin jo livenä..

Onnea kaikille synnyttäneille,perästä tullaan joskus :)

MagicaL 39+6..

Vierailija

siis täällä vielä ollaan. Eilen tuli suppareita yhä enemmän kuin edellisenä päivänä ihan pitkin päivää ja yötä kivuliaina, muttei säännöllisinä. Tosi kovia viiltokipuja on myös tuolla kohdun suulla. Supparit on mulla kestäneet noin minuutin luokkaa kerrallaan, mutta ei siis enempää kuin 3-4 supistusta tullut säännöllisenä peräkkäin. Rinnoista valuu maitoa joka yö ja viime yönä heräsin siihenkin, kun rinnat turvonneet ja sitten maitoa tihuttanut lakanoille ja yökkärille jonkin verran. Yölläkin oli muutama kipeä supistus joihin heräännyin. Supistuksia tulee ja menee, eikä ne tarvitse liittyä mihinkään esim. vauvan liikkeisiin tai omaan rehkimiseen tai ylös nousemiseen.

Paljon suppareita ja säännöllisenä kiitos, niitä haluaville, jos saa toivoa..

Jatketaan odottelua..

vauva2006 rv40+1, la eilen

Vierailija

La siis tänään..Ja kuuma ilma,huh..Ehkä mieluummin tällä kelillä olen kotona kuin synnyttämässä.Pitää jotenkin lohduttautua.Päivä meni ihan suht ok,otin kyl sitä vahvempaa särkylääkettä ja kävelin varmaan ainakin 6km,sillä seurauksella et nyt oon tosi kipeä.Auh!!

Supparit tuntuu taas iltaa ja yötä kohti iskevän kunnolla,mutta kai ne taas kerran lopahtavat :/ Eilen kävin puolen kahden jälkeen unille ja lapset tietty heräs ennen kukonlaulua.Nyt väsyttää,mutta supistelee sen verran etten varmasti saa nukuttua hetkeäkään.Voi kunpa näistä olis jotakin hyötyä ettei turhaan kärsi!

Huomenna koitan raahautua kaverille kylään lasten kans,tuleepa siinäkin käveltyä.Jos nyt tänpäiväsen jälkeen pääsen liikkeelle..Vielä koira pihalle ja sitten kai telkkarin tuijottelua kunnes nukkumatti tulee.

MagicaL rv40

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat