Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kosi ja suostuin, mutta....

Vierailija

minä haluan kirkkohäät ja mies taas ei(olen toki asian tiennyt jo hyvän aikaa, mutta oletin hänen muuttaneen mieltä, kun kosi ja tiesi minun mielipiteeni). Hän haluaa mennä ulkomailla naimisiin. Itse en hirveästi innostu moisesta. Haluan jakaa tärkeän päivän läheisteni ja ystävieni kanssa, enkä voi olettaa, että he maksavat kalliin matkan, että pääsisivät meidän häihin. Muutenkaan en jaksa vuotta ennen suunnitelemaan enkä liioin odottamaan... Mies tietää, että olen haaveillut saavani lähimmät sukulaisemme ja ystävämme koolle, saavani olla yhden päivän prinsessa=) ym. Suoraa sanottuna vituttaa kun hän ei voi edes tässä asiassa muuttaa mieltään ja tehdä minun mielikseni.

Tänään tuli riita siitä kun olisin halunnut varata kirkon ym. mutta mies alkoi paasaamaan, että kirkkohäitä ei tule=( Hänen mielestään maistraattikin on parempi kuin kirkko. Taitaa jäädä tältä parilta naimisiin meno kokonaan väliin, kun emme tunnu pääsevän yhteisymmärrykseen.

Voipi olla hieman sekava sepustus mutta tätä tämä yötyö teettää=)=)

Kommentit (7)

Vierailija

Mutta.

Olisiko mahdollista tehdä jonkin tason kompromissi?

Koska eihän miehenkään tarvitse luopua omista haaveistaan sinun vuoksesi?

Kelpaisiko sinulle kompromissi?

Esim. Jos miehesi ei halua kirkkohäitä etkä sinä maistraattihäitä, niin entä jos kutsuisitte papin vihkimään teidät juhlapaikalle?

Ei maistraattia eikä kirkkoa.

Ja jos vielä sopisitte yhdessä jonkin vierasmäärän joka olisi lähellä sinun minimitoivetta ja miehen maksimia?

Joo, keskeyttäkää ihmeessä jos puhun sekavia, pari lasia punkkua alla...

Vierailija

väliin.

Itse toivoin isoja häitä, mutta olisin mennyt naimisiin pienestikin, jos mies olisi ollut ehdottomasti sitä mieltä. Isot pidettiin, mutta ei se nyt niin ihmeellistä ollut, että olisin jotain oleellista menettänyt, jos ei niitä isoja häitä olisi ollut. Ja minä tosiaan halusin lähinnä naimisiin. Hääjuhlan laatu oli siinä aivan sivuseikka.

Vierailija

yhteisymmärrykseen päästäisiin. Miehelle taitaa olla kaikista vastenmielisin ajatus kirkkohäissä se, että hän joutuu seisomaan alttarilla kaikkien vieraiden tuojottaessa. Eikä kyllä liioin pitäisi hääjuhlastakaan. Sanoi, että ei pidä juhlista ja on aina tuntenut olonsa epämiellyttäväksi juhlissa. On muutenkin ehkä hieman " erakkoluonne" .

Toisekseen ärsyttää kun hän sanoi jo, että varataan kirkko mutta seuraavana päivänä kun olisin varannut niin perui puheensa. Voi kuullostaa siltä, että hän alkaa epäröimään koko kosintaa mutta tiedän ettei se naimisiin meno ole ongelma hänelle vaan kirkko ja juhla..

Olen jo ajatellut, että menisimme maistraatissa naimisiin ja pitäisimme pienimuotoiset juhlat kotona. Mutta silloin en saisi sitä unelmieni hääpukua=) Voi kiesus kun minullakin on ongelma, mutta nainen kun olen niin tälläiset asiat ovat tärkeitä=) Yhden ainoan kerran eläissäni olen ajatellut mennä naimisiin (niin kun varmaan kaikki muutkin=)) enkä halua luopua haaveistani. Mutta luultavasti jos tämän miehen kanssa aion mennä niin joudun ainakin joltain osin luopua...

Kiitoksia vastanneille ja tsempanneille=)

Vierailija

Ei miehellä ole mitään etuoikeutta määrätä häistä. Eli ette mene naimisiin ennenkuin yhteisymmärrykseen on päästy. Siten että sinäkin olet tyytyväinen.

Se on yleensä vain once in a life time -juttu ja olisi kurjaa jos se jäisi katkeroittamaan mieltä.

Uusimmat

Suosituimmat