imetysapua: voiko nännit olla liian isot kun lapsi ei suostu ottamaan sitä lainkaan suuhunsa?

Vierailija

imetys ei onnistu ollenkaan. lapsi saa raivarit kun ei onnistu ja nyt ollaan pulloteltu jo useita päiviä. nänni ei kelpaa suuhun nälkäisenä eikä kylläisenä. apua!

Kommentit (3)

Vierailija

Itselläni ja sellaiset mega-nännit, siis pitkät, mutta myös erikoisen paksut. Kaksi imetystä takana ja hyvin onnistui molempien kanssa.

Vierailija

Taitaa olla melko suuri harhaluulo, että vauva imee nänniä. Kun vauva imee oikein, hänellä on suussaan iso osa nännipihaa. Voit itse kokeilla ilmapallolla, miten imuote tapahtuu oikeasti. Punaa huulesi ja ime ilmapalloa. Tällä tavalla näet, kuinka suurelta alueelta ilmapallo on ollut suussasi. Sama on rintasi kanssa.

Kuten edellä oleva sanoi, kannattaa rinta painaa hampurilaisen malliseksi, jotta vauva saa siitä paremmin otteen. Kannattaa myös suunnata rinta vauvan kitalakea kohti, jossa imurefleksi on voimakkain. Tärkeää on, että kieli on kuppimaisesi rinnan alapuolella ja alahuuli on rullalla vauvan imiessä oikein. Jos rintasi on kova ja vauvan on sen takia vaikea saada siitä otetta, kannattaa ensin vähän lypsää rintaa pehmeämmäksi. Vauvan on helpompi tarttua pehmeään rintaan.

Tsemppiä imetykseen. Kannattaa myös tutustua netin imetystukilistaan.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

imetys ei onnistu ollenkaan. lapsi saa raivarit kun ei onnistu ja nyt ollaan pulloteltu jo useita päiviä. nänni ei kelpaa suuhun nälkäisenä eikä kylläisenä. apua!

Et kertonut, kuinka vanhasta vauvast on kyse, mutta ilmeisesti siis ihan pieni?

Mitä enemmän ja useammin tarjoat pulloa, sen vaikeampi sinun enää opettaa rinnalle. Yritä siis vain sitkeästi, vaikka hormonihuuruissa se ei ole kovin mukavaa hommaa.

Tartu kiinni rintaan tukevasti ja etu- ja keskisormien avulla paina rintaa litteämmäksi samalla, kun tarjoat rintaa vauvalle. Ote on oikea, kun vauva näyttää haukkaavan hampurilaista. Jos vauva hamuaa suuhunsa pelkkää nänniä, hän saattaa suuttua pelkästään siitä, sillä se ei käynnistä maidon herumista.

Toivottavasti saat asian kuntoon. Tutullani oli " nännit kuin nortin natsat" eli suuret ja itselläni aivan mahdottoman pienet ja me molemmat imetettiin, minä itse kovien taistelujen jälkeen, noin 11 kuukautta esikoisiamme.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat