**JOULUTÄHTÖSET-05** ELOKUUSSA

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

En ole varma oliko jo pinoa,en huomannut ainakaan.

mulla suuri suru =`(

koirani joudutaan 6.8 lopettamaan =`(

itkusta ei tule loppua vaikka päätös oikea.

Nyt juhlitaan Katria kuitenkin...

t.äityliini ja 6-vuotias esikoinen Katri=)

sekä villiviikari Juho

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

jospa piiitkästä aikaa muutaman rivisen vetäisen.. hirveetä kiirettä pukannut, kun töissä saa juosta pääkolmantena jalkana. nyt olen kuitenkin sairaslomalla, joten muutaman päivän työ tauko tekee ihan hyvää...

meillä on muksut ollut tarhassa jo huhtikuussa ja viihtyy ihan totaalisen hyvin. veetistä oikeen huomaa kun siitä on tullut tosi sosiaalinen ja halii jo kaikkia vieraitakin kun meille tulee. sanatkin on jonkun verran lisääntyneet, muttei vielä lauseita tule kuitenkaan, niitä odotellessa.

veeti on hienosti oppinut käymään potalla, ja se kyl helpottaa huomattavasti ton vaippa roskan kanssa, ennen sitä tuli meinaan paljon..

meillä on kahden viikon päästä häät ja tässä on ollut kaikenlaista järjestelemistä oikeen olan takaa. kohta ne on kuitenkin ohi ja on meikäläinenkin sitten rouvashenkilö.

äityliinille voimia koiran poismenon takia, se on aina tosi kova paikka. ja mulle kamalinta noiden eläimien pois lähdön jälkeen on ollut se kun vielä muka näkee sen vilahtavan aina jossain, mut sekin onneksi ajan myötä haalistuu. meillä on itellä kolme koiraa, joista en kenestäkään tohtisi luopua vielä piiiitkiin aikoihin.

ei kai sen kummempia...

lilay ja veeti 1v8kk, iso mies

Vierailija

moi!

Mulla taas maanantaipinoutuminen heh=)

Kolmeen päivään en ole päässyt tänne,koitin.

Eipä tänne kummempaa,töitä ja kotitöitä ja arkea...

Mulle laitettiin torstaina elämän eka kierukka joten minulta

ei kannata udella vauvauutisia enää hih hih=)

Kiva kun ei tarvi muistaa mitään kuten pillerien kans.

Laitto oli helppoa,aivan turhaan pelkäsin.

Tällä viikolla lapsilla onkin yksi vapaapäivä hoidosta perjantaina,

Katri tietty eskariin menee mutta ei hoitoon.

Juho tänä aamuna ekan kerran EI itkenyt kun iskä vei hoitoon ja jopa heilutti perään et kait se alkaa tottua että jonnekin ne hänet vie ja tulee sit hakemaan=)

Juho tutustui viime perjantaina uuteen hoitajaan ja on tosi mukava nainen,38v jolla itellä 3 lasta,15v,13v ja 10v.

Juhokin oli siellä melkein kuin kotonaan,touhusi vaikkei oo koskaan ennen nähnytkään.

Että siinä mielessä varmaan sopeutuu hyvin,siellä on pelkkiä poikia,

Juhoa vain kuukauden vanhempi poika eli 10/05 ja sitten 3v ja 5v ja lokakuussa tulee 1,5v mut en tiiä onko hän tyttö vai poika.

äityliini ja iso poika Juho huomenna 1v9kk

Vierailija

Eikä kyllä niin hyvin alkanut mitä toivoin =(

Kävimme tutustumassa yhdessä päiväkotiin kolmena eri päivänä. Eka päivänä vaan leikittiin sisällä. Toisena päivänä syötiin ja kolmantena sitten taas syötiin ja harjoiteltiin päiväunetkin. Erica oli tosi reipas, leikki muiden kanssa, söi itse ja nukahti suloisesti omaan " pussi" sänkyynsä. Olikin sitten pieni järkytys kun ensimmäisenä päivänä hain kotiin. EI suostunut syömään Ei nukkumaan, tutti ei kelvannut eikä vaippoja edes saanut vaihtaa. Oli vaan itkeskellyt =( siskokin oli haettu toisesta ryhmästä apuun muttei sekään sitten lohduttanut.

No tänään jäi taas itkemään kun sinne jätin. Ei oo kyllä vielä montaa päivää ollutkaan ja vapaita on aina viikollakin niin aina vähän katkeaa tuo hoitoviikko. Nyt on tänäänkin muutaman tunnin ja sitten taas viikonloppu kotona.

Töissä on kyllä ollu todella mukavaa ja sinne on aina kiva mennä.

Mites muiden kokemukset päiväkodin aloituksesta kun lapsi 1½vuotta?

Meilä esikoinen meni jo 11kk päiväkotiin eikä ollut mitään ongelmia.

Vierailija

olipa kiva lukea samanmoisten pienten perheistä ja touhuista...

meillä tyttö juuri tänään sen 1v8kk! tomera on neiti, pomottaa kaikkia lähistöllä jos sille päälle sattuu. toisin kuin useimmilla sanoja tulee paljon, puhua papattaa jopa 6 sanan lauseita.

eniten kauhistuttaa äitiään pihalla juostessaan ja kun portaissakin pitäisi saada olla jo isoa ja itsenäistä! ison veljen (3v6kk) perässä kun mennään.

minulla itsellä alkaa opintokiireet taas kesän jälkeen, lapset saavat päivät nauttia mummin seurasta, isompi käy lisäksi puolipäivää kerhossa 3krt/vk.

tänään on maalattu lastenhuone ja nyt innolla odotan että pääsisin sisustamaan (kunhan isä ehtii valmiiksi maalauspuuhista) ja siivoamaan sen leluviidakon, ostin eilen uusia lelulaatikoita niin saa vähän järjestystä maailmaan.

pahoittelut myös meiltä koirulin poismenosta, meillä talossa myös turre(7v) ja edellisenkin koiran lähdön muistaa kuin eilispäivän, ja se siis ennen tämän vesselin tuloa.

tuo mammaloma kuulosti houkuttelevalta, naatiskeluja sinne viimeisiin masuviikkoihin. itselläni hirmuinen vauvakuume, vähän jo tuota isää puhuttu ympäri nro. kolmosta hankkimaan....

tämmöistä meille, palaillaan taas asiaan...

Vierailija

Moikka!

Mulla työt alkaneet kohtuuhyvin,pientä rytmin etsimistä on mut

kyl se tästä.

kroppa ja jalat vaan ei oo tottuneet työtahtiin,siivoamista 6-9h/pv,riippuu päivästä.

Juholla hoito mennyt ihan hyvin,kaksi päivää takana toki vasta mut kuitenkin.

Remppa keittiön listoja vaille valmis,kiva !

Viime yönä iski hetkellinen mahatauti ja miehelle sanoin että onko vähän noloa yhden työpäivän jälkeen hakee sairaslomaa mut se meni ohi.

Juho oppi avaamaan ovia,onneksi ei yllä ulko-oveen vielä,muut aukoo.

palaan taas kun jaksan,nytkin aivan hirvee väsy...

äityliini ja Juho*joulutähti*(tosin marraskuinen sellainen heh) ja Katri eskarilainen

Vierailija

Kiirusta on mutta nostan tätä!!!

anopilla menee tää päivä,koitan rentoutua ennen

raskaan työn aloittamista...

selkä jo valmiiksi kipeä,voi ei=/

äityliini

p.s.Juho ei vieläkään puhu kuin omaa kieltään mutta kait se joskus=)eilen näin nettiystävän neidin,samanikäinen ja puhui jo 2-3 sanan lauseita mutta niin se esikoinenkin meillä tässä iässä puhui,luin tytön vauvakirjaa 1v6kk iässä sanoi mm." isi tulee töistä" =)

Vierailija

nostan!!

Pidän taukoa töistä,mulla on flunssakin vähän=(

pitää jatkaa,

Juhon korvakontrolli putkista tänään myös...

äityliini ja Juho 1v9kk+

Vierailija

On tämä meitin pino mennyt hiljaseksi, edes Äityliini jouda enää pinoa pystyssä pitämään. ;)

Johan tästä on jo pariviikkoa kun itekkin on kirjoittanut.

Eipä meille mitään ihmeempiä kuulu, samaa rataa kuin ennenkin. Vaavin syntymähän kyl lähenee koko ajan. Eilen kävinkin siellä kokoarviossa ja sen mukaan meille oisi tulossa (minun mittapuulla) pikkuinen vaavi n.3,7kg. Enhän mä osais edes käsitellä noin pikkasta noiden jörmujen jälkeen. Se tietää myös sitä et mä kärvistelen tän masun kanssa vielä lokakuussakin. Eihän tätä käynnistetä sit ainakaan ison koon takia.

Leivottua on tullut heti urakalla, samoin oon tehnyt ruokia pakkaseen helpottamaan alkuarkea (koko ajan tekis mieli tehdä lisää). Täytyy ihmetellä et miten mä oon saanut kaikki mahtumaan ennen yhteen pakkaseen. Saatiin äidiltä toinen pakastin ja sekin on jo melkein täysi, kun lajittelin tarvikkeita uudestaan. Onhan sitä kyl kerätty mustikoita ja vadelmia lähemmäs 40l, niin niistähän tulee jo puolipakkasta täyteen.

Juliukselle ajattelin lähteä metästämään kirpparilta pientä pyörää,ei viittis ihan uutta vielä ostaa. Vaatteitakin pitäisi ostaa isot kasat, toppavaatteista ja kengistä alkaen. Kaikki kaapista löytyvä on just sopivia, muutama isompi pusero löytyy. Onneksi pystyy vielä osteleen kaikennäköistä vaatetta, esikoiselle ei sit kelpaa mikään. Pelkkä kenkien kokeilu on yhtä tuskaa. Tai edes niistä puhuminen! Tiedä miten se voikin olla niin vaikeeta ja sit ku tosiaan mikään ei kelpaa... No, jospa se sit helpottaa viimeistään siinä vaiheessa ku ite rupee vaatteensa ostamaan...

Juhlatamineitakin pitäis etsiä, viikon päästä olisi velipojan tytsin ristiäiset. Itellä kyl vaatteet jo on, samoin ukolla, mut nää lapsukaiset tarttis jotain parempaa. Aattelin sillä silmällä katella, et samat menee sit oman vaavinkin juhlissa. SIt varmaan pitää itelle hommata jotain uutta. Rahantuhlausta kyl, mut mä haluun aina jotain uutta seuraaviin juhliin. Oon sukujuhlissa kyl pannut merkille, et monilla on yksi joka tilaisuuteen sopiva asuste.

Vaan nyt meitin pieni pellepoika nousi päikkäreiltä, niin mepä lähdetään käymään siellä kirpparilla. Täytyy kyl muistaa kaveriltakin kysyä ylimääräisistä pyöristä. Ne kun ostaa uuden jos entisessä on jotain korjattavaa...

Palaillaan astialle!

K ja Julius 1v7kk3vkoa ja masukki rv 36+3 (24pvää eräpäivään...)

Vierailija

vaikka Katri ei joulutähtönen olekaan heh niin laitanpa meidän ison neidin 6v mitat:

116 cm ja 21.3 kg eli tasaisesti keskikäyrällä kasvava neiti.

verenpainekin otettiin ekan kerran,oli hyvä .

Kaksi rokotusta jotka meni hyvin vaikka tyttö jännitti etukäteen.

Vierailija

Empä ole tainnut kesäaikaan kertaakaan pinoutua, hyi mua.

Äityliinille surunvalittelut koiran johdosta ja tsemppitoivotukset työn alkuun :)

Meillä ollut todella vauhdikasta kesäaikaa. Olivia kasvaa kohisten. Puhuu jo aikas paljon. Useimmiten tosi ilmeisesti mandariininkiinaa;) kun ei mitään selvää saa. Iso tyttö jo on, ikää melkein 1v 8kk. Isommat siskot on viettänyt kesälomaa kanssa. Veeralla alkaa tiistaina koulu ja Saaralla kolmena paivänä viikossa päiväkoti. Huh, ihanaa. Täytyy myöntää, että on taas ihanaa olla Olivian kanssa kahdestaan päivisin. Meno on meinaan aikas moista kolmen neidin ja lukemattomien kavereiden pyöriessä pihapiirissä :)

Mulla kotiäitiys jatkuu vielä vuoden. Hip hurraa:) Keikkaa teen omalla työpaikallani, mutta muuten en hinkua sinne mitenkään innolla takaisin. Vaikka mä en kyllä tunne itseäni mitenkään erityisen kotiäitimäiseksi. Ei väälttämättä pulla tuoksu kotona ja pölykoiriakin meillä asustaa. Mutta musta on ihanaa, että tokaluokkalainen saa tulla koulusta kotiin ja päiväkotilaisellakin on aikas vapaata toi hoidossakäynti.

Kunhan arki pääsee vauhtiin, niin lupaan äityliinille ja kaikille muillekin joulumammoille pinoutua ahkerasti. Uudet tervetuloa mukaan pinoutumaan :)

Vierailija

Hengissä olo ilmoitus raato äityliiniltä ja vielä ehkä raadommillta lapsilta,ollut hoidossa pitkä päivä,Juho tosi väsynyt,

Juho siis viikon ollut hoidossa ja itkee joka kerta kun isi sen sinne vie,heti pihalla jo kun näkee missä ollaan mutta onneksi kuulemma lopettaa itkun kun isi katoaa näkyvistä eikä sitten itke enää hoitopäivän aikana,elämän ekan kakan pottaan teki hoidossa,Juho on siis perhepäivähoitajalla,tää väsymys vaan on ilmiselvää ja iltaisin kärttyää ja haluaa mun syliin.

Mut se on hankalaa kun tää on vaan väliaikainen hoito,2vkoa vielä ja miten mahtaa sitten reagoida kun vaihtuu hoitaja=/

VK.loppuna otin yöhoitoon kaverini 11kk vilkkaan pojan,kyl olin väsynyt.

hengissä siis mut väsynyt....mies sorsastamassa kymmeneen asti,pitää mennä eväiden laittoon ja iltapalaa ja muuta,meen 5 jälkeen jo töihin joten aikasin mentävä nukkumaan.

äityliini ja Juho kohta 1,9v

p.s.kiitos lohdutuksesta,rakas koira polttohaudattiin eilen=`(

Vierailija

Kyllä me lähdetään suoraan sängystä. Nyt olen heittänyt takin vain niskaan ja kengät jalkaan ja kantanut tytön autoon. Isi kuskasi viime viikolla vaunuilla ja nosti vain tytön sinne nukkumaan, peitto korville ja menoksi. Talvella tietty pitää pukea toppavaatteet ja pipot ja hanskat ym. viime talvena ainakaan ollut ongelmia, kun tyttö tottui siihen hommaan että hoitoon lähdetään niin hän nukkui sekä pukemiset, että riisumiset. Vaippaakaan en ole vaihtanut, paitsi tietty jos on yli päässyt tulemaan

Tällaiset pikaiset kirjoitukset tällä kertaa.

tähti

Vierailija

Josko minäkin saisin vähän kuulumisia kerrottua. Lämmintä on riittänyt ja uimakelejä. Aada käy iltaisin meidän koiran kanssa uimassa ja väkipakolla saa aina kiljuvan ja potkivan typsyn kantaa rannasta pois.Onhan noi vesitouhut lapsille niin kovin mieluisia. Päivisin sitten kannan sille vettä tohon kotipihaan, niin saa lotrata.

tuossa heinäkuun puolella meidän rappusten vieressä oli iso kastemato, mitä Aada puhui korjauksista huolimatta käärmeeksi. Eilen aamupalapöydässä sain ihmetellä kun likka kysyi " muistatko äiti käärmeen ulkona" . Ihan hirmuisesti nämä tän ikäiset ymmärtää asioita. Ja jotka ei kovasti puhu, niin silti varmasti tietävät kaiken yhtälailla.

Anoppi on vallan innostunut hoitamaan Aadaa, tyttö ollut siellä kolmena viikonloppuna peräkkäin. Ja viihtynyt onkin kun siinä on oma ranta,saunat,vene ym.ym. Viimeksi siellä olikin tutti jätetty pois ja hienosti mennyt, mutta kun kotiin tuli alkoi mahoton tuntien raivari. Siinä potkittiin patterit ja seinät...Tuttia ei varsinaisesti pyytänyt, mutta sitten rauhoittaakseni annoin tutin takaisin.

Olen huomannut, että anoppi koittaa koko ajan kovasti opettamalla opettaa tyttöä, tämän pitäisi kai olla joku nero ja joka asiassa edellä toisia lapsia. Pitää jatkuvasti höpötystä, että vaipattomaksi olisi nyt kiireesti opeteltava, tutti pois jne. Mua kyllä ärsyttää sellainen, vaikka tosi mukava anoppi onkin. Haluaisin tehdä asiat niin kuin meistä itsestä tuntuu. Siinäpä pientä vuodatusta :)

Hitsit, mulle soitettiin illalla työpaikasta ja menen päivällä käymään ja sopimaan paremmin. Sellaista osa-aikaista alle 30 viikkotuntia. Sopisi mulle tosi hyvin.

Ette usko kuinka mahottomasti meidän tyttö kiroo.En kyllä tunnusta, että itse kovin paljoa moisia päästelisin, mutta joskus kun hermostun. Nytkin tuli tohon viereen katsomaan ja ponnekkaasti manaa jumalauta. Toistaiseksi vielä kauppareissuilla on pitänyt nämä mölyt mahassaan, mutta varmasti tulee tilanteita että saa äiti hävetä naama punaisena.

Olisi kait ollut jotain oikein asiaakin, mutta nyt unohtu. Toisen kerran sitten...

Terkuin:liinuksi + Aada 1v 8kk

Vierailija

Johan tässä on tovi vierähtänyt viime kirjoituksesta.

Äityliinille haleja turrikan poismenosta ja jaksuja työn aloittamiseen.

Itelläkin alkais äitiysloma tiistaina. Mä oonki oottanut lomaa ku kuuta nousevaa... Heh,heh! (ollu niin työntäyteistä...)

Mustikassa tuli käytyä ja luulis vähäksi aikaa riittävän. Kerätty noin 30l. Saa tehtyä melko monta piirakkaa. Vadelmia pitäis saada vielä, kun ei oo vasta ku vajaa 2½l. Toissavuotisia on viel vähä jäljellä(no, niitä saatiinkin silloin melkis 40l)

Julius on nauttinut auringosta ja vedestä. Oltiin päivä appiukon ja anopin mökillä ja sanotaanko et siitä ajasta mitä siel oltiin, niin Jultsu oli vedessä 3tuntia. Laiturilla seistessäkin toinen jalka oli koko ajan vedessä.

Keskiviikkona käytiin Kalajoella, kun isompi poika ei jostain syystä powerparkiin halunnut(iskä ois halunnu vempaimien kyytiin =) ). Eipä siellä Juliukselle ollut paljon tekemistä. Onneksi oli pallomeri jossa sit istu ja viihty palloja nakellen. Tietty kävi uimassaki ja kyl oli kylmää vettä, altaassa siis. Ei jaksettu lähtee sinne meren rannalle käveleen, ku meinaa itellä paikat alkaa pikkuhiljaa panemaan vastaan...

Tuli tosta Äityliinin laminaatista mieleen, et meki tehtiin keittiöremppaa viimeviikko (yöllä päästiin aina kahen aikaan vasta nukkumaan). Vaihdettiin välilaatoitusta, nostettiin ja maalattiin(isännän kauhuksi) kaapistoja ylemmäksi ja vaihdettiin viel uudet vetimet. Ja voila, halvalla uus keittiö! Tosiaankin, isäntä oli tota maalausta vastaan, koska eihän siitä voi tulla hyvää jälkeä. Vaan kappas vaan, läheltä katottuna huomaa vasta et ne on maalattu. Meinas vaan et, ei pidä näköjään akkojen ehdotuksia hylätä heti kättelyssä. =D Nyt on sit edessä vielä tiskarin ja lieden vaihto( ei oikein nappaa ruskeet vehkeet vaaleessa kalustuksessa ja onhan noi jo ikäloppujakin)

Julius oli kovasti apuna ja kyl siitä onkin tullut isinpoika loman aikana. Saas nähä miten ensviikolla käy ku isillä työt alkaa...

Sanoja ei oikeen tule, muutama perussana ja ei etes sitä äitiä! Ykspäivä käskin huutaa isiä, niin toinen hihkuu dädää (tulee varmaan ulkomaille muutto eteen, ;D ) Ankka ja lintu-sanakin on muuttunut kaakaksi. No, mitäpä tota hätäileen, muuten on niin fiksu ja filmaattinen miehenalku...

Itellä maha kasvaa ja vaavi pyörii miten sattuu (oonki sen perusteella aatellu ettei taida kyl 5kg olla, niinku Julius) ja tosiaankin noi nivuskivut onki ainoita vaivoja. Kylkee kääntäessä rutisee ku kuiva risukasa =)

Tiistaina ois neuvolalääkäri ja sit seuraavalla viikolla pääsis painoarvioon. Elikkä jos isoa povataan (5kg) ni varmaanki viimeistään laskettuna päivä käynnistellään, luulisin. Kuhan toinen nyt älyis sit ainakin olla syntymähetkellä pää alaspäin!

Enköhän mä tässä oo jo tarpeeksi turistu ja annan tilaa muillekkin, uusille ja vanhoille.

Mäkin lupaan ryhdistäytyä ja kirjoitella ahkerammin. Alkaahan mulla lomakin niin on enenpi tota aikaa... ;D

K ja Julius 1v7kk1vko1pvä ja masukki rv 35 (aatella...)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat