Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anteeksi oikeasti sähellys, siis..

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hus-alueen äidit.

Oletteko saaneet itse valita synnytyssairaalanne ja onko tämä vaihtoehto tuotu esiin ekalla neuvola kerralla?

Itseäni on vähän ihmetyttänyt, että jo ennen ekaa neuvolassa käyntiä minulle annettiin Hyvinkään synnärin yhteystiedot ja pyydettiin varaamaan utrat ym. sieltä.

Käsittääkseni minulla olisi oikeus valita mikä tahansa muukin vaihtoehto Husin sisällä.

Onko kellään muulla ollut tällaista kokemusta ja oletteko kiltisti pitäytyneet siinä sairaalassa johon kehoittivat ottamaan yhteyttä.

Nyt me ollaan menossa ekaan ultraan Hyvinkäälle ensi tiistaina ja vähän ihmetyttää, että näinköhän on järkeä sielä käydä, kun kuitenkin haluaisimme synnytyssairaalaksi Kätilöopiston paremman kulkuyhteyden takia ja muutenkin paikka on tutumpi.

Ärsyttää vaan kun ekakertalaisena ei osaa asioita ja neuvolakorttiinkin lätkäistiin suoraan Hyvinkään tarra.

Kommentit (2)

Vierailija

Sinuna soittaisin neuvolaan th:lle ja sanoisin haluavani Kättärille. Hän sitten pyytää Hyvinkäätä lähettämään sinun tietosi Kättärille, mistä saat kutsun ultraan. Onko eka ultra tulossa jo pian? Jos on, niin voithan varmistaa Hyvinkään sairaalasta ja neuvolasta, että vaikka kävisit ekassa ultrassa siellä, pääset rakenneultraan sitten Kättärille.

Rohkeasti vaan otat yhteyttä itse sinne neuvolaan!

Vierailija

HUS:ssa synnytyksiä hoidetaan Hyvinkään sairaalan lisäksi Jorvissa, Kätilöopistolla, Naistenklinikalla, Lohjalla, Tammisaaressa ja Porvoossa. HUS:n synnyttäjä voi vapaasti valita synnytyssairaalansa eikä erillistä maksusitoumusta tarvita. Neuvolassa kannattaa mainita valitsemansa synnytyssairaala, jotta mahdolliset äitiyspoliklinikkakäynnit ohjautuisi ¿omaan synnytyssairaalaan¿.

Uusimmat

Suosituimmat