Lapsikerjäläisille en tarjoa mitään muuta kuin vettä! ov

Vierailija

ärsyttää nämä naapurin 5-6 vuotiaat jotka kylässä ollessaan kerjäävät syötävää ja juotavaa, jopa poislähtiessä pyydetään voileipä mukaan, pkrl! Rukoilen ja toivon ettei omat lapseni kerjää kylässä mitään! Huh, kylläpä helpotti kun sain asian sanottua täällä!

Sivut

Kommentit (47)

Vierailija

kun minulle katettiin joka kerran, jos olin leikkimässä. Aina piti syödä, kun " olet niin ruipelo" . Joillekin tosin voi tulla paha mieli jos ei tarjota. Minä en voisi olla tarjoamatta kyllä itse.

Vierailija

jos pojalla on kaveri ruoka-aikaan niin sanon pojan kaverille että odottaa poikani huoneessa kun poikani syö...jos kysyvät että saanko minäkin syödä niin yleensä sanon että tästä ei nyt oikeen riitä.. mutta jos nyt sattuu olemaan esim. iso keitto niin saatan tarjota myös kaverille...

Vierailija

Mehuakaan ei tarvitse joka välissä litkiä, sillä vesi on paras janojuoma.

Pääsääntöisesti omat lapset ja heidän kaverinsa syövät kukin kotonaan, poikkeuksiin on helppo näin kännykkäaikana kysyä lupa.

Vierailija

tai välipalan, kumpi nyt sattuu olemaan vuorossa, tarpeen tullen molemmat. Mutta jos pihaan vain pölähtää naapurin lapsi/lapsia, lähetän heidät kotiinsa syömään, sitten kun meille tulee ruoka-aika. Jos alkaa tuntua siltä, että lapset tarvitsevat välipalaa, tarjoan jotakin terveellistä, ruisleipää, omenaa tms. Sovituille vieraille voin sitten tarjota pientä herkkuakin, mutta korkeintaan muutaman pienen keksin ja mehulasin tms. En yhtään tykkää, jos omat lapset ovat syöneet kaverin luona paljon herkkuja. Kaverivierailuja on lähes joka päivä, ja jos niillä aina herkuteltaisiin, ruokahalulle voi sanoa hyvästit.

Vierailija

ja totisesti toivon, ettei muutkaan vanhemmat tarjoa meidän tytöille. Nimittäin meillä kun on ne ns. RUOKA-AJAT jolloin syödään... Meillä on omat ajat, naapurilla omansa, ja jos meidän lapset on syöneet juuri naapurissa välipalaa, niin arvatkaa maistuuko kotona iltaruoka. Lisäksi olen vähän niuho terveellisyyden kanssa, enkä tykkää joidenkin vanhempien tavasta tarjota pizzaa tai pelkkää makaroni-ketsuppimössöä kun eivät meidän lapset niistä tule kuin vihaisiksi. Kirjaimellisesti, alkavat siis sekoilla puolen tunnin sisään ruoasta.

Jos on välipala-aika, ja meidän tyttö tulee itse pyytämään, että voidaanko me syödä keksiä ulkona välipalaksi, niin sitten annan kavereilletarjottavaakin. Mutta todellakin " ajan" vieraat lapset ulos varsinaisen ruoka-ajan ajaksi.

Vierailija

" onko keksiä" ja kurkitaan kaappeihin. Ihan törkeää, jos ei kotona osata opettaa lapsille käytöstapoja.

Omilleni opetan, että ÄITI tai ISÄ on se joka pyytää kaveria syömään, ei siis omat lapset.

Joka kerran tarjoan vähintään jäätelöä, mutta haluan että se olen MINÄ joka päätän siitä tarjoilusta, ei omat tai naapurin lapset.

Omilleni yritän toitottaa sitä myös, että naapureissa ei pyydetä ruokaa, vaan JOS sitä tarjotaan, sitten voi ottaa.

Vierailija

Meilläkin naapurin lapsi joka kerran haluaa syötävää/juotavaa jne. Ei mitään satunnaista nälkää, vaan ensimmäisenä marssii jääkaapille. Se ei oikein käy, iso perhe ja paljon ruokittavia omastakin takaa.

Vierailija

mulle ei tulisi mieleenikään olla tarjoamatta lapsen kavereille esim. ruokaa, jos ovat meillä ruoka-aikaan.

Samoin annan välipalaa ja iltapalaa, jos ovat siihen aikaan kylässä.

En kertakaikkiaan näe siitä mitään outoa.

Mielestäni on moukkamaista tarjota omalle lapselle syötävää ja jättää kaveri ilman.

Olen jo keski-ikäinen, ilmeisesti ennen muinoin asioita ajateltiin eri tavalla, mene ja tiedä. Omassa lapsuudessani toimittiin samoin kuin itse nyt toimin.

En koe, että toisten huomioiminen ja jopa anteliaisuus olisi jollain lailla väärin. Mutta ilmeisesti täytyy jatkossa miettiä, voiko ns. nuorten vanhempien lapsille tarjota mitään.. jos vaikka äidit ja isät moisesta loukkaantuvat :O

Vierailija

niin se on heidän oma mokansa jos me ei olla osattu varautua siihen. Sitten ei auta muu kuin tarjota kahvin kanssa vaikka voileipää. Onneksi tosiaan yllätysvieraita ei juuri koskaan nykyisin käy.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat