Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuli kirje Planilta kummilapsemme...

Vierailija

kylään on saatu terveyskeskus, röntgenet, labrat kaikki tarpeellinen ja kuvakin tuli oli oikein hieno.

On ollut suuri onni olla mukana toiminnassa! Ja oma kummilapsemme pääsi kouluun meidän ansioista! Muuten olisi joutunut auttamaan isää pellolla.

Voi kaikki kynnelle kykenevät ruvetkaa kummiksi 25e ei ole paha rasti jos vaan haluaa.

- Nasu

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Ongelmana omat pienet tuloni. Olen kotihoidontuella taas ja lainaakin on. Tosin onhan minun rahavarani joka tapauksessa niin paljon isommat kuin noilla köyhillä että periaatteessa pitäisi olla varaa auttaa ja karsia tuo 25e jostain muusta pois. Pitää taas harkita vakavasti!

Vierailija

myös tytöt pääsevät kouluun eikä heitä ympärileikata! Ottakaa hyvät ihmiset kummitytöt sen takia jos vain mitenkään saatte iroitettua muutaman kympin kuussa. Mekin oltiin köyhiä opiskelijoita ja siitä huolimatta rahat riitti kummilapseen. Jättää vaan pari viinipulloa tai muutaman oluen baarissa juomatta tai yhden henkkamaukan reissun välistä ;)

Vierailija

kaikki rahat kannetaan kaljakauppaan tms. Täällä ei sentään silvota tyttöjen sukupuolielimiä ja laiteta lapsia töihin koulun sijaan.

Vierailija

Mieti vakavasti. Itse olin yh-opiskelija kun aloitin rahallisen hyväntekeväisyyden. Ajattelin, että se on vain muutama valinta kaupassa joka viikko.

Tiedän että kaikilla ei ole varaa, mutta useimmalla olisi kun saisi kunnon kipinän : )

Vierailija

" varasin" itselleni kummilapsen puhelimitse jonkun hyväntekeväisyyskonsertin yhteydessä. Luvattiin lähettää kansio ym. ´materiaali, mutta mitään ei koskaan kuulunut...Loppuivatkohan kummilapset kesken.

Vierailija

Olen opiskelija, tällä hetkellä kotihoidontuella.. 25euroa on meilläkin monen päivän ruokaraha, mutta se menee automaattisesti tililtä eikä tunnu yhtään pahalta. Hyvä asia ja uskon, että jos auttaa muita niin pärjää itsekin!

Vierailija

He näistä avustusrahoista hyötyvät, eivät köyhät. Ja Keniassakin tilanne aivan hirvittävä, Mwai Kibakin hallinto riistää ja varastaa sieltä mistä voi. Turha kuvitellakaan että Planit sun muut ei maksa lahjusrahaa. Esimerkiksi Afrikkaan ovat ulkomaat syytäneet satoja miljardeja euroja vuosien varrella ja silti näissä maissa on asiat huonommin kuin esim. 30 vuotta sitten. Avustusrahat eivät ole ratkaisu Afrikan ongelmiin vaikka kuinka haluaisitte uskoa niin, perusongelmat ovat hallinnossa jota ei rahalla muuteta.

Vierailija

Onko rikas valtio? Soditaanko siellä, eli mistä saavat rahat sotimiseen? Millainen kuilu on rikkaitten ja köyhien välillä? Millainen oman maan terveyshuolto? Onko maassa todella rikkaita ihmisiä ja onko maa rikas?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat