Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiinteistä!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli olen alkanut antaa 4 kk ikäiselle tytölleni kiinteitä. Peruna-porkkanaa olen antanut nyt kohta viikon. Nythän tämän viikon jälkeen kokeillaan hedelmää tai marjaa, mutta miten? Annanko nyt samaan aikaan peruna-porkkanaa ja esim. jotain hedelmää vai pelkästään sitä hedelmää? Millä hedelmällä/marjalla kannattaa aloittaa? Ja mitä sitten ku taas viikko annettu sitä hedelmää nii entä sitten?

Miten kauan yleensä menee että vauva tottuu esim. tuohon peruna-porkkanaan, kun meidän neiti yökkäilee ja pistää melkein kaikki pihalle mitä antaa?

Olen ehkä vähän hukassa näiden kanssa, eikä neuvolan höpsö sijainen oikein osannu selittää tai en ymmärtäny..

Vastauksia kaipaillaan jo konkareilta! Kiitos!

Kommentit (4)

Vierailija

Sitä peruna-porkkanaa sinnikkäästi ja päättäväisesti vaan nassukkaan. Otat siihen rinnalle jonkun hedelmän, ruusunmarja ja banaani ovat yleensä aika maistuvia. Myös mustikka on hyvä, tosin sotkuinen mutta pitää massun toiminnassa. Luuumusosetta voi antaa vaikka perunan kanssa jos on vatsa kovalla.

Minä olen antanut edelleen sitä perunaa ja toisella kerralla saman päivän aikaan annan hedelmää. Lisännyt vaan uuden maun. Silleen pikkuhiljaa uusia makuannoksia :)

Parhaiten olen havainnut toimivan niin, että annan makuannoksia aamupäivällä ja illalla.

Siitä ne sitten pikkuhiljaa annokset suurenee. Toiset tykkää enemmän makeista, toiset perunasta. Meillä nuorimmainen on selvästi pottutyttö :)

Zeldatar ja lapset 04/00, 01/02 ja 03/07

Vierailija

... yökkiminen tuskin tarkoittaa sitä ettei vauvasi tykkäisi perunaporkkanasta vaan maidon jälkeen kaikki kiinteämpi ruoka suussa on outoa ja uutta. Siihen vielä kummallinen lusikka niin siinähän ollaan :)

Sinnikkyttä ja päättäväisyyttä niin pikkuhiljaa alkaa sujumaan. Ole itse vakuuttava, että näin kuuluu tehdä ;)

Vierailija

hedelmäsoseet kannattaa aloittaa päärynäsoseella. Maistuu miedolta ja sillä on lievästi laksatiivinen vaikutus. Eli jos kiinteiden aloittaminen kovettaa vatsaa voi päärynäsose tuoda helpotusta.

Uusimmat

Suosituimmat