Mies ei suostu siivoamaan, koska se on vain naisten hommaa!

Vierailija

Miten saisin sen siivoamaan?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Päätin sitten, että siivotaan koko huusholli. Mies alkoi imuroimaan ja itse pesin perässä lattiat jne. Ajatteli kyllä aluksi, että oli kivempaa löhöillä mutta oli kyllä sitten kiva olla siistissä talossa!

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Ja 25, seurusteluaikana näytetään itsestä se parhain puoli. Lasten synnyttyä miesten rooliajattelu tulee esiin, jos on tullakseen.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Päätin sitten, että siivotaan koko huusholli. Mies alkoi imuroimaan ja itse pesin perässä lattiat jne. Ajatteli kyllä aluksi, että oli kivempaa löhöillä mutta oli kyllä sitten kiva olla siistissä talossa!

hölmöä

t siivooja

Vierailija

Mutta ei se mitään, jos mies ei kerran suostu siivoamaan, niin sano sinä hänelle, että miehen tehtävä on tienata rahaa, PALJON rahaa. Ja osta niillä miehen tienaamilla rahoilla siivouspalvelu muualta, jos et itsekään tahdo siivota. Yksinkertaista!

Vierailija

Kerro selkeästi että jos aikoo syödessään käyttää lautasia, on välttämätöntä että lautanen likastuu. Puhtaaksi lautanen ei tule itsestään, ellei likaaja sitä siivoa. Sama myös vaatteissa jne. Ainoa keino miehelle välttyä siivoamiselta tai tiskaamiselta on olla sotkematta ja ostaa itselleen kertakäyttöastiat.

Jos mies ei tajua tehdä mitään, kerro että toimit jatkossa näin:

Älä pese miehen vaatteita, sano että et tee sitä koska et ole hänen kotiorjansa.

Ilmoita etukäteen että aiot siivota ja että hänen jäljiltään olevat roskat, pyykit, irtotavarat jotka eivät ole paikoillaan, keräät jätesäkkiin ja laitat pihalle. Siis kyllä, roskat ja pyykit samaan säkkiin. Jos ei ole pihaa, niin parvekkeelle tai miehen sänkyyn.

Vessanpöntön pesukin on naisten hommaa?

Pese pönttö ja aina kun miehesi on menossa vessaan, hyökkää kimppuun ja vaadi että mies saa tehdä tarpeensa pihalle ellei aio siivota jälkiään.

Toinen vaihtoehto on että jätät aivan kaiken siivouksen kokonaan tekemättä. Perustele sillä että et siivoa yksinäsi vain sen takia että miehellä on kummallinen mielipide. Vaadi perustelmaan tai näyttämään kirjallisia todisteita väitteelle miten siivoaminen on naisten työtä, kuka niin on määrännyt ja missä ja milloin.

Kerro viettäväsi aikaa ulkona ja lähteväsi asunnon ulkopuolelle viettämään iltaa, sillä et halua asua läävässä.

Kun kuukauteen ei kukaan ole pyyhkinyt pölyjä, imuroinut tai pessyt vessaa, miehesi varmaan suostuu jonkinlaiseen kompromissiin.

Älä ainakaan alistu tuollaiseen että kaikki siivous on sinun kontollasi.

Vierailija

Minä teen meillä kaikki koti työt, kaikki vaatehuoltoon liittyvät, ruokakaupassa käynnit, siivoan, roskat, kaikki....

mukaan lukien piha työt talvella kaivan tiemme ulos (lumityöt)

hiekotus jne... kesällä leikkaan nurmikon, kitken rikkaruohot istutan kukat jne... tankkaan autot (!) imuroin ne, käytän ne pesussa jne...

pistä ap paremmaks?!!

..ei vituta yhtään...

Vierailija

Yksinään asuessaan joutuisi mies tekemään KAIKKI työt itse, tuon miettiminen auttoi meillä. Itse olisin kyllä selvinnyt yksinkin, olisipa ollut yksi vähemmän sotkemassa.

Ja kyllä, todella uhkasin erolla jos mies ei osallistu kotitöihin. Lasten sotkut nyt vielä ymmärtää, aikuisen miehen ei. Ja lisäksi vielä olin minäkin töissä, pitempää päivää kuin mies.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat