Miten lapsesi muistaa kummejaan? Esim. jouluna?

Vierailija

Ja varsinkin jos kyse on pienestä lapsesta, jolloin vanhemmat päättävät asiasta?

Mua niin ottaa pattiin miehen kummityttö 9v, joka on aina " käsi ojossa" pyytämässä jotain ja ottamassa ottamassa vastaan kaikkea, mutta ei lähetä edes jouluna korttia meille!!

Oma lapseni on nyt 1,5v ja muistaa kummejaan pienin " lahjoin" esim. joulukukka tai onnittelukortti. Sitten isompana askarrellaan ja muistetaan eri tavoin. Mutta tähän haluan lapseni opettaa, että välittäminen on molemminpuolista ja että materia ja lahjojen hinta on " kakkossijalla" .

Vai onko kummin rooli olla maksumies??

Kommentit (10)

Vierailija

lisännyt selityksen kääntöpuolelle mitä esittää. Muutaman kerran olen antanut lapselle periksi kaupassa ja ostanut hänen ehdottaman yllätyksen jollekin (lapsi rakastaa lahjojen antamista mulle ja aivan intona paketoi itse lahjat milloin mihinkin käärepaperiksi sopivaan). Lapsi on kohta 3-vuotias.

Vierailija

Juu. On kaunista muistaa KUMMILASTA, mutta mielestäni kummitädeille ja -sedille riittää kiitoskirje. Ei tarvitse mitään lahjoja ostella, tehdä mielummin.

Vierailija

siniset tiffany-enkelit. Eka jouluna taisi olla herkkukorit, mut aina annan jotain. Lapsi saa kummeilta muutenkin kaikkea kivaa, vaikka ei olisi merkkipäiväkään. Ja valokuvat pidän ajan tasalla myös.

Vierailija

toissa vuonna annettiin kauniissa peltipurkissa pipareita ja suklaanamuja. Viime vuonna lapset tekivät yhden isot sydänpiparit, jokaiselle kummille omansa. Niihin kirjoitettiin kummin nimi sokerikuorrutuksella ja laitettiin sellofaaniin. Pipareihin laitettiin myös ripustusnaru. Lapset viime jouluna 2v ja 3v 10kk, joten vähän tarvitsivat vanhempien apua, mutta hienoja tuli ;)

Vierailija

yleensä joulukortilla, valokuvilla ja jollakin pienellä itsetehdyllä jutulla. Surullista vain on, että suurin osa kummeista ei muista kummilasta mitenkään.

Vierailija

Olemme opettaneet, että aina kun joku lähettää jonkin lahjan tai muuta vastaavaa, soitetaan ja kiitetään. Hän on jo kaksivuotiaasta soittanut sukulaisille ja kiittänyt lahjoista.

Itseäni ärsyttää suunnattomasti, kun yksi kummitytöistäni ei kommentoi millään tavalla lähettämiäni lahjoja. Itse en kehtaa soittaa perään ja kysyä, onko lahja tullut perille. Sitten saa arpoa, että kai se nyt meni vai häviskö matkalla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat