Apua! Vauvakuume vaivaa ja ikää 37v!

Vierailija

Minulla on jo kaksi lasta lähes 5v ja 11v, mutta nyt on alkanut vauvakuume vallata mielen.

Olenko ihan hupsu, jos tällä iällä teen vielä lapsen? Miehen kyllä saisin helposti mukaan projektiin, koska hän on itsekkin vihjaillut jo asiasta.

Miten te muut iäkkäämmät vauvojen äidit olette jaksaneet?

Toisaalta tuntuisi ihanalta saada jäädä kotiin vauvan kanssa, kun nuorimmainenkin menee eskariin vuoden päästä. Sitten saisin olla kahdestaan vauvan kanssa päivät, kun lapset ovat koulussa/eskarissa. Miltä haaveeni kuulostaa?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Paras ystäväni sai äskettäin ensimmäisen lapsensa 40-vuotiaana ja hän on pärjännyt loistavasti! He jopa toivovat sisarusta vielä vauvalleen. Eikä minusta ystäväni tunnu yhtään vanhalta, päinvastoin on erittäin nuorekas ja pitää itsestään hyvää huolta.

Vierailija

Olen 47-vuotias viiden lapsen äiti. Nuorimmaisen sain 42-vuotiaana, toiseksi nuorimman 36-vuotiaana. Kuopuksen vauva-aika meni oikein hyvin, vaikka hän olikin koliikkivauva. Yösyötöistä suorastaan nautin. Tuntui, että se oli minun ja vauvan kahdenkeskistä aikaa, kun muut nukkuivat. Nyt tyttö on pirteä 5-vuotias, käy kerhossa, mutta on muuten kotihoidossa. Ulkoillaan paljon ja tehdään kaikkea kivaa yhdessä ja odotetaan aina päivällä koululaisia kotiin. Tuntuu, että mieskin on enemmän viettänyt aikaa tämän nuorimmaisen kanssa kuin muiden lasten kanssa.

Vierailija

Vauvakuumetta podin pari vuotta, mutta mies ei suostunut. Ei jaksa kuulemma hoitaa, kun kuitenkin vauvan jälkeen pakenisin taas töihin (no, vuoden päästä, ehkä).

Niinpä meidän lapsiluku taitaa jäädä tähän. Ehkä...

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Olen 47-vuotias viiden lapsen äiti. Nuorimmaisen sain 42-vuotiaana, toiseksi nuorimman 36-vuotiaana. Kuopuksen vauva-aika meni oikein hyvin, vaikka hän olikin koliikkivauva. Yösyötöistä suorastaan nautin. Tuntui, että se oli minun ja vauvan kahdenkeskistä aikaa, kun muut nukkuivat. Nyt tyttö on pirteä 5-vuotias, käy kerhossa, mutta on muuten kotihoidossa. Ulkoillaan paljon ja tehdään kaikkea kivaa yhdessä ja odotetaan aina päivällä koululaisia kotiin. Tuntuu, että mieskin on enemmän viettänyt aikaa tämän nuorimmaisen kanssa kuin muiden lasten kanssa.

Vierailija

Välillä minusta tuntuu, että olen ihan hullu kun pohdin vielä vauvan tekemistä tällä iällä, mutta onko sekään kivaa olla töissä eläkeikään asti ilman pitempiä lomia? Nythän minä saisin kaivattua taukoa työelämääni, jos tulisin vielä raskaaksi ja saisin vauvan.

Minun pitäisi käydä kierukan-vuositarkastuksessa lähiaikoina ja taidan otattaa koko värkin pois. Voihan sitä kondomia käyttää, jos tuntuu ettei ole vielä valmis projektiin.

t:ap

Vierailija

nyt ollaan yrittämässä toista. Täytän tässä kuussa 37...

Ihan hyvin olen jaksanut pienen kanssa, en usko, että olisin ollut jotenkin kauheasti energisempi aiemmin. Ja kauheasti aiemmin en olisi lasta halunnutkaan.

Tosin lääkärin apua tässä on tarvittu, sen tämä " korkea" ikä teettää.

Eli minusta et ole ollenkaan vanha, tosin itsestähän se on pitkälti kiinni!

Vierailija

Itse sain kuopukseni 38-vuotiaana ja ihanaa oli. Oli ennen sitä koko ajan sellainen olo, että joku vielä puuttuu ja kun pikku-nelonen syntyi, tuli sitten selvä tunne, että tässä ne meidän lapset sitten on.

Ihme ilmapiiri täällä; 37-vuotiasko jo vanha vauvantekopuuhiin? Kampaajakin kyseli minulta silloin, että miltä tuntuu tulla taas äidiksi kypsemmällä iällä. Höh, kypsemmällä iällä? Minusta olin nainen parhaassa iässä. Viis muiden mielipiteistä ja vauvaa tehtailemaan, jos siltä vielä tuntuu!

Vierailija

Oltiin juuri sellaisessa paikassa joka vilisi pikkulapsia ja se oli niin haikeaa ja toisaalta ne pienet näytti niin uskomattoman ihanilta. Mutta kannattaako aloittaa alusta taas vai onko se hullun hommaa antaa mielihaluille periksi? Kuka tietää?

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

kuulkaas mummoikäiset akat.. nyt moiset haihatukset pois... menkää vaikka vapaa ehtoistyöhön jossa teitä mummoja tarvitaan

No, jos on ekansa tehnyt alta parikymppisenä ja jälkikasvu tekee saman tempun. Eli nuorena äidiksi = nuorena mummoksi. Näin se vain menee.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat