Toisen lapsen imettäminen ei tunnu yhtä hyvältä kuin esikoisen

Vierailija

Mikähän mua vaivaa kun kuopuksen imettäminen ei tunnu oikein hyvältä. Esikoista imetin yli vuoden ikäiseksi, kaikki sujui hyvin ja pidin imettämisestä. Nyt taas imettämisestä ei tule hyvä olo, vaan huono. Tuntuu että lapsi imee minut kuiviin, joskus imettämisestä tulee oikeasti pahoinvoiva ja heikko olo. Ei siis ole kyse henkisestä pahoinvoinnista, vaan fyysistä tuntemuksista. Pään sisälläkään ei tunnu yhtä hyvältä kuin viimeksi, usein huomaan toivovani että lapsi olisi jo syönyt että pääsisin muuihin hommiin. Ehkä tässä onkin koko jutun ydin: esikoisen kanssa oli rauha imettää, nyt ei enää ole. Harmittaa vauvankin puolesta.

Kommentit (8)

Vierailija

jota jatkoin kyllä 13 kk ikään täysillä, koska olen niin tunnollinen. Tuntui ettei ehdi muuta kuin imettämään koko ajan, ja rinnat olivat suuret, pinkeät ja hellinä. Imettäessä omat paikat aina jostain paikkaa puutuivat ja siksi olo oli epämiellyttävä. Rakkaus lapseen oli kyllä valtavaa. Odotukset imetyksestä olivat etukäteen liian ruusunpunaiset, senhän piti olla helppo ja ihana tapa antaa lapselle sitä parasta mahdollista ravintoa.

Ajattelin jo, että tämän talvella syntyvän kakkosen kanssa selviäisin imetyksestä positiivisemmin ajatuksin, koska osaan asennoitua siihen paremmin. Saa nähdä, näyttää ihmisillä olevan toisenlaisia kokemuksia :(.

Vierailija

Johtuu ainakin kiireestä, imetyshetket eivät ole mitenkään rauhallisia, esikoistakin kun on saman aikaa vahdittava ja usein imetys katkaisee jonkun muun puuhan, ruoanlaiton tms.

Vierailija

mulla taas toisinpäin. Eka lapsen kanssa en jaksanut imettää kauaa. Mut seuraavia oon imettänyt ja jopa tykännyt siitä. Rentoudun siinä. ja saa juoksuttaa ukkoo;) kun itse ei voi " kun määhän oon just imettämässä" .:)

Vierailija

Vasta neljännen kanssa " opin" imettämään ! Kolmea ensimmäistä imetin korkeintaan kolme kuukautta, ja senkin ajan lisämaidon kanssa. Tuntui, ettei maito riitä - en luottanut itseeni. Neljäs on nyt 11-kuinen ja imetän edelleen. Ei ole tarvinnut korvikemaitoja taloon kannella. Ei ole tuttipulloakaan koskaan käyttänyt, vaan juo nyt vettä nokkamukista. Voi että olen nauttinut tästä vauvasta ja imettämisestä ! En millään raskisi lopettaa ! Pakko kai tehdä vielä viides muksu... :)

Vierailija

Esikoisen kanssa hain aina lasin vettä mukaan kun aloin imettämään, otin mukavan asennon ja rentouduin silittelemällä vauvaa. Nyt nykäisen tissin esiin ja tuuppaan sen vauvan suuhun, samalla kun esim. luen, piirrän tai jopa istun vessassa kakalla esikoisen kanssa. Vettä en muista koskaan ottaa mukaan, vauvaan en pysty yksinomaan keskittymään juuri koskaan. ja imettämiseen tulee usein jotain keskeytyksiä, kun joudun poukkoilemaan esikoisen perässä.

ap

Vierailija

Esikoinen sai rauhassa imeä aina niin pitkään kuin itse halusi... Kuopus-parka :( Vaikka eipä tuo nyt kauheasti näytä suuttuvan keskeytyksistä (taitaa olla jo niin tottunut rauhattomiin ruokailuhetkiin), toisin kuin esikoinen joka aikoinan aloitti aina aivan hirvittävän huudon, jos jostain syystä nänni irtosi kesken kaiken.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat