Synnytyskö lähestymässä...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei!

Kuinkahan pitkään voi jatkua tällaiset oireet ennen synnytystä... Olen nukkunut pari viikkoa öisin jo tosi katkonaisesti. Heräilen vessaaan vähintään kolme kertaa yössä ja siihen lisäksi olen heräillyt mahan kovettumisiin ja jomotuksiin kohdunsuulla. Eilen päivällä alkoivat sitten kipeät, mutta sellaiset supistukset joiden kanssa vielä pärjää. Niitä tulee välillä harvakseltaan ja välillä saattaa tulla tunninkin ajan säännöllisesti, mutta sitten lopahtaa. Kohdunsuuta särkee tosi ikävästi ja vauva painattaa alas. Tänään on mahakin ollut aivan sekaisin ja olo välillä oksettava. Limatulppaa ei näy, eikä lapsivettäkään ole vielä lorahdellut. Nyt siis rv 37+4.

Minulla on kaksi synnytystä takana ensimmäinen synnytys käynnistyi vesien menolla rv 38+1. Sitä ennen ei kipeitä supistuksia ollut.

Toinen synnytys käynnistyi rv 37+3 supistuksilla, mutta limatulppaa oli irronnut jo edellisestä illasta. Aijemmat synnytykset ovat siis käynnistyneet selkeästi. Nämä ovat olleet molemmat tyttöjä. Nyt alkaa tulla entistä vahvempi poikaolo, kun tämä ei meinaa lähteä syntymään kunnolla. Rasittavaa ja väsyttävää. Saa nähdä kuinka pitkään jaksan vain odottaa ennen kuin lähden synnärille tarkistuttamaan tilanteen.

Kokemuksia kaipailen.

t.annikki83 ja rv 37+4 (toivottavasti ei näiden oireiden kanssa enää kovin pitkään:/)

Kommentit (10)

Vierailija

edelliset synnytykset ekasta oli kanssa supistuksia jonkun päivän mutta ei näin montaa ja muistan että hiuksia värjäilin kun kaveri gtuli lapsensa kanssa kylään ja yhtäkkiä supistukset paheni,en silloinkaaan ollut lähössä sairaalaan kun tosissaan olin jos kipuihin tottunut mutta kaveri sitten halusi välttämättä viedä ja sinnehän me sitten jäätiin...kaislta illalla menin sairaalaan ja poika synty 4.54 ja tytön kohalla kanssa oli supistellut jokusen päivän mutta yöllä pahenivat ja heräsin aamulla viideltä supistuksiin ja lähin lenkille ja sitten nukahin kun lopahtivat...yhentoista maissa aamupäivällä sitten heräsin supistuksiin ja maha oli ihan sekaisin,poika hoitoon ja sairaalaan ja tyttö syntyi 18.36!kummastakin kalvot puhkaistu!rupee kyllä tosissaan ressamaan tää olo kun niin kipeät paikat että ei oikein liikkumaankaan pääse...keski-suomen keskussairaalaan menen sitten taasen synnyttämään kun sen aika on...toisottavasti aikas pian!!!

Vierailija

Mielenkiinnolla kyselen, oliko oyssissa kuuma? Etkös sä siellä synnyttänyt..

Itse olen menossa myös sinne synnyttämään ja kauhulla ajattelen, että kuinkas kuuma siellä nyt on... Viimeksi synnytin tammikuussa ja silti hikiä puski kokoajan ja yöt olivat tosi huonoja kuumuuden takia. Tokihan vauvojen on tärkeä pysyä lämpimänä. Kotona olen vain tottunut viileämpään makuuhuoneessa.. Varmastihan siihen omaan olooni vaikuttaa hormonit...

Vierailija

ei nyt varsinaisesti liity asiaan mutta minullakin kolmas synnytys 4.5 vuotta sitten eroaa täysin sitä aiemmista. Ei meinannut lähteä käyntiin millään junnasi olemattomilla supistuksilla. Lopulta päädyttiin kalvojen puhkaisuun ja koitokselle tuli mittaa 13h. Aiemmat synnytykset 9h ja 4h. Kolmas lapseni syntyi rv 41 tasan. Liekkö todella jotain kolmansien synnytysten omituisuuksia :o) Neljäs lapseni tulikin sitten vauhdilla eikä tarvinnut miettiä joko nyt vaiko eikö,synnytys kesti 2,5h :o)

Voimia viimeisille viikoille molemmille!

Niiloakseli rv 8+5

Vierailija

Minulla aijemmat synnytykset kestäneet 8h10min ja toinen 5h. Toivottavasti tämä kolmas synnytys ei sentään kovin paljon nuita kauemmin kestä, ku itse synnytyksen käynnistyminenkin on jo niin puuduttavaa.

Vierailija

Pakko vielä tulla hehkuttamaan, että ehkä tämä tästä SITTENKIN käynnistyy kunnolla. Nyt alkoi irtoamaan limatulppaa. Aijemmissa synnytyksissä limatulppa on irronnut edellisenä päivänä vauvan syntymästä. Saa nähdä miten tässä raskaudessa, mutta positiivista on kuitenkin se, että jotain ne supistukset ja jomottelut ovat saaneet aikaan.

Hurja, ku alkoi toisaalta jännittämäänkin;)!

Vierailija

Ei sitten mennytkään enää kauaa, kun tyttö syntyi. Tyttäremme syntyi siis 5.8 klo 02.31. Lapsivedet lähtivät puoli kahdentoista aikaan ja puolen tunnin päästä siitä alkoivat säännölliset supistukset. Synnytyksen kestoksi tuli 2,5h.

Jotain ne aijemmatkin supistukset ja jomottelut olivat aikaan saaneet, kun olin jo 5cm auki ennen niitä varsinaisen synnytyksen supistuksia. Tsemppiä siis ja jaksamisia supistelujen kans painiville. Eteenpäin ne synnytystä vievät!:)

t.onnellinen pikkutytön äiti annikki83

Vierailija

Mukava, että löytyi joku kohtalotoveri vaikkei tällaista kyllä kenellekkään toivoisi. Meillä näköjään aikalailla edellisetkin lapset syntyneet samoilla viikoilla ja nytkin laskettuaika samana päivänä:). Miten sinulla käynnistyi ne aijemmat synnytykset? Oliko selkeämpää ja nopeampaa toimintaa? Onkohan tämä jotain kolmansien synnytyksien oikkuja:/?! Saanko kysyä minne päin olet menossa synnyttämään? Itse olen menossa Oyssiin.

Ei kait tässä auta muuta toivoa kuin että tämä touhu lähtisi jotenkin etenemään. Oishan se niin ihana saada jo pienokainen syliin.

Voimia sinulle ja onnea synnytykseen! Toivotaan ettei tarvis enää kovin montaa päivää kärvistellä.

t.annikki83 ja rv37+4

Vierailija

täällä vähän samanlainen tilanne...supistellut on tosi kipeästi jo useita päiviä,yöt nukkunu huonosti,limatulppa tuli viikko sitten,sairaalassa pari pv sitten ja paikat pehmeät ja sormelle auki!aikaisemmat syntyneet 37+2 ja 38+1 mutta eihän tästä tiedä..ei vaan jaksaisi tällaista kovinkaan kauan että vielä synnyttääkkin jaksaisi!jaksamisia!!!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat