Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä saan kohta hepulin yhden ystäväni kanssa, joka vastailee puheluihin ja tekstareihin ihan miten sattuu.

Vierailija

Kaikki tapahtuu AINA hänen pillinsä mukaan ja niin kuin hänelle sopii. Hän on lähettänyt kesän aikana useita viestejä, joissa on jokin kysymys. Minä tietenkin vastaan ja olen jotain kysynyt kuulumisista tai vastaavaa - Ei koskaan vastausta. Eilen yritin sitten soittaa hänelle, ei vastannut. Lähetti myöhemmin viestin, että on kaupungilla, eikä pysty puhumaan. Okei, mutta olisi ollut ihan kohteliasta soittaa takaisin, kun kerkeää.

Lähetin viime viikolla hänelle viestin, että lähtisivätkö ensi viikolle yhdelle retkellä, josta ystävä on pitkään puhunut. Ei mitään vastausta. Nyt jos sovin sille päivälle jotain ja rouvalle sattuukin sopimaan, saan kuulla siitä kuukausia, kun ensin pyydetään ja sitten ei lähdetäkään.

Viime kesänä sovittiin, että mennään tietyllä viikolla lasten kanssa rannalle. Emme sopineet päivää, vaan mahdollisia päiviä oli useita. Kun ystävästä ei tavalliseen tapaan kuulunut mitään, lähdimme mökille. Vielä keväälläkin kuulin tästä, kun häivyttiin maisemista noin vain.

Jos en vastaa hänen viesteihinsä tai puheluihin, tulee heti ikävää vittuilua.

Plääh, kun mua ottaa aivoon! Huh kun helpotti, kun sain purkautua.

Kommentit (10)

Vierailija

Olen monesti hänelle sanonut jostain asiasta, mutta hän on loistava kääntämään asiat niin, että minä se hölmö olen.

Meillä on yksi yhteinen entinen " ystävä" , joka teki ikäviä temppuja. Tämä ystäväni vitsailee tietyissä tilanteissa tyyliin: " Meinasit sitten tehdä Terhit" . Vitsi, vitsi, mutta huomaan, että hän ei ole ymmärtänyt oikeasti, että minä pyrin aina joka tilanteessa ottamaan toiset huomioon, enkä tee toisille ohareita tmv.

Ottaa pattiin!

ap

Vierailija

Olisiko paremminkin hyvän päivän tuttu? Toivottavasti sulta löytyy myös OIKEITA ystäviä. Ehkä voisit jättää yhteydenpidon tuollaiseen kaveriin myös vähemmälle. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan: älä vastaa heti viesteihin.

Vierailija

Mutta siinä asiassa olen kuten ystäväsi, että en yleensä koskaan soita tai vastaa puheluihin! Enkä ainakaan soita takaisin, vaikka näenkin jonkun soittaneen. Minulla on vastaaja, ja oletan todellakin, että siihen jätetään viesti, kuten itsekin teen, jos harvoin jotain asiaa soitan.

Muuten olen sosiaalinen ja puhelias ihminen, mutten puhelimessa välitä puhua. Hyvin kirjoitetuilla tekstareilla saa asiat sovittua täsmällisesti, ja niillä minut saa aina kiinni.

Mutta tosiaan tuo, jos ystäväsi ei pidä lupauksiaan, eikä vastaa tekstareihinkaan, on kyllä ikävää... Osaisitko ystävällisesti kertoa hänelle, miltä se sinusta tuntuu?

Vierailija

mitä tekisin vastaavassa tilanteessa, mutta ainakin pitäisin ehdottomasti kiinni kaikista omista suunnitelmistani, enkä vaivautuisi miettimään, mitä se ystävä siitä tuumaa. Ja jos ei kysymykseen tule vastausta nopeasti, suunnitelmat sitten sen mukaan.

Vierailija

Olen yrittänyt joskus hänen kanssaan asiasta puhua, mutta hän ei ymmärrä ja kääntää asian niin, että olen niin nuori ja herkkänahkainen. Tämä ystäväni on minua kymmenen vuotta vanhempi, mutta meidän perhetilanne on samanlainen.

ap

Vierailija

Olemme kuitenkin samalla työpaikalla ja meillä on sama työmatka, joten olen väkisinkin hänen kanssaan tekemisissä. Mun pitäis vaihtaa duunipaikkaa, jotta pystyisin hiipimään pois tästä ystävyyssuhteesta.

ap

Uusimmat

Suosituimmat