Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olipa tympeä virkailija työkkärissä.

Vierailija

.

Kommentit (6)

Vierailija

Ihmetteli, miksei työnantaja valinnut minua yhteen työhön. Kerroin sitten, että kävin kyllä haastattelussa, mutta kun kyselivät pitempiaikaisia suunnitelmia työsaralla, kerroin rehellisesti, että olen jo hakenut opiskelemaan ja jos en sinne pääse, haen uudestaan ensi vuonna.

Oli sitä mieltä, ettei mun olis pitänyt kertoa.

Oispa ollut sitten kiva yllätys työnantajalle, että uusi työntekijä onkin vain 2kk töissä ja taas joutuu uutta etsimään.

Miten itse olisitte toimineet?

Vierailija

Hirveä syyllistys ja turhantärkeys ja pätemisentarve, eikä selvästi aavistustakaan mistään muusta kuin joistain turhista kursseista ja tilapäisistä "roskahommista".

Itse lohduttauduin sillä, että itselle työkkäri on onneksi vaan tilapäinen pakko, joka jäisi pian menneisyyteen ja vaihtuisi mukavampaan puuhaan. Työkkäri-täti sen sijaan joutuu tulemaan sinne päivästä toiseen, vuosikausia, sitä samaa tekemään, niitä samoja lomakkeita syynäämään ja masentuneita työttömiä kiusaamaan. Kai siinä jokainen kieroutuu?

Vierailija

Jos työkkäri osoittaa jonkin paikan. Niin työtön ei saa haastattelussa tahallisesti sanoa mitään mikä vaikeuttaisi paikan saantia tai jotain sinne päin.

Tosin tottakai se on sanottava jos on opiskelmaan hakenut, mutta ilmeisesti sitä et työkkärin sääntöjen mukaan olisi saanut sanoa, että jos et pääsee opiskelemaan, niin haet ensi vuonna uudestaan.

Virkailija vain hoisi työnsä niinkuin häntä on määrätty toimimaan.

Uusimmat

Suosituimmat