Ateistien lapset jää paljosta paitsi mm:koulussa ja päiväkodissa

Vierailija

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

vaan ovat osallistuneet srk:n tilaisuuteen ja käyneet kirkossa, koska muita uskonnottomia ei kuulemma päiväkodissa ole (en kyllä ihan usko?). Uskonasiat eivät ole millään lailla kiinnostaneet heitä, ja kouluun menevä poika kommentoi kirkkoa viimeksi, että tylsää oli eikä tykkää käydä siellä. (Ihan neutraalisti olen aina kysynyt että millaista oli kirkossa jne. en ole sanonut mitään sitä vastaan). Nyt poika pääsee sitten ET-ryhmään koulussa, tuskin kaipaa uskontoa. 4v pikkusisko jää vielä päiväkotiin saamaan sitä " uskonnollista yleissivistystä" josta on 2 vuoden aikana oppinut noin yhden kynttilälaulun verran.

Vierailija

vainaja on ne halunnut tai vaikka pitää tuhkat omaisilla. Meillä vietetään joulua ja pääsiäistä. Pääsiäisenä koti koristellaan tipuilla (liittyykö ne muuten uskontoon), rairuoholla ja keväisillä koristeilla ja tietty syödään paljon suklaamunia ja mämmiä (miten ne liittyvät uskontoon?). Jouluna koristellaan koti myöskin joutunnelmaan (meillä on muuten se naapuruston koristeluin koti), annetaan toisillemme lahjoja (osa tehty itse), kuunellaan joululauluja ja katsellaan jouluaiheisia elokuvia (plus luetaan jouluaiheisia lastenkirjoja, niitä meillä on noin 50 erilaista, eivätkä ne ole uskonnollisia), syödään jouluherkkuja jne.

Mielestäni nykypäivän joulut ja pääsiäiset ovat kaupallistuneet ja niissä on uskonnollinen sanoma jäänyt taka-alalle.

Eivät lapset ole koskaan kaivanneet uskontoa.

Vierailija:

Lainaus:

Aina joulussakin on uskonnollisuutta kouluissa ja päiväkodeissa- entäs sit ristiäiset,hautajaiset ym?

Vierailija

ja lapset osallistuvat päiväkodin ja koulun juttuihin ihan normaalisti. Emme vain kuulu kirkkoon, se ei tee meistä ateisteja eikä välttämättä uskottomiakaan...

Vierailija

Mun parhaat koulumuistot ovat ET-tunneilla. Oli pieni ja kiva ryhmä jossa jokainen sai suunvuoron. Jo pienestä pitäen oli kivat tunnit ja oikeasti saatiin pohtia asioita eikä vaan tankata ulkolukua niinkuin monella muulla tunnilla. Joulu- ja kevätkirkon aikana ET-oppilaat pitivät nyyttäreitä, mikä herätti kateutta muissa oppilaissa.

Koulun joulujuhlat taas olivat kaikille yhteisiä, joten niihin lapset kyllä osallistuivat. Ja joskus yläluokilla kun kävin uteliaisuuttani kirkkomenoissa koulun kanssa (katos, niihinkin pääsee jos haluaa), niin kyllä huomasi miksi muut ei koskaan mielellään menneet kirkkoon.

Jos oma lapseni välttämättä haluaisi, niin voisi mennä kyllä jumalanpalveluksiin, annan itse valita.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat