Teinien vanhemmat! Miten pysytte ajan tasalla lastenne tekemisistä?

Vierailija

Keskustelin tuossa jonkin aika sitten erään teinitytön kanssa ja hänen kaveripiirissään on muutamia vanhempia jotka lukevat lastensa päiväkirjoja, tekstareita ja seuraavat nettikeskusteluja. Onko tällainen kyttääminen tavallistakin? Eikö kirjesalaisuus periaatteessa suojaa alaikäisenkin viestintää?

Omat lapseni ovat vielä niin pieniä että en osaa oikein ajatella kuinka järeitä konsteja teinien kanssa tarvitaan, siksi haluaisin kuulla vähän mielipiteitä. Omasta puolesta voisin sanoa, että jos epäilisin lapseni hautovan itsemurhaa, käyttävän huumeita tai harrastavan jotain muuta rikollista toimintaa olisin itsekin valmis urkkimaan.

Kommentit (10)

Vierailija

ja joskus ilman yöpymisiäkin tarkistetaan vähän vaivihkaa taustalta että puheet pitää suunnilleen kutinsa. Muuten kuyllä luotetaan aika hyvin molemmin puolin. Kohtahan tuo on siivilleen nousemassa, ei tässä enää ihmeitä voi alkaa muuttamaan.

Puhumattomuus meillä on jonkinlainen ongelma, kyllä joo.

Vierailija

ajattelen, että heillä on jonkinlainen yksityisyys, joka kuuluu vain heille ja kavereille, eivätkä halua kaikkea edes vanhempiensa kanssa jakaa. Tosin olen kyllä aika hyvin perillä teinieni tekemisistä, kun viettävät kavereiden kanssa aikaa meillä aika paljon, ja tunnen kaikkien kavereiden vanhemmatkin.

Vierailija

Tuohan se taitaa olla paras konsti että luo lapseensa niin avoimen ja läheisen suhteen että voi luottaa lapsen kertovan niin hyvät kuin huonotkin asiat. Kotiintuloajat ja tieto siitä missä lapsi milloinkin viilettää estää varmasti monta ongelmaa.

Vierailija

Ei tosin salaa. Itse en niin tee koskaan. Muutama ikävä asia on tutkimalla paljastunut.

Kotiintuloajoista olen erittäin tarkka ja ne ovat tiukat. Pahin teinihelvetti on kuitenkin vielä edessä (ei pelota).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat