Oikein pahaa teki tänään rannalla:

Vierailija

noin 10-vuotiailla lapsilla oli jo hirveät mahamakkarat. Lihapiirakkaa vain vedettiin sitten tukevan äidin kanssa viltillä. Vähän käytiin varpaita kastelemassa vedessä, muuten ei liikuttu yhtään. Onneksi eräs perhe oli tajunnut lapsen hoikkuuden merkityksen: isä pelasi pallopeliä hoikan ja rimppakinttuisen pojan kanssa. Kyllä tuon ikäisten lasten kuuluu olla laihoja rimppakinttuja!

Kommentit (15)

Vierailija

Minusta on kumma, että TOISIIN ihmisiin kiinnitetään huomiota noin paljon ja tuollaisen syyn takia :(. Kyttäilkää vain niitä omia tekemisiänne ja ulkonäköä. Jossain henkisellä puolella täytyy olla sellaisessa ihmisessä vikaa, joka voi pahoin tuollaisesta. Siis toisten ihmisten elämästä ja ulkonäöstä.

Ja joo, en ole lihava, eikä mulla lapset ole lihavia. Ja saatan joskus katsoa jotain, että onpas iso, mutta se siitä... En minä sellaisia jää miettimään ja en ainakaan tule tännä typeryyksiä kirjoittelemaan. Maailmassa on niin paljon pahempaakin.

Vierailija

ja sanoa, että av-mammat oli sitä mieltä, että on sun vikas, että mä olen läski! siis sehän ei vaikuta pätkääkään mitä suuhuni laitan, vaan äiti pilas mun elämän ku anto lapsena syödä...

miettikää nyt oikeasti hetki ennen ku alatte arvostella toisten lihavia lapsia. kai ap menit vielä kysymään että onkos teillä joku sairaus vai miksi olette noin säälittäviä?

Vierailija

No joka tapauksessa, se jossain lehdessä sanoi, että rinnastaa lapsen pahoinpitelyyn sen, että antaa vanhempi lapsen lihoa. Ymmärsin sen niin, että on vanhempien vastuulla, mitä lapselle syötetään. Tavallisella kotiruualla ilman jokapäiväisiä herkkuja on aika vaikee kenekään lihoa, varsinkin jos on kasvava, liikkuva lapsi.

Vierailija

mutta en arvostele ihmisiä heidän ulkomuotonsa perusteella niinkuin täällä niin moni. mulle ei kuulu, eikä mua kiinnosta, mitä toiset vetää rannalla eväikseen. ja jos jollain on aikaa tollaista vahtia, on omassa elämässä ja arvoissa ihan 100% varmuudella jotain pielessä!

Vierailija

kun vierailtiin muutamassa huvittelupaikassa nyt kesällä.

Paljon oli perheitä, joilla lapset sekä aikuiset oli reilusti ylipainoisia.

Normaalivartaloisia naisiakin oli vain puolet tai jopa vähemmän näissä paikoissa, jossa asiaa seurailin.

Surullista!

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Ja liikunta se vasta tärkeää lapselle onkin. Ettei tulisi vanhempana osteoporoosia ja oppisi liikunnan tärkeyden jo lapsena.

Vierailija

Yhdelläkin alle 10-vuotiaalla pojalla oli ihan kamalat raskausarvet vatsassa! Se on NIIN väärin lasta kohtaan lihottaa tämä syöttöporsaan kokoiseksi.

Juu juu, joillain voi olla sairauskin taustalla, mutta ei niillä kaikilla tosiaankaan. Eväinä oli sitten limpparia ja sipsejä, jne. Muutama niistä sentään ui jonkin verran, se on hyvä juttu.

Vierailija

Olen nähnyt oikein lihavan lapsen, ja hoikat vanhemmat.

Kultamussua syötetään kuin syöttöporsasta..

Ei se aina niin mene että lihavilla vanhemmilla on lihavat lapset.

Minä olen ylipainoinen ja minulla on hoikat lapset.

Meillä syödään tavallista kotiruokaa, välillä herkkuja ja roskaruokaakin.

Ylipainoni olen kerännyt aikuisiällä ja lapsilta syön salaa.

Meillä muksut liikkuvat aktiivisesti kavereitten kanssa ja harrastuksissa.

Vierailija

Olemme molemmat mieheni kanssa ylipainoisia, syynä hyvin pitkälti huonot ruokailutottumukset jo lapsesta saakka, mutta tottakai yhtälailla omat valinnat. Olen kuitenkin pitänyt alusta asti huolen siitä, että lapsemme syövät terveellistä ja monipuolista ruokaa ja välttyvät ylipainolta. Lapset ovat nyt iältään 8v ja 5v, ja ovat olleet hoikkia sekä normaalipainoisia vauvasta saakka. Kannustamme heitä liikkumaan ja pidämme erityisen tärkeänä sitä, että molemmilla on liikuntaharrastuksia.

Nyt meillä on takana jo vuoden pituinen laihdutusprojekti, jonka aikana on molemmilta pudonnut yli 20kg. Tämän aikana olemme löytäneet yhteisen koko perheen harrastuksen, uimisen, jota harrastamme 3-5 kertaa viikossa ja kaikki voimme paremmin. Lapsillemme olemme selittäneet, miksi liikunta ja oikea ruokavalio ovat tärkeitä. Miksi haluamme, että he välttyvät siltä, mitä me molemmat olemme kokeneet ylipainomme vuoksi. Ja ennenkaikkea välttyä tekemästä samoja virheitä, mitä omat vanhempamme ovat tehneet.

Henkilökohtaisesti en voi käsittää ylipainoisia vanhempia, jotka tietoisesti siirtävät huonot ruokailutottumuksensa lapsilleen, vaikka tietävät, mitä ylipainoisuus ihmiselle aiheuttaa.

Vierailija

ei ole sullakaan tainu kovin kiirettä siellä rannalla pitää kun olet toisten eväätkin kerinny kytätä. mä en yhtään sääli kuvailemaas perhettä vaan sua ja sun perhettäs.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

ei ole sullakaan tainu kovin kiirettä siellä rannalla pitää kun olet toisten eväätkin kerinny kytätä. mä en yhtään sääli kuvailemaas perhettä vaan sua ja sun perhettäs.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Kenellä sitä nyt rannalla kiire olisi? Ja tämä tapaus oli meidän edessämme, joten pakostikin näki.

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat