Onko lapsesi synttäreillä on leivottu tai askarreltu? Anna hyviä vinkkejä!

Vierailija

Tai kerro muuten vaan oliko hyvä idea. Mikä toimi ja mikä ei? Oliko kavereista kiva juttu?

Meillä on lähiaikoina tulossa tytön 6v synttärit. Veljen lisäksi haluaa kutsua muutaman muunkin pojan sekä tietysti tyttöjä. Olen päässäni pyöritellyt eri ideoita ja keskustellut myös sankarin kanssa ja hän ihastui ajatukseen, että juhlissa leivottaisi tai askarreltaisi jotakin mitä voisi vieraat viedä sitten kotiin. päällimmäisenä mietityttää että malttaako ja kiinnostaako lapsia yleensä juhlissa tuommoinen. Kun vieraana on sekä tyttöjä ja poikia ni mikä olisi semmoinen juttu että molempia kiinnostaisi. Helpompi on varmaan järjestää ongintaa tai aarteenetsintää, mutta niitä on jo onnistuneesti kokeiltu aikaisemmilla synttäreillä ja nyt haluaisin kehittää jotain muuta. Yhdet synttärit on myös viety läpi ilman sen erikoisempaa ohjelmaa kuin herkkujen tarjoilu ja silloin oli meno tosi levotonta. Siitä viisastuneena olen pyrkinyt jotain " katkaisu" ohjelmaa keksimään.

Kommentit (7)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Meidän 7v tytön synttäreillä leivottiin pitsaa. Olin tehnyt taikinan valmiiksi. Täyteaineet oli valmiina eri kupeissa. Jokainen lapsi sai " kaulita" oman pitsan ja laittaa täytteet. Lapset oli tosi innoissaan asiasta ja söivät hyvällä ruokahalulla.

Välillä lapset oli leikkimässä ja sitten oli vuorossa jäätelöbaari. Lapset sai tehdä itse jäätelöpalloja, laittaa kermavaahtoa ja erilaisia kastikkeita, karkkeja yms. annoksiinsa. Myös tämä oli menestys.

Aikaisemapa vuonna kaikki lapset askartelivat naamarit. Siinä oli kyllä aikamoinen homma. Aikuisia oli 2 auttamassa. Naamarit oli kivoja, mutta aikuisten apua tarvittiin aika paljon.

Vierailija

mutta tuttava leipoi pullaa lasten kanssa.

Lapset olivat olleet innoissaan: saivat muotoilla millaisen halusivat ja sitten toivat pullan kotiin. Koristeena oli rusinoita ja raesokeria.

Tuttuvani tietysti teki taikinan just ennen juhlia ja paistoi pullat lasten leivottua.

Mielestäni oli mukava idea ja ehkä käytän sitä joskus.

Vierailija

Meidän 7v tytön synttäreillä leivottiin pitsaa. Olin tehnyt taikinan valmiiksi. Täyteaineet oli valmiina eri kupeissa. Jokainen lapsi sai " kaulita" oman pitsan ja laittaa täytteet. Lapset oli tosi innoissaan asiasta ja söivät hyvällä ruokahalulla.

Välillä lapset oli leikkimässä ja sitten oli vuorossa jäätelöbaari. Lapset sai tehdä itse jäätelöpalloja, laittaa kermavaahtoa ja erilaisia kastikkeita, karkkeja yms. annoksiinsa. Myös tämä oli menestys.

Aikaisemapa vuonna kaikki lapset askartelivat naamarit. Siinä oli kyllä aikamoinen homma. Aikuisia oli 2 auttamassa. Naamarit oli kivoja, mutta aikuisten apua tarvittiin aika paljon.

Vierailija

se oli varsinainen hitti kun jokainen sai valita omanlaisensa, värit jne.

Lelukaupoissa myydään semmoista settiä jolla niitä tatskoja tehdään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat