G: Paljon sait viikkorahaa kun olit 16v?

Vierailija

Ja mitä jouduit tekemään sen eteen?

Itse sain 100mk ja kävin vielä töissä viikonloppuisin.

Siivosin himan, kokkasin viikonloppuna koko perheelle, katsoin äidin deekuiluja se oli siitä kai korvaus.

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Rahasta ei tosiaan ollut puutetta, mutta silti vanhempani valitsivat pihin kasvatustavan. En edes saanut opintotukea kotoa muutettuani 18v, koska vanhempani tienasivat reippaasti liikaa.

Vierailija

En olisi muuten selvinnyt, mutta olihan mulla ollut kesätyö. Kun lapsilisä loppui, en saanut vanhemmiltani enää mitään, itse tienasin rahat oppikirjoihin ja autokouluunkin, vaatteisiin, matkoihin ja muihin menoihin myös..

Olen vasta ihan viime vuosina ymmärtänyt, miten outoa se oli. mä oon nyt vähän yli 30 v.

Vierailija

Sain itselleni lapsilisäni (muistaakseni tasan 500 mk) ja kävin lisäksi iltatöissä. Kaikki paloi vaatteisiin, matkoihin ja huvitteluun, ikinä en saanut mitään säästöön. Sittemmin olen järkevöitynyt kyllä. Normaaleja kotitöitä tein, mutta eivät ne mitenkään rahan saamisen ehto olleet.

Vierailija

Sain rahaa vaatteisiin ym. tarvittaessa.

Siivousta ja sisarusten vahtimista edellyettiin ihan muutenkin.

Töihin menin vasta aikuisiässä.

Vierailija

Tein viikonloput ja lomat töitä, sain noin 2500mk/kk palkkaa. Lisäksi minulla oli tuohon aikaan jo palkallinen kesälomakin =) Kannatti aloittaa työnteko nuorena. Sain maksettua itse ajokorttini.

Vierailija

Tuon ikäisenä oli kesätöissä ja niitä sitten säästelin/tuhlailin pitkin vuotta. Silloin tällöin sain shoppailu-/karkkirahaa 10mk ja se oli iso raha. Tuon 10mk sain ehkä 2kk välein...

Vierailija

+ lisäksi rahaa silloin tällöin tarvittavaan, esim. vaatteisiin.

Juhlimiseen, eli tupakkaan ja kaljaanhan nuo rahat pääasiassa meni...!

Eipä uskoisi, että vastuullinen, järkevä ja säästäväinen ihminen minusta sitten kasvoi :)

Vierailija

Velvollisuuksiani oli apk:n täyttö ja tyhjennys, lasten wc:n siivous, oman huoneen siistinä pitäminen, kissojen hoito, iltaisin vanhempieni autokorjaamon lattianlakaisu ja työkalujen paikalleenlaitto, ruuanlaitto pari kertaa viikossa, puidenhaku saunaan ja leivinuunia varten, pyykkien kuivamaan laittaminen ja sieltä poishaku, toisinaan koko huushollin (200 neliötä) imurointi. Kävin myös iltatöissä pari kertaa viikossa.

Isä teki kolmea työtä, äiti vuorotöissä, pikkuveli ala-asteella tuossa vaiheessa. Kävin vieraskielistä lukiota.

Koen, että kasvatukseni oli oikein onnistunut, osaan tehdä vaikka mitä juttuja, mitä monet muut eivät vielä aikuisinakaan hallitse.

Vierailija

asuin eri paikkakunnalla kuin vanhempani ja olin lukiossa. Vanhempani maksoivat kuluni (asumisen, ruuan, matkat jne.). Lisäksi sain rahat vaatteisiin, koulukirjoihin ja kaikkiin muihin menoihin, jotka olivat elämisen kannalta välttämättömiä.

Lomilla tein töitä isäni yrityksessä ja tienasin siten käyttörahani.

Ei siinä yllättäen puhuttu mitään mistään erityisistä viikkorahoista, kun maksoivat muutenkin lähes kaiken.

Vierailija

Ja tein tosi paljon kotitöitä, koska isä oli yh ja sovinisti.

Sittemmin sain äitipuolen ja lisää veljiä, mutta voin sanoa että uusioveljet makas perseellään ja mä tiskasin, tein ruokaa, lämmitin saunaa jne jne ja mun veli joutui myös ajamaan nurmikoita.

Ihme että lähdin kun tilaisuus tuli.

vm -69

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat