Alkuraskaus ja alavatsan polte, miksi? ja

Vierailija

onko syytä huoleen?

Viides raskausviikko menossa ja aina 3-4 pv:n välein on kipupäiviä, jollin alavatsa särkee ihan kunoolla. Välillä särky on selvästi kuukautiskipumaista, välillä kuten tänään alavatsa on kuin tulessa, sitä polttaa. Välissä on aina kivuttomia päiviä, mutta kipupäivinä särkyä on aamusta iltaan.

Onko mielestänne normaalia vai pitäisikö mennä lääkäriin?

Kommentit (8)

Vierailija

"kuukautiskipua". Neuvolastakaan eivät osanneet sanoa, mistä johtuu ja täälläkin palstalla minulle sanottiin, ettei ole normaalia. Välissä oli siis kuten ap:llakin kivuttomia päiviä, välillä jomotteli vähän ja toisinaan ihan todella kunnolla ja olin ihan varma, että nuyt kuukautiset alkaa. Mutta eivätpä vaan alkaneet ja nuo menkkakiputuntemukset väheni hiljalleen, vko 12 jälkeen ei ole enää ollut lainkaan.

Ja vatsa oli muuten todella turvoksissa, muistan, että ainatilaisuuden tullen aukaisin farkkujen napin :)

Eli minun kokemukseni mukaan kuuluu alkuraskauteen, vaikka ei kai kovin yleistä ole. En tiedä, mistä johtuu. Kohdun kasvukivuiksi sanottiin, mutta luulisi, että niitä sitten oli nyt tässäkin vaiheessa, kun vatsa oikeasti kasvaa hurjaa hurjaa vauhtia.

Vierailija

En ole pitkään aikaan käynyt täällä palstalla, mutta joku oli nostanut aloitukseni, huomasin päivämäärästä, että oli oma aloitukseni.

Heh heh hee, ei siis ole liiemmälti kohtalotovereita :)

Kylläpä naurattaa...

Vierailija

kivut loppui ennen rv 12 ja sitten raskaus olikin mukavaa ja täysin oireeton rv 24 asti, jolloin alkoi kammottava närästys. Oon oppinut jotenkin sen kanssa elämään, syömisellä voi vaikuttaa aika paljon. Mutta vauva tuntuu voivan hyvin :)

Vierailija

Moi!

Mulla on aika samanlaiset oireet, 5. viikko lopuillaan ja alavatsa on myös aivan turvoksissa tuosta tosi alhaalta, melkein nivusista. Turvotusta enemmän oikealla kuin vasemmalla puolen. Vihloo ja polttelee. Näyttää kuin ihon alla olisi nestettä. Miten sulla on edennyt?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat