Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuli kaverin kanssa inttoa..

Vierailija

Jos autossa on 5 vaihdetta, niin milloin vitonen vaihdetaan? Minä sanoin että kun vauhti on 100 km/h ja kaveri väittää 80km/h. Kumpi meistä on oikeessa vai ollaanko väärässä molemmat?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Meillä alkaa jo 80km/h pitää sen verran meteliä että vaihdettava vitoselle. Mutta et sä ap pelkästään väärässä ole, riippuu autosta kumpi on sopiva vauhti.

Vierailija

50 jälkeen vitoselle. Ja risteystä lähestyttäessä alotetaan pienentää vaihdetta todella aikaisin moottorijarrutuksella, että risteykseen rullataan tosi hitaasti. Jarrun käyttöä kun tulis välttää... Itse en kyllä malta olla jarrua käyttämättä.

Se on sitä taloudellista ajoa...

Vierailija

Ajelen kyllä 6-vaihteisella dieselillä joka jaksaa vetää vitosella tuota nopeutta oikein virkeesti.

Isoimmalle vaihteelle pitää tosiaan vaihtaa mahdollisimman aikaisin kunhan moottori jaksaa vaan vetää. 80 on kuitenkin jo ihan maantieajovauhti.

Vierailija

Mulle opetettiin taloudellista ajoa ja neljässä kympissä voi vaihtaa jo neloselle viidessä-kuudessakympissä vitoselle. Se on sitä taloudellista ajoa ja ennakointia. Ehdottomasti 80km/h ajetaan vitosella jos bensaa haluaa säästää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat