Naapurin kaikilla 3 lapsella on kehitysvamma, aika karseeta

Vierailija

Sivut

Kommentit (83)

Vierailija

Totta vitsissä pitää hakea apua, kun ei jaksa. Ja pitää myös osata luopua lapsen hoidosta kun ei enää jaksa. Tai jos mikään tuki ei tunnu riittävän, niin silloin sossun on vedettävä peli poikki. On täällä maassa kehitysvammaisten hoitoon mm. laitoksia, perhekoteja ja ihan yksityisiä koteja, joissa hoidetaan mielellään vammaisia - eikä vammaista tarttis heitellä kuin perunasäkkiä pitkin kulmakuntia.

Edes niiden vanhempien ei tartte hoitaa lapsiaan ilmaiseksi, ne kuitenkin elää ihan hyvin niillä rahoilla mitä itse saavat ja mitä lapset saavat. Yhteiskunta auttaa ilmaiseksikin jonkun verran, esim. omaishoitajilla on oikeus kolmeen ilmaiseen vapaapäivään kuussa. Omaishoidontuen lisäksi aikuinen hoidettava saa eläkettä. Kelan minimihän se on, mutta saa ne silti.

Vierailija

Vaikea sanopa tapausta tuntematta, mutta siis lapsi on oppivelvollinen joten hänen täytyy saada käydä koulua. Päivähoidolla voi olla myös kuntoutuksellista merkitystä, minkä lisäksi se on paikka lapselle äidin työpäivän aikana. Noissa päiväkodissa hoidettavissa harjoituksissa olisi varmasti tekemistä yhdelle ihmiselle.

Lpaselle pitää mielestäni olla oikeus tavata isäänsä. Tuosta tukiperheestä (vai mikä lieneekään?) en osaa sanoa. Ehkä äiti kokee arjen niin raskaaksi että kaipaa tätä tukimuotoa?

En olisi kuitenkaan noita mitään kieltämässä, varmasti yhteiskunnalta menee rahaa hukkaan turhempiinkin asioihin. Enkä jaksa uskoa että vauvan asteella olevan 10v tai vanhemman lapsen syöttämiset, kylvetykset, pukemiset ym ovat ihan " ei mitään" . Tai sitten minä kahdenterveen kouluikäisen lapsen äitinä en tee kerrassaan mitään, meillähän lapset syövät, pukevat, käyvät sihkussa itse jne. Lääkkeitäkään ei tarvita eikä epilepsiakohtauksia tarvi pelätä. Hmm... Olen sitten vissiin täysin tarpeeton tapaus.

44

Vierailija

oli vammainen tai ei, sitä vain mukautetaan sit tarpeen tullen, joten ei ole äidistä kiinni kouluun mneo vaan myös vammaisilla lapsilla on oppivelvollisuus niinku kaikilla muillakin lapsilla.

Vierailija

Siis jos se että lapselle tarjotaan päiväkodit, koulut , kontakti isään ja tukiperheeseen on paha asia, en voi kuin pudistelle päätäni.

Ymmärtäisin jos kertoisit ettei lasta hoideta, ruokita, vaihdeta vaippoja tarpeen mukaan, jätetään tämä muuten heitteille tms. Mutta siis äiti ilmeisesti hoiti lastaan ihan hyvin ne ajat mitä lapsi hänellä oli, miksi hänen olisi pitänyt lapsesta luopua. Mitä sitten tarkoittaa tuo mainitsemasi kylmä suhtautuminen lapseen? Kohtelikö äiti lasta huonosti?

Ilmeisesti ongelmasi on nuo äidille myönnetyt tuet? Sekö tekee vammaisen lapsen vanhemmasta peremman jos jättää hänelle oikeutetut tuet hakematta? Itse haen omalla vammaiselle lapselleni kaikki tuet mitä meidän on mahdollista saada, niiden avulla saadaan helpotettua elämäämme. Enkä edes tunne noista huonoa omaatuntoa, vaikka tiedän että kela on kela ja olemme omissa tukiasioissa olleet onnekkaita. Tiedän monta perhettä joiden lapsille on " vakavampi" vamma mutta saavat silti matalampaa tukea kuin me, ikävää väliinputoamista.

Puolestani jokainen saa kadehtia tukiamme ja sitä apua mitä saamme lapsemme hoidossa, mutta ennen isompaan ääneen mesuamista suosittelisin jokaisen miettimään kohdallaan OLISINKO VALMIS VAIHTAMAAN OMAN LAPSENI TERVEYDEN NOIHIN TUKIIN? Jos vastaus on kieltävä, ei kannata jatkaa asiasta urputtamista.

terveisin toinen vammaisen lapsen äiti, jonka lapsen olisit varmaan halukas sijoittamaan laitokseen (mikä muuten maksaa veronmaksajille huomattavasti enemmän mitä kotihoitonsa)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Koulun? Päiväkodin? Isän tapaamisen? Tukiperheen?

Oletko hoitanut usein kyseistä lasta? Ollut yksin vastaamassa hänen perushoidosta, suihkutuksista, vaippojen vaihdoista, pukemisista (ei helppoa sekään kouluikäiselle jolla voimaa pistää vastaan), lääkityksistä jne? Tiedätkö tarviiko hän jotain erityishoitoa tai seurantaa yön aikana? Tarviiko pelätä esim epillepsia-kohtauksia, hengityskatkoksia tms.

Ja kun tiedät mitä tukia saa, tiedätkö myös paljonko menee rahaa vaikka lääkkeisiin ym? Nuo saattavat maksaa aika huimia summia, kaikki ei mene kelakorvattavuuden piikkiin.

Aikanaan hoisin lasta jonkin verran joo. Lapsi oli tosi kiltti ja vähään tyytyväinen, tykkäsi kun hoidettiin. toki jo tuolloin painoi n. 20 kg, mutta oli ymmärtääkseni jäämässä pienikokoiseksi. Tykkäsi vedestä. Perussairauksissa oli epilepsia, mikä on hyvin tavallista.

Lääkkeet olivat aika peruskamaa, äiti olisi kyllä isoon ääneen tehnyt selväksi, jos olisi ollut jotain erityisen kallista.

Vastaisitko sinä nyt puolestasi minulle, miksi äiti teki sinun mielestäsi oikein. Vai alatko sittenkin ymmärtää kantaani ja ajatuksiani?

7

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

oli vammainen tai ei, sitä vain mukautetaan sit tarpeen tullen, joten ei ole äidistä kiinni kouluun mneo vaan myös vammaisilla lapsilla on oppivelvollisuus niinku kaikilla muillakin lapsilla.

Vierailija

Olen monesti ihmetellyt kun kuuntelee ihmisiä jotka tietoisesti tekevät vammaisia lapsia, eli tietävät jo raskauden aikana vammasta tai suurentuneesta riskistä huolimatta jättävät seulonnat väliin. Ei siinä itsessään mitään vikaa, mutta luulisi tuolloin tietävän mihin ryhtyy. Ikävä kuulla sitten kuinka valitetaan ja porataan jokatuesta, kaikki pitäisisaada valmiina käteen. Rahaa joka tuutista ja lapselle ulkopuolista hoitajaa ja tukiperhettä jotta vanhemmat saavat omaa aikaa. Eipä sitä omaa aikaa tarjota terveiden lasten vanhemmillekaan yhteiskunnan taholta.

Terveiden lasten vanhempia saa haukkua rahanahneiksi, mutta erityislapsista kun on kysymys niin hyss, hyss vaan. Oikeasti noita katsoessaan herää mieleen ajatus siitä onko lapsen pitämiseen päädytty vain rahastuskeinona :( Sen puolesta ymmärrän 7:n ärsyynnyksen. Tukien kanssa saataisiin olla tarkempia ja jos vaikuttaa että äiti on kaikkea vaatimassa niin sanottaisiin vaan että ei tipu. Jos et muuten pärjää niin tarjotaan lapselle laitospaikka. Näin ollen asialliset vanhemmat oppisivat pitämään huolen itsestään ja lapsistaan ja toisaalta lapset saataisiin pois niiltä jotka jouksevat vainn rahan perässä.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Mutta minusta omaishoidontuki on ihan oikein, samoin kelan etuudet. Mutta se ei ole oikein että joku niitä tukia nostaa ja käyttää sen itseensä tekemättä (juuri) mitään omaisensa hoitamiseksi. Siitä minä tulin aikanaan hyvin vihaiseksi, tässä nyt traumojani puran.

siis tuon lapsen vamma on sen verran lievä että hänet voisi hyvin jättää illalla päiväkodin jälkeen kotiovelle ja hakea siitä taas seuraavana aamuna? Tuossa välillä hän kykenisi itse huolehtimaan syömisistään, pukemisistaan ja riisumisistaan, läksyistään, kylpemisistään, nukkumaan, heräilemään, pukemaan taas ja syömään aamupalan?

Muistelin vaan että alussa sanoit lasta vaikeavammaiseksi? En tiedä yhtään vaikeavammaista joka selviäisi noista ilman apua.

Vierailija

saada syntyä.

Ja nyt sitten itketään kun ei saada tukia vammasen hoitoon.

Sanonpa suoraan.

Älkää perkele tehkö niistä vammasia idiootteja tähän maailmaan jos olette ultrassa tai muussa tutkimuksessa tietoisia siitä, että vammanen lapsi on tulossa.

Abortoikaa ne vailliset paskaläjät välittömästi.

Mä olen todella vahingoniloinen siitä, että joku idiootti väkisin synnyttää vammasen pennun ja sitten valittaa elämän raskautta ja vaikeuksiaan.

Kas sitä saa mitä halusi,

Väkisin vaa vammasta pentua pit' ää pukkaa maailmaan.

Onnea valitsemallesi tielle mutta älä auo päätäs täällä sinä vammasen äiti. ÄLÄ VALITA JÄLKIKÄTEEN

Mikään ei ole muuten inhompaa kuin down lapsi, jos se on tehty, vaikka olisi abortoitu tarvittaessa.

Ettepä tiedä mihin kuseen joudutte jos semmosen paskan synnytätte.

Vierailija

Voihan lapsen hoidosta luopua sitten kun ei jaksa. Ei se tietenkään mikään helppo päätös ole, mutta saapa nukkua yönsä rauhassa.

Vierailija

Ja sinun naapurisi hoiti lapsensa itse. Olisi ansainnut ja todella tarvinnut edes ne kolme vapaapäivää kuussa.

Minun tuntemani äiti ajatteli vain itseään ja omia etuuksiaan, ei lastaan. Siitä olen vihainen, vihainen sosiaalitoimelle että sietivät moista peliä, pitihän niiden nähdä tilanne.

Ja nimenomaan se LAPSI, jota vietiin renkaat soikeana savuten joka paikkaan, oli täysin syytön tilanteeseensa. Se lapsi olisi ansainnut paljon levollisemman elämän.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat