Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan käytänyt dieetin apuna proteiini-jauhetta?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Minulle itselleni on hirveen vaikeeta pitää dieetti-ruokavalio, koska pitää niitä proteiineja syödä reippaasti verrattuna hiilareihin. En tykkää raejuustosta enkä oikein paljon jugurtistakaan. Kananmunat eivät ole kauheen terveellisiä paljon syötynä, joten aloin pohtia tuota jauhetta.



Itse asiassa kävin tänään ostamassa pussin mansikan makuista. Ajattelin syödä 5 krt pivässä, aamupala, välipala, päivällinen, välipala ja iltapala. 4 krt päivässä, kaikkina muina paitsi päivällisellä, otan 10g + 1 dl rasvatonta maitoa ja teen shaken. kaloreita tulee noin 40kcal ja proteiinia siinä on noin 8g + mitä maidosta tulee kalorit ja proteiinit. Eli ei paha. Siis syön muuten ihan " normaalisti" puurot sun muut kasvikset ja hedelmät, mutta helppaan tuota proteiinin saantia.



Makukin oli ihan jees, ei nyt ihan mäkkärin mansikkapirtelöä, mutta jos toi vaan yhtään asiaansa ajaa, kyllä juon ja mielelläni.



Onko muilla kokemusta tai kuullut huhuja ?

Kommentit (3)

Vierailija

syön siis ihan " normaalisti" dieetin mukaan, aamulla ruisleipää, lounaaksi salaattia, välipalaksi hedelmä, päivälliseksi kevyttä kotiruokaa ja iltapalaksi kaurapuuroa ja hedelmä.



Kaikki kun vaan tyrkyttää sitä raejuustoa ja rahkaa dieettiruuaksi ja minuun kun ne ei uppoa. Se minkä söisin esim. raejuustona, juon proteiini-pirtelön. Enemmän proteiineja ja vähemmän kaloreita.

Vierailija

Yritätkö pudottaa painoa? Vai oletko jonkin muun syyn vuoksi dieetillä?



Jos tavoite on tuo ensimmäinen, niin millaiset ateriasi ovat muuten? Koska tuo 40kcal päivällispirtelöstä on tosi tosi vähän eli muiden aterioiden tulee olla tosi reippaan kokoiset, jotta saat kaiken tarvittavan energian. En nyt kirjoita enempää, kun en ole ihan varma oliko tavoitteesi painonpudotus.



Olen pudottanut painoa 11kg ilman pirtelöitä ja paino on pysynyt myös poissa...

Vierailija

itsellänikin on ollut joskus vaikeuksia saada riittävästi proteiinia syötyä joten olen käyttänyt silloin proteiinilisää. olen ottanut sen yhtenä satsina iltaisin mutta sama kai se on jos haluaa pitkin päivää pirtelöä tissutella :)



tällä hetkellä en syö proteiinilisää kun olen laskenut kalorimääriä alaspäin eikä protskupirtelölle oikein jää sijaa... ja kun olen aikani vekslaillut syömisiäni niin saan riittävän määrän protskuja kasaan ihan ruuastakin.



syön nykyisin 3x päivässä välipalana/iltapalana purkillisen rahkaa light-mehukeiton kanssa ja sen lisäksi syön lounaalla 1/2 prk tonnikalaa vedessä ruisleivän ja juuston kanssa lämpimänä voikkuna. noista syömisistä tulee jo riittävä määrä proteiinia joten iltaruoan mukana tuleva on sitten " ylimääräistä" .

Uusimmat

Suosituimmat