Taatusti joka ihmisen ensimmäinen isompi hankinta aloitettuaan

Vierailija

työelämän on oma asunto tai ainakin pitäisi olla. Ihme touhua et yleensä vuokra-asuntoja vuokrataan esim. yli 30v joilla pitäis olla mahdollisuus ostaa oma. Mun tuttavapiiriin ei kuulu yhtään vuokralla asujaa.

Kommentit (15)

Vierailija

Voihan sitä omaa eläkettään säästää ihan itsekin. En minä ainakaan oleta saavani valtiolta eläkettä, tuskin siinä vaiheessa enää mitään eläkkeitä maksavat julkisesti. Perintöjä tulossa sen verran, että voin ostaa vaikka parista eri maasta itselleni palvelutaloasunnon.

Vierailija

Ihme ajattelua Suomessa. Ei se oma asunto pitäisi olla niin iso tavoite, että vuokralla asuminen olisi jotenkin halveksittavaa! Miksi kaikki pitää omistaa, ennenkuin sitä voi kunnioittaa? Koti on koti vaikka voissa paistaisi.

Vierailija

En tiedä saako silloin asuntoa? kun muut velat on ensin maksettu pois niin toinen saa luottotietonsa takasin tästä noin kymmenen vuoden päästä ja ollaan nyt alle 30 molemmat, reilusti.

Vierailija

on korkeimmillaan. Omistusasuntojen ostajien älykkyysosamäärä pitäisi testata ja myös vähemmän älykkäille kertoa tämä ikävä uutinen. Fiksut odottaa oikeaa hetkeä ostaa.

Vierailija

Lainaus:

Kuka haluaa elää lähes ikuisessa velkavankilassa kun vuokra-asuntojakin löytyy oikein hyväkuntoisia ja kauniita.

Mutta mä olen ostanut ensimmäisen oman asunnon 20-vuotiaana, yksiön. Tapasin mieheni ja muutin hänen asuntoonsa (omaan), ja laitoin omani vuokralle. Mä olen nyt 36-vuotias ja maksan omakotitalosta lainaa, mutta se mun parikymppisenä ostamani asunto on velaton ja ihan oma. Että se siitä ikuisesta velkavankilasta. Edelleen mulla on siinä vuokralainen.

Mun mielestä vuokranmaksu on myös eräänlaista vankeutta, vuokra vankeutta. Pakkohan sekin on maksaa että siinä saa asua.

Vierailija

voi vielä joutua muuttamaan useita kertoja vakituisen työn perässä, eikä sitä omistusasuntoa todellakaan kannata muutamaksi kuukaudeksi ostaa!!

Vierailija

Tilaa meille juuri sopivasti 4h ja sauna, rivitalon pääty, oikeen mukavan kokoinen piha. Asunto on hyvässä kunnossa niin ulkoa kuin sisältä. Ja alue mitä mainioin, arvostettu ja naapurit hyviä tyyppejä. Vuokra on naurettavat 700e, sis. autopaikan eikä erillistä vesimaksua ole. Emme muuta tästä mihinkään ennenkuin lapset lähtevät kotoa pois.

Ostimme muutama vuosi sitten pienen kesämökin sopivilla mukavuuksilla ja aiomme ostaa vielä parin vuoden päästä sijoitusmielessä yksiön. Koska tulomme ovat ihan kohtuulliset 4000 nettona kuussa, jää meille oikein mukavaan elämään rahaa joka kuukausi hyvin sekä kivat summat myös säästöön.

Ei ahdista korkojen nousut meitä tippaakaan.

Vierailija

Tämä kansa on saatu niin hyvin aivopestyksi, että kaikkien pitäisi ryhtyä heti kättelyssä pankin orjaksi, silloin kansalaiset ovat kilttejä ja kuuliaisia, kukaan ei uskalla ryppyillä mistään ainakaan työnantajille, kun niskassa on iso asuntolaina, joten pakko vaan kestää siellä paskaduunissa ihan hiljaa kaikki niellen mitä vaan päälle syydetään.

Kaikilla isot asuntolainat = vallankumousta ei tee kukaan. Kaikki jatkuu niin kuin ennenkin, rikkaat rikastuvat ja kansa pysyy köyhänä ja kuuliaisena eikä jaksa ajatella omilla aivoillaan yhtään mitään.

Vierailija

Minusta omistusasunnon hankinta kannattaa vasta silloin, jos vuokra korkeampi kuin asunnosta maksettava vastike, lainaerä sekä korot. Jos ostaisin kämpän, jollaisessa nyt asun, maksaisin yli tonnin kuussa lainaa, korkoja ja vastiketta. Nyt maksan puolet tuosta summasta vuokraa.

Ai nii, onhan mulla itselläni pari asuntoa, mutta niissä asuu vuokralaisia maksamassa lainaani pois.

Vierailija

että kaikki asunnonomistajat ovat hirvittävässä velkavankeudessa. Esim. meillä laina-aika oli 8 vuotta, ja nyt on enää 5,5 vuotta laina-aikaa jäljellä. Ollaan nelikymppisiä, kun asunto on maksettu pois. :D

Vierailija

nythän nuo hinnat ovat laskussa. Sitä paitsi ei sitä asuntoa kannata ostaa, jos joutuu älyttömästi velkaa ottamaan. Ja ei mekään tämän kämpän vuokrasummalla lyhennetä lainaa, makseta vastiketta ja korkoja, vaikka kohtuu iso vuokra onkin.

En ole yhtään kateellinen ylivelkaantuneille ystävilleni. Olen tyytyväinen, että edetään hitaasti mieheni kanssa tuossa asunnonosto asiassa, parisuhde voi ainakin paremmin, kun ei tarvitse koko aikaa rahasta tapella. Sitäpaitsi tää vuokrakämppä on nyt just meille tosi passeli, loistava sijainti palveluineen kaikkineen, ja kaikki lasten kaverit lähellä, joten ei tästä ihan mihin vaan ole valmis muuttamaan. Naapuritkin vieläpä mukavia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat