Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saatiin sitten uimahallista märkärupi!

Vierailija

Jessus mitä porukkaa siellä oikein käy!

Samalla reissulla nähtiin siis (lasten altaassa) tämä n. ala-asteikäinen tyttö, jolla oli koko alahuuli pahan ruven peitossa ja aikuinen mies jolla vyöruusu selässä - ällöttävää miten ihmiset tulevat kaiken maailman basilliensa kanssa uimaan veteen, mikä jaetaan toisten ihmisten kanssa!

Nyt on sitten meidän 5 vuotiaallakin alahuulessa rupi - jestas mä oon vihainen!! Ja tartuttaja oli tämä tyttö, oma lapseni otti nimittäin häneltä altaassa muovirinkulan vastaan, ja ilmeisesti siinä yhteydessä sai tartunnan.

Mitä liikkuu ihmisten päässä, jotka tuovat erittäin tarttuvaa tautia / bakteeria kantavan lapsensa UIMAAN altaaseen MUIDEN kanssa?? En voi ymmärtää.

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

Lainaus:

Vaatiin ihokontaktin. Oma asias on jos päästät lapsesi rapsuttamaan sen miehen selkää.

Miksi annoit lapsesi ottaa muovirinkulan jos olet noin vauhko ???

Ei märkärupikaan tartu enää jos hoito on aloitettu.

Miksi muiden ihmisten pitäisi rajoittaa elämäänsä sun kakaras ja sun takia ?

Uimassa voi käydä vaikka HIV-pöpön kantaja. Vyöruusun oireet voivat kestää monta kuukautta.

Muuten, menkat eivät ole sairaus, itsekin käyn menkkojen aikaan uimassa.

Minulla on täysi oikeus olla nyt vauhko! Uskomatonta toimintaa!

Kuka tässä on mitään sanonut vyöruusun raaputtamisesta?!

Kysyit "miksi muiden ihmisten pitäisi rajoittaa elämäänsä sun kakaras ja sun takia" - jokaisella pitäisi olla TERVE KÄSITYSKYKY siitä mikä on kohteliasta ja miten ylipäätään tässä yhteiskunnassa toimitaan! Minusta on törkeää piittaamattomuutta se, että nimenomaan ajattelee vain sitä omaa persettään ja omaa haluaan lähteä uimahalliin, jos on lapsella ISO märkärupi kasvoissa (jota ei taatusti oltu edes yritetty hoitaa - sen verran ärhäkän näköinen se oli!) - silloin pitäisi ajatella, että lapsi tartuttaa vielä, emme voi siis lähteä. Itseasiassa se, joka tässä kuviossa nyt on itsekäs, on tasan varmasti se, joka tuo tälläisessä tilassa olevan lapsen uimahalliin! Kuka idiootti tekee tämmöistä?

Ap.

Vierailija

Herpestä minäkin ensin ajattelin, mutta ei ole sitä. Tämä rupi on alaleuassa (siis 1 cm alahuulen alapuolella - ei kiinni huulessa) ja se on ja pysyy, vaikka ajan kanssa olisi jo 10 herpesrupea puhjennut ja parantunut =-/.

Märkärupi se takuulla on - just luin netistä, että se alkaa juuri tuollaisesta yhdestä nuppineulan pään kokoisesta punaisesta läntistä, johon kehittyy märkivä rupi. Ja että se tarttuu erityisen helposti atoopikolle. Just näin - meidän 5 v:llä on atooppinen iho.

Eikä todellakaan tarvitse ihokosketusta - ihan vaan kuminen uimarengas riittää (etenkin, kun se ei käynyt välillä uppeluksissa veden alla desinfioitumassa - ja vaikka olisi käynytkin niin desinfioituuko siinä p*skavedessä ylipäätään yhtään mikään??)

Vieläkin ärsyttää. Lisäksi olen raskaana, ja vastasyntyneelle tämä rupi on (kuulemma) vaarallinen ja vaatii sairaalahoitoa (!). Että sellaista. Nyt sitten vaan raivolla hoidellaan tuota rupea - ja mietitään useamman kerran, että viitsiikö enää lähteä uimahalliin uudestaan. Tosi sääli, kun lapset tykkäävät käydä uimassa - millä ihmeellä nämä k*sipäät saataisiin kuriin, jotka suorastaan saastuttavat niitä altaita!? Ideoita? Anyone?

Ap.

Vierailija

Minä ainakin käännytän lapsen ovelta jos sairastaa märkärupea. Pieni lapsi työntää kaiken suuhun ja antaa kaverinkin suuhun, yöks :(

Vierailija

Märkärupi tartuu siinä vaiheessa kun se on "märkä" se on menossa pois kun on rupivaiheessa.

Ja toisekseen tarhassa on ohjeena märkäruvessa vuorokauden päästä sisäisen lääkityksen aloittamisen jälkeen saa mennä tarhaan huomioiden ettei se märkärupi ole enään märkä.

Eli kävitkö katsomassa kuinka tarkasti tämän lapsen rupea.

Vierailija

märkärupi nyt on vaan niin pientä. Menee hoidolla ohi. Ei iso juttu. Eikä edes krooninen vaiva.

Tulette vielä saamaan niin paljon muita paljon pahempia juttuja tässä elämässä. Täitä, nuhaa, sukupuolitauteja jne.jne. Yksi lapsena sairastettu märkärupi ei tunnu silloin missään.

Pientä järkevyyttä nyt kehiin!!

Vierailija

Lainaus:

märkärupi nyt on vaan niin pientä. Menee hoidolla ohi. Ei iso juttu. Eikä edes krooninen vaiva.

Tulette vielä saamaan niin paljon muita paljon pahempia juttuja tässä elämässä. Täitä, nuhaa, sukupuolitauteja jne.jne. Yksi lapsena sairastettu märkärupi ei tunnu silloin missään.

Pientä järkevyyttä nyt kehiin!!

Itse olen 30+ vuotias, eikä minulla ole tähään ikään mennessä ole ollut esimerkiksi täitä tai sukupuolitautia KOSKAAN.

Joten excuse me, jos tämä märkärupi-asia on minun maailmassani iso ja paha juttu. Lisäksi (todellakin) olen raskaana, ja hormonihuuruissani tämä tuntuu vielä paljon ikävämmältä asialta kuin ehkä muuten tuntuisi - ja ylipäätään jo ajatuksena on mielestäni MEGAärsyttävää, että toiset ihmiset ovat niin ajattelemattomia, että tulevat tartuttamaan tälläisiä bakteereja muille ihmisille - se ei ole oikein.

Ap.

Vierailija

Hullunhauska keskustelu!

Yksi märkärupi, ketä kiinnostaa?!?! Vois tuon reaktion perusteella kuvitella, että olisi isompikin asia. Kuten esimerkiksi se että laittaa auton ikkunan p***ksi.

Voimme siis tästä vetää vain ja ainoastaan sen johtopäätöksen, että ap:ltä lapset huostaan. On todella huono äiti!! Altistaa lapsensa märkäruvelle, tuolle 2000-luvun rutolle!!!

Vierailija

antibiotin aloittamisen jälkeen. Ja kaksi vuorokoutta rasvailun jälkeen huomioiden missä kunnossa se rupi on.

Se rupi on nimittäin siinä yli viikon ja en usko kenenkään pitävän lasta kotona sen takia, että sillä on kuiva rupi naamassa. Siis siitä tulee ihan normi rupi kun se kuivuu ja on hitto aivan varmaa, että se ei mitään tartuta. Mutta jos märkäruven päällä on sitä kuivunutta nestettä eli sen muodostama rupi silloin tarttuu varmasti.

Ottakaa järki käteen märkärupi ei ole kuolemaksi. Ja kun luette sitä sairaslapsi.com niin lukekaa sieltä lopusta myös ohjeet "eristämiseen"/kotona oloon.

Vierailija

tuli tänä aamuna punaisenkeltaisia rupia alaleukaan myös. Olen niin raivona sille tytölle joka tartutti tämän märkäruven perheelleni. Mieheni raapii itseään kokoajan ja nyt joudun pesemään kaikki vaatteet ja matot ja huonekalut etten minä vaan saisi tätä märkärupea. Tuollaiset tartuttajat pitäisi sulkea laitokseen. En ole pystynyt suukottelemaan mieheni kanssa tänä aamuna lainkaan. Saan tajuttoman stressin asiasta, me pusutellaan joka aamu monta kertaa ja nyt en saa. Mä en kestä kohta tätä.

Ap.

Vierailija

Minä jätän nyt tämän (aloittamani) keskustelun ihan omaan arvoonsa ja elämään omaa elämäänsä, sillä täällä on nyt joku toinenkin "ap:na" - ei voi kuin ihmetellä sitä turhautuneisuuden määrää, mikä saa jonkun ressukan viettämään aikaansa esiintymällä jonkun toisen ketjun ap:na - miten olisi vaikka kodin siivous, kävelylle lähteminen, kirjan lukeminen tms. järkevämpi toiminta ajan kuluksi ;-)?

Meitä on (näköjään) moneen junaan ja osa jää asemalle.

Kiva oli huomata, että järkeviäkin ihmisiä oli tässä(kin) ketjussa runsaasti - ja ettei tämä käy järkeen muillakaan.

Ap. (Se ainut ja oikea)

Vierailija

Vaatiin ihokontaktin. Oma asias on jos päästät lapsesi rapsuttamaan sen miehen selkää.

Miksi annoit lapsesi ottaa muovirinkulan jos olet noin vauhko ???

Ei märkärupikaan tartu enää jos hoito on aloitettu.

Miksi muiden ihmisten pitäisi rajoittaa elämäänsä sun kakaras ja sun takia ?

Uimassa voi käydä vaikka HIV-pöpön kantaja. Vyöruusun oireet voivat kestää monta kuukautta.

Muuten, menkat eivät ole sairaus, itsekin käyn menkkojen aikaan uimassa.

Vierailija

Ja mistä tiedät ettei ole hoidettu. Varsinainen salapoliisi olet.

Kun kerran vauhkoot kohteliaisuudesta, niin miksi et sitten itse niin käyttäydy. Tuijotat muita ihmisiä ja täällä sitten niistä huudat.

Ota vähän tarkemmin selvää märkäruvesta, lääkekuurin aikaan rupi ei enää tartu vaikka rupi onkin pahan näköinen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat