Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies alkanut käyttää ihan hirveitä määriä lääkkeitä.

Vierailija

Viimeisen viiden päivän saldo: 16x Temesta 1mg ja 11x Stella (nukahtamislääke kuten Stillnoct yms). Plus toki päälle kaikki normiannokset masennuslääkkeitään, joita on myös isot annokset.

Mä en jaksa!! Mistä ihmeestä tähän tilanteeseen saadaan apua?? Vakava masennus joka oli jo parantumassa on nyt tullut takaisin.

Minäkö olen vastuussa aikuisen miehen lääkkeiden väärinkäytöstä?

Onneksi ei sentään alkoholia käytä lainkaan, ainakaan vielä.

Kommentit (15)

Vierailija

varsinkin kun paljastui siinä sivussa että mies oli ollut pidempään ihastunut toiseen naiseen(tyäkaveri,reissuhommissa), lapsi oli vuoden ikäinen, kun se sekoilu alkoi. Aivan järkyttävää aikaa se oli. Nyt siitä on jo 3, 5 vuotta. Mutta eipä ero enää kirpaisisi, jos sellainen tulisi, sen verran se kovetti. Kävin itsekin pari kertaa psykiatrin juttusilla, mutta se riitti.

Vierailija

Mitä ne siellä voivat? Sanovat, että piilota lääkkeet. Sen olen tehnyt mutta holhotakaan en miestä voi. Eniten ehkä pelottaa, että mitä sitten kun noilla resepteillä ei saa enää niin meneekö ostamaan katukaupasta kun alkaa liikaa ahdistaa? Ei lääkäri uusi/apteekki myy niitä noilla käyttömäärillä yhtään aikaisemmin.

Ap

Vierailija

voimia paljon ap =/ ihana lukea että haluat pysyä miehesi rinnalla, sitä vartenhan (mm.) kumppani on että esim. sairastuessa saa tukea.

Toivottavasti tilanne selviää, toivon teille kaikkea hyvää!!!!

Ota silti yhteyttä johonkin hoitotahoon, sillä mielestäni on aika paljon vaadittu jos sinun harteillesi jätetään lääkkeiden piilotukset ym.. Apua tarvitsette, toivottavasti saatte myös!!!!!!

Vierailija

Minulle on tosiaan sanottu, että piilota lääkkeet.

Otan huomenna uudelleen yhteyttä hoitavaan tahoon vaikka tiedän siitä tulevan sanomista miehen puolelta kun holhoan häntä.

Kiitos myös kannustavista kommenteistanne. Ehkä lyhyt vieroitusjakso jossain olisi paikallaan. Mies ei vaan itse ymmärrä olevansa koukussa.

Ap

Vierailija

Ei rakkaus lopu toisen sairastumiseen.

Haluaisitko, että sinut jätettäisiin jos sairastuisit vakavaan masennukseen ja olisit erittäin ahdistunut? Hakisit helpotusta sinulle määrätyistä lääkkeistä mutta ottaisit niitä epätoivoisena liikaa?

Ap

Vierailija

Itselläni vastaavaa kokemusta, joka päätyi pilvenpoltteluun ja muihinkin huumeisiin(ei suonensisäisiin), meille tuli ero joksikin aikaa, ja mies tajusi ongelmansa, eikä nyttemmin ole mitään käyttänyt.

Vierailija

Tuollaisten neuvojen antajat eivät tiedä oikeasta elämästä mitään.

Oletko puhunut miehellesi huolestasi?

Se voi jo auttaa että hän huomaa sinun huomanneen asian.

Voimia!

Masennus on raskas sairaus paitsi masentuneelle itsellen niin myös läheisille.

Vierailija

Lääkärin on mahdollista kirjoittaa resepti muotoon, jolla sillä voi hakea vain esim. kerran viikossa lääkkeet apteekista sen viikon tarvittava määrä. Miehesi lääkeriippuvuus näyttää kyllä kehittyneen niihin mittoihin, että vieroitus psykiatrisella osastolla taitaa olla ainut keino päästä niistä irti.

Vierailija:

Lainaus:

Mitä ne siellä voivat? Sanovat, että piilota lääkkeet. Sen olen tehnyt mutta holhotakaan en miestä voi. Eniten ehkä pelottaa, että mitä sitten kun noilla resepteillä ei saa enää niin meneekö ostamaan katukaupasta kun alkaa liikaa ahdistaa? Ei lääkäri uusi/apteekki myy niitä noilla käyttömäärillä yhtään aikaisemmin.

Ap

Uusimmat

Suosituimmat