Ollaan miehen kanssa Roomaan lähd perjantaina...Vinkkejä nähtävyyksistä etc. vastaanotetaan:)

Vierailija

Ollaan noin 3pv siellä.

Kommentit (11)

Vierailija

Me menimme ensin Pietarinkirkkoon, missä olikin ihanan väljää, mutta jouuimme sen jälkeen jonottamaan reilut 2 tuntia helteessä Sikstiiniläiseen. Jonottamaan sinne varmaan joutuu joka tapauksessa mutta parempi tehdä se vähän viileämmässä.

Jos olette herkkujen ystäviä niin yksi Euroopan parhaista herkkukaupoista on Volpetti. Se on Piramide-metroasemalta pari korttelia keskustaan päin, siis ei ihan historiallisessa keskustassa. Sieltä saa aivan spektakuläärisiä oliiviöljyjä, balsamietikoita, kinkkuja yms. ja he pakkaavat ne hyvin lentokoneeseen viemistä varten. Ja vieressä on hyvä leipomo. Kysykää paikallisilta, tietävät varmasti.

Vierailija

Fontana Di Trevi on yksi ehdottomista, samoin Espanjalaiset portaat. Jos on aikaa, niin Colosseum, Pantheon ja Vatikaani kannattaa myös käydä katsomassa.

Mutta muistakaa istuskella katukahviloissa ja seurata suurkaupungin vilinää, nauttia hyvästä ruoasta, juomasta ja ihanasta jäätelöstä.

Itse olin kesäkuun alussa Roomassa ja kaiholla muistelen. Ihanaa matkaa teille!

Muuten, Roomassa voi juoda ihan hanavettä ja täyttää pullonsa kaupungilla niistä vesipisteistä.

Vierailija

Rooma on nähtävyyksiä pullollaan ja kävellen kaupunkiin tutustuu parhaiten. Joka puolella on niin paljon nähtävää, että käveleminen ei edes ehdi väsyttää.

nim: 32km kävelyä Roomassa kahdessa päivässä

Vierailija

ja lähde on valaistu, sitä kannattaa käydä katsomassa siis eri aikoina päivästä. Silloin kun itse kävimme, lähde oli osan päivästä suljettuna vesipulan vuoksi mutta illalla oli päällä. Metrolla oli helppoa ja turvallista liikkua myöhäänkin illalla, italialaiset lapsiperheetkin on liikenteessä vielä ilta11 jälkeen.

Pantheonin temppeli, Colosseum ja Vatikaani kannattaa myös katsoa. Huomioikaa että esim. Vatikaanissa on pukeutumissäädökset, eli sinne ei voi mennä shortseissa tai olkapäät paljaana.

Vierailija

Piazza Navona on kiva aukio ja siellä on paljon ravintoloita ja kahviloita. Jos ei halua pelkkien nähtävyyksien perässä juosta koko viikonloppua, niin mä jättäisin ehkä vatikaanin väliin, vaikka tietty klassikko onkin. Siihen menee helposti koko päivä, joten ellei aivan palavan kiinnostunut ole, niin mä keskittyisin enemmän kahviloihin, ravintoloihin ja yhdessäoloon.

Yksi klassikkonähtävyys on myös Colosseum, mutta sinnekään ei välttämättä tarvitse mennä sisälle asti.

Esim. LonelyPlanetin nettioppaasta saa ihan kelpo listauksen tärkeimmistä nähtävyyksistä

http: //www. lonelyplanet. com /worldguide /destinations /europe /italy /rome /see

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat